Rusty is 'mijn' eerste veulen, ze staat op een friezenfokkerij en ze vinden dat ik Rusty niet bij Fristi mag laten lopen met rijden(doe ik laatste tijd) maar op stal moet zetten. Ze staat in de wei wel met andere paarden, maar niet met veulens, die zijn allemaal uit februari en staan apart zonder moeder.. Ze is op dat gebied niet sociaal, ze is bang voor andere 'veulens' maar het vreemde is dat ze niet bang is voor de oudere paarden, misschien omdat die 'veulens' achter Rusty aan rennen en alles.. Rusty is 1 maand.. Ik kan niet zelf kiezen of ze met hoeveel/welke paarden ze staan, is niet mijn eigen stalling! Hoe kan ik de moeder er bij laten staan op stal als ik rij met de moeder? Ze heeft maar 1 moeder.. Ze is nog vrij bang voor andere paarden, op 1 a-merrietje na, maar die komt nooit op stal, en is niet van mij dus kan haar ook niet op stal zetten, jullie moeten begrijpen dat ik het beste wil met Rusty, maar dat ik minder ervaring heb dan ik dacht, ik heb veulens van 5 - 12 maanden verzorgd, maar dat is heeel anders dan jonge veulens, op een fokkerij moeten ze er toch iets over weten? Ik twijfel er ook soms aan, maar ik weet niet wat wel/niet kan. Alles word me verteld wat ik moet doen en laten met het veulen, ik luister omdat ik wil dat het een goed paard word later, ze zeiken nu al dat Fristi en Rusty altijd bij elkaar zijn, dat ik moet wennen dat ze zonder elkaar zijn, hoe dan? Ik kan niet op 2 plaatsen tegerlijk zijn en ik kan moeilijk Fristi in de wei laten staan en Rusty borstelen ofzo, want Fristi raakt helemaal in paniek zodra Rusty meer dan 2 meter weg is of achter haar staat en ze kan haar niet zien.. Ik vraag hier om advies om dat ik dus toch te weinig ervaring heb met jonge veulens, maar ik wordt alleen maar afgekraakt zonder dat je vraagt waarom ze niet met een ander maatje op stal kan staan etc.