[TI] tinker kopen waar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maflingergek

tinker kopen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 15:30

de vraag is eigenlijk ik wil heel graag een tinker kopen, heeft iemand een goed adresje...?
ik snap dat er handelsstallen zijn zoals de tinkerboerderij in uden en al die andere tinkerstallen maar ik vind het meestal niet echt betrouwbaar om daar te kopen en momenteel hebben ze bijna allemaal ook geen mooie tinkers te koop. misschien weten jullie nog een mooie en vooral coole tinker te koop te staan, op marktplaats staat bijvoorbeeld ook 10 keer niks helaas.

Hoe komen jullie aan je tinker? waar heb je hem gekocht?

groetjes en alvast bedankt
Elianne

ps; even een beschrijving van wat ik zoek, stevige gebouwde liefst zwartbonte tinker, niet te veel wit, met veel behang. Schofthoogte maakt niet zoveel uit, ik geef de voorkeur aan rond de 1.50, merrie of ruin. Leeftijd van 2 tot ongeveer 10 jaar, papieren hoeft niet. Hoeft dus nog niet ingereden te zijn, het karakter is eigenlijk het allerbelangrijkste, super cool, bomproof, aanhankelijk, rustig, meegaand, eigenlijk gewoon zo'n tinker waar je bij wijze van spreken een kind op kan zetten en er lekker buitenritjes mee kan maken. Gewoon een braaf cool beest. Ik hoop dat jullie wat weten wat aan deze omschrijving voldoet.

Eas_Mon

Re: tinker kopen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 15:58

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 16:01

jep kabouter de standaart dingen, de meeste heb ik al gehad maar ik loop ze nog eens door. ik bedoelte eigenlijk meer exclusive dingen maar toch bedankt hoor

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:04

je hebt pm

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:44

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:02

misschien zijn er nog bokkers die wat te koop hebben staan?

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:06

je zoek dus echt geen veulen???

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 17:24

of het moet wel een super mooi en lief veulen zijn, Haha!
dan kan ik bijna geen nee zeggen Bloos

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:04

Snowdon (ruin) is te koop maar die heeft geloof ik wel veel wit. Kijk maar in zijn profiel.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 21:14

Snowdon is niet meer te koop. Daar is op teruggekomen, alleen de kleine shet is nog te koop.
Goed lezen in zijn profiel.

Wel staat er zojuist een mooie vosbonte merrie te koop op marktplaats. Los of met veulen.
Irish Cob.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 10:51

Ik heb mijn kanjer bij www.thesandyroadranch.com gekocht. Momneteel hebben ze geloof ik wel lieve makke bonte paarden te koop, maar geen tinkers.. Hoewel misschein wel een veueln van twee jaar terug? Zou je even moeten informeren, ze kunnen ook voor je uit kijken naar een tinker.
Blijf kijken blijf zoeken, je vind vast wel iets! Meeste mensne gaan hevig verkopen als de winter weer aanbreekt omdat het dan relatief duurder is een paard te houden..

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:11

Ik heb mijn tinker ook van marktplaats. Ik heb geleerd heeeel veel geduld te hebben en dan komt er vanzelf een op je pad! Ik wilde ook heel graag en had mensen voor me laten uit kijken, het duurde erg lang, maar uiteindelijk heeft mijn geduld me beloond met een prachtige, lieve tinker!!! Haha!

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:36

Ik heb mijn tinker van de Ierse Tinker Stoeterij. Echt een goed adres!

Alleen staan op de meeste website niet alle tinkers erop, omdat ze zo
snel worden verkocht. Anders moet je gewoon eens een mailtje
sturen naar de verschillende stallen, fokkerijen ed.

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:01

bedankt voor de tips, en ik zoek in alle rust verder!

als je nog iets weet laat maar horen of zien Knipoog

Flynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:05

Wij hebben nog een super lief tinker veulentje te koop, Mardjer van de Vossenburght.. Voor meer info, kijk ff op www.vossenburght.nl, vanaf daar is wel een link om te mailen.

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 17:09

nou van een veulen zie ik helaas af...
toch bedankt voor je reactie

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:14

kijk eens op www.tinkerhoeve.nl.
ik zag er gisteren nog een paar zwart bonte staan.
Misschien zit er iets voor je bij.

Ik heb mijn tinker er ook vandaan, en het zijn goede en leuke mensen...

Laat je even weten als je iets gevonden hebt, lijkt me leuk!!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 17:26

Je zegt wel dat de tinkerhandelaren niks is, maar daar krijg je toch de meeste informatie. Al zie je daar niet je "klik"paardje staan, gaan kijken is toch wel leuk. Zo kan je indrukken opdoen over wat je zoekt, wat je niet zoekt, dat soort dingen. De mensen bij dat soort "handelaren" kunnen juist meestal heel veel over de paardjes vertellen, dat kunnen de gewone paardenhandelaren die een tinker hebben staan meestal niet. Tja het is een tinker zwart wit, dat is het .... Daar heb je niet veel aan.

Ik zou toch eens gaan kijken hoor, zeker de tinkerboerderij is juist een hele goede plek om te gaan kijken. Niet alleen daar, maar er zijn meerdere tinkerfokkers die hele leuke paarden hebben staan (zo vind ik op marktplaats Chantal van de Asheuvel werkelijk prachtig... je betaald er alleen wel voor, maar voor een merrie tegenwoordig een normale prijs geloof ik...)

Succes met het zoeken, je moet gewoon tegen het juiste paardje aanlopen en anders kan je hem of haar nog altijd laten importeren Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:05

Ik ben toen ook bij verschillende tinkerhandelaren gaan kijken, een aantal paarden uitgeprobeerd..
Uiteindelijk heb ik hem gevonden op marktplaats. De foto's vertekenen vaak héél erg met hoe ze er echt uitzien!
Zo stond mijn tinker op marktplaats:
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... Gemert.jpg
Dus ik had me er al wat op voorbereid dat het wat tegenviel, maar uiteindelijk bleek hij er zo uit te zien:
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CT0016.jpg
De foto was van toen ie nog geen drie jaar was, een foto van twee jaar oud dus..

Dus gewoon eens overal gaan kijken, hoe meer je er ziet hoe groter de kans dat jóu paard er tussen zit!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 18:41

Tja, waarom vind je handelsstallen niets? Kun je dat uitleggen?
Want hoeveel er veel handel is in Tinkers momenteel, vind je daar de meeste. Ik ben ook toen ik op zoek was bij verscheidene wezen kijken, en zo doe je het beste beeld op.

Op je vraag waar ik mijne vandaan heb; Irish Tinker Stable in Ees, ben daar zeer tevreden over en heel netjes behandeld.

Verder veel geduld hebben, je droom Tinker kan zomaar op je pad belanden, maar vaker is het zo dat je echt wel even moet zoeken en wachten.. Bij mij was het ook pas de derde keer raak (2 andere waren medisch afgekeurd).

Succes er in ieder geval mee!

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 15:10

Als het allemaal door gaat komt zaterdag mijn tinker, ik heb er dus bijna 1 gekocht!

nog even afwachten of het allemaal doorgaat en dan maak ik het bekend wie het is geworden!

groetjes Elianne

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:14

Wat spannend voor je. Ben benieuwd Ja

Ik heb mijn tinker overigens gevonden op de te koop pagina van het ics Ja

Esser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:29

Nou, dat word natuurlijk ontzettend spannend!
Toch nog even voor verdere info, neem eens een kijkje op de site www.hooghewaerd.nl
Erg veel informatie over het Tinker ras, en je kunt er terecht voor je (verdere)vragen!

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:33

maflingergek schreef:
de vraag is eigenlijk ik wil heel graag een tinker kopen, heeft iemand een goed adresje...?
ik snap dat er handelsstallen zijn zoals de tinkerboerderij in uden en al die andere tinkerstallen maar ik vind het meestal niet echt betrouwbaar om daar te kopen en momenteel hebben ze bijna allemaal ook geen mooie tinkers te koop. misschien weten jullie nog een mooie en vooral coole tinker te koop te staan, op marktplaats staat bijvoorbeeld ook 10 keer niks helaas.

Hoe komen jullie aan je tinker? waar heb je hem gekocht?

groetjes en alvast bedankt
Elianne

ps; even een beschrijving van wat ik zoek, stevige gebouwde liefst zwartbonte tinker, niet te veel wit, met veel behang. Schofthoogte maakt niet zoveel uit, ik geef de voorkeur aan rond de 1.50, merrie of ruin. Leeftijd van 2 tot ongeveer 10 jaar, papieren hoeft niet. Hoeft dus nog niet ingereden te zijn, het karakter is eigenlijk het allerbelangrijkste, super cool, bomproof, aanhankelijk, rustig, meegaand, eigenlijk gewoon zo'n tinker waar je bij wijze van spreken een kind op kan zetten en er lekker buitenritjes mee kan maken. Gewoon een braaf cool beest. Ik hoop dat jullie wat weten wat aan deze omschrijving voldoet.

De tinkerboerderij is idd een soort van handelstal. Maar het is wel betrouwbaar daar. Mijn paardje staat daar. Ze zijn heel eerlijk over hoe de paarden zijn! Ze zijn allemaal netjes ontwormt en geent en ze gaan op tijd naar de hoefsmit En je hebt 2 weken proeftijd. We hebben op het moment weer wat nieuwe.. Dus als ik jou was zou ik toch een x een kijkje komen nemen. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Verder veel succes met het zoeken naar een tinkertje..