hengst samen met 3 merrie's?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merixx

hengst samen met 3 merrie's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 14:49

hey,

ik heb drie shetlandmerrie's,die allemaal gedekt zouden moeten worden.
De ene merrie is reeds gedekt maar ik weet niet of ze nu drachtig is, de andere merrie's moeten nog gedekt worden.
Nu is mijn vraag of ze gewoon alledrie de weide op kunnen samen met de hengst, of ik beter de merrie's elk apart laat dekken door de hengst?
Er zit namelijk 1 merrie bij die nogal bezitterig doet over de hengst...
Nu loopt de hengst reeds samen met 2 merrie's,en de 1ne merrie houdt de hengst meestal weg van bij de andere.
Kan dit kwaad?Of is het beter om deze merrie even apart te nemen?

advies aan de fokkers gevraagd!

groetjes

DendroFleur

Re: hengst samen met 3 merrie's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:21

Wij hebben onze hengst nu met twee merries lopen. Een ervan is zijn moeder die drachtig is, de ander is een ponymerrie die gedekt moet worden. Maar moeders schermt die kleine helemaal van de hengst af. Komt ons mooi uit. Overdag rust in de tent en 's avonds houden we de grote merrie even vast zodat onze punker zijn werk kan doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 12:05

Als de merries hengstig zijn denk ik niet dat de dominante merrie de hengst zal weerhouden van dekken. Haha!

Even off-topic, is Juul weer drachtig? Orient?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:49

Ja inderdaad weer van Orient. Juul is niet echt dominant maar toch luistert Juntos naar haar. Moeders wil is wet toch.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:24

Neonlight schreef:
Als de merries hengstig zijn denk ik niet dat de dominante merrie de hengst zal weerhouden van dekken. Haha!

Reken maar van wel, mijn tinkerhengst werd resoluut van een andere merrie afgetrapt dan zijn alpha-merrie.