[TI] Jaja, Easy op dieet!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eas_Mon

Jaja, Easy op dieet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 15:26

Hoihoii..

Dit is Easy toen hij bij mij kwam (06-05-06)
Afbeelding

En dit is Easy nu (17-07-06)
Afbeelding

Hij krijgt of 'ochtends, 'smiddags en 'savonds hooi (als het kleinere plakken zijn)
Als het grotere plakken zijn krijgt hij Alleen 'sochtends en 'savonds hooi
Verder krijgt hij af en toe een stukje gras, en na het rijden(3kwartier) een sappige wortel.

Wat vinden jullie, zit er al een beetje verschil in???

Groetjes, Emma

Eas_Mon

Re: Jaja, Easy op dieet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 17:12

21 mensen die al gekeken hebben allemaal geen mening??

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:13

sorry maar zie niet echt duidelijk verschil, misschien komt het door de foto's?Het lijkt of ze op de voorhand iets slanker is geworden,maar buikje vind ik niet echt minder.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:15

nou ikke wel hoor Ja je ziet zeker al flink verschil!!

ziet je hele wei er zo uit? dan moet je weer uitkijken dat je niet te weinig bijvoert, van hooi komen 99 van de 100 paarden niet aan en hij moet zijn voedsel wel binnen krijgen hè? Lachen

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 17:17

Oke, dat wilde ik ook even weten.. Dan moeten we de buikspieren nog even oefenen Haha!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 17:18

Pellie schreef:
nou ikke wel hoor Ja je ziet zeker al flink verschil!!

ziet je hele wei er zo uit? dan moet je weer uitkijken dat je niet te weinig bijvoert, van hooi komen 99 van de 100 paarden niet aan en hij moet zijn voedsel wel binnen krijgen hè? Lachen

Dankje pellie Lachen
Nee de hele wei is niet zo kort gelukkig Knipoog En die plakken hooi zijn dan ook echt dik he Tong uitsteken

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:32

ach ja het duurt wel ff hoor voordat je de lichaamsvetjes hebt omgetraind naar spieren. gewoon lekker de tijd ervoor nemen Lachen
voel je jezelf al wat zekerder met voeren enzo?

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 18:03

@ Pellie: Hoebedoel je?? Of ik nu ongeveer weet wat hij nodig heeft?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:00

Zo dat is een flinke kerel Haha!. Ik zie niet echt verschil tussen de foto`s, maar dat komt ook denk ik omdat ze uit verschillende hoeken zijn genomen. Met veel beweging en uitgedacht voeren zal hij zijn buikje vast voor een groot deel kwijt raken. Succes ermee!

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 09:32

ja ik moet je echt een schouder klopje geven
want niet veel mensen zien dat hun tinker te dik zijn
en doen der niets aan
want in hun ogen is het niet dik maar breed
nu moet ik wel zeggen dat dat ook wel voor kan komen
maar a u b
kijk nog ff goed naar je tink of tie nou echt breed is
kwa bouw of dat je hem nou gewoon vetmest
ik heb der ook van geleert

p.s je bent goed bezich hoor

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:06

ja kabouter of je nu weet wat je hem moet voeren. kan me één vna je eerste topics nog herinneren, dat je daar weinig kennis en zelfvertrouwen in had. je hebt hem nu een tijdje aan huis staan, dus kan me indenken dat het veranderd is Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:47

Ik vind 'm er al stukken beter uit zien! Ja

Die van mij zijn ook altijd veelste dik geweest, staan nu beide op een heeeel klein stukje gras, met bijna niks erop, en krijgen af en toe een stukje bij. En soms een handje basisbrok, en natuurlijk hooi.
Beide zien er al stukken beter uit, en hebben ook veel meer energie enzo. Super dus!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:21

Ik vind hem er ook al beter uitzien, je hebt nog een stuk te gaan uiteraard, maar dat komt wel. Je bent op de goede weg toch *LOL*

Mijn paarden staan ook opeen kaal stukje land, ze worden wel elke keer verplaatst, zodat ze er weer wat gras bij krijgen. Maar dit jaar is het wel erg rampzalig qua grasland geloof ik Boos!Ze kirjgen nu hooi en kuilgras bijgevoerd, meer niet. Ze doen het er goed op en zien er perfect uit. eten paardne in het wild ook iets anders dan gras, ik vroeg het me af, omdat iedereen maar zoveel wil bijvoeren. Niet aanvallend bedoeld naar jou hoor Pellie. Ik probeer mijn paarden zo natuurlijk mogelijk te houden (ben nou ook weer niet een natural, maar probeer wel in die richting te gaan) dus ze krijgen niet veel bijgevoerd. Nu hoeven ze dan ook niet zoveel te werken, ik denk dat dat ook wel scheelt...

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 12:32

Dankje voor de berichtjes Haha!

Pellie schreef:
ja kabouter of je nu weet wat je hem moet voeren. kan me één vna je eerste topics nog herinneren, dat je daar weinig kennis en zelfvertrouwen in had. je hebt hem nu een tijdje aan huis staan, dus kan me indenken dat het veranderd is Lachen

Ja klopt.. Ik was toch wel bang dat ik te ''weinig'' aan hem zou geven.. Omdat hij hiervoor altijd behoorlijk veel kreeg:

- Groot land ook vers gras
- iedere keer als ze kwamen handje bix
- En allemaal snoepgoed wortels etc.

En toen werd hij ongeveer 2 uur in de week gereden..

Nu probeer ik 4-5 keer in de week te rijden.. (hmm nu is het al minder vanwege het warme weer)
En dan krijgt ie:

- Kaal stukje land, af en toe stukje lang vers stukje gras derbij
- En dan een wortel na het rijden (oke oke ik moet hem verwennem krijgt ook lekkker een appel en dat soort dingen Pling Vork )
- En 2-3 keer per dag een plak hooi

Groetjes, Emma

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:08

een paard moet natuurlijk wel genoeg ruwvoer binnen krijgen om zijn dieselmotortje te laten branden van binnen. te weinig hiervan levert niet genoeg energie, ook niet om wat te doen. misschien dat mensen daarom bijvoeren als er te weinig gras staat bianca? Lachen

ik moet wel bijvoeren, hier staat amper wat. en als ik zie hoeveel ze er nog van eten, dan weet ik wat voor tekort ze anders zouden hebben. misschien denk ik er te simpel over, maar als een paard hooi eet terwijl hij een grasmat heeft, dan heeft hj imo behoefte aan meer ruwvoer. laat hij het liggen dan staat er genoeg gras op.

als iemand er een andere theorie op na houdt, ben ik daar ook wel benieuwd naar Ja

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:25

Ik denk ook dat de voorkeur van een paard altijd uitgaat naar gras en dan pas naar gedroogd gras.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik zomers onbemest gras heb, en dan nog wel een bunder, eigenlijk voor maar één paard. Dankzij een gastpaard zijn ze nu bezig 1/2 bunder kaal te vreten. Ik hoef dus niks bij te voeren.

Over Easy, die buik is nog te zwaar. Je zal hem meer moeten rijden om dat vet kwijt te raken. Op dieet zetten is niet de juiste methode want hij heeft toch zijn voedingsstoffen nodig. Kun je niet aan overjarig hooi komen? Dat kun je onbeperkt voeren zodat zijn stofwisseling op gang blijft en hij wordt er niet dik van.

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 10:53

flicka schreef:
Ik denk ook dat de voorkeur van een paard altijd uitgaat naar gras en dan pas naar gedroogd gras.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik zomers onbemest gras heb, en dan nog wel een bunder, eigenlijk voor maar één paard. Dankzij een gastpaard zijn ze nu bezig 1/2 bunder kaal te vreten. Ik hoef dus niks bij te voeren.

Over Easy, die buik is nog te zwaar. Je zal hem meer moeten rijden om dat vet kwijt te raken. Op dieet zetten is niet de juiste methode want hij heeft toch zijn voedingsstoffen nodig. Kun je niet aan overjarig hooi komen? Dat kun je onbeperkt voeren zodat zijn stofwisseling op gang blijft en hij wordt er niet dik van.

Ik weet dat Eas nog te zwaar/dik is. Rijden probeer ik zoveel mogelijk te doen. Dieet.. hmm.. ik ken em wel op een vers stuk gras zetten maar hij BLIJFT eten tot het op is hij gaat echt gewoon door! Daar ben ik ook voor gewaarschuwd door de vorige eigenaar. Overjarig hooi.. Ik zou niet weten waar ik dat ken krijgen.. Maar heb nu mazzel mijn buurman handelt erin dus halen we het daar vandaan. Maar als ik hooi geef eet hij het in meestal ook in 1 keer op.

Maar Dankjewel voor je reactie Lachen