Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Dees schreef:Wat ik bedoelde te zeggen: de beoordeling zal waarschijnlijk wel 'naar eer en geweten' gaan, omdat er met 'vals spelen' toch geen geld is te verdienen.
Daar waar geld om de hoek komt kijken, is het lastig correct te blijven.
Maar waarom zou een keurmeester bij de Haflingers voor een minimaal gewin zijn goede naam op het spel zetten? Daar zoek ik in elk geval niets achter.
Dat is zeer zeker wel even anders bij KWPN en FPS
Dees schreef:Volgens mij gaat 'het echt grote geld' niet om in de wereld van de Nederlandse Haflingerfokkerij.
Er lijkt mij dus geen gevaar in steken, bij de Haflingers... dat is al niet zo'n grote groep, dus lijkt mij dat je dankbaar moet zijn voor een ieder die écht verstand heeft van het ras en die zich dan beschikbaar wil stellen.
ANDERS is dat bij rassen waar wél economische belangen kunnen gelden zoals bij de Friezen en de Warmbloed-sportpaarden. Het verschil tussen een goedgekeurde- dan wel afgekeurde hengst loopt dan in ettelijke modale jaarinkomens, en dan komt de eerlijkheid wel in gevaar.