afstammelingenkeuring Uptown

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

voyou

afstammelingenkeuring Uptown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 11:01

12 september vindt de afstammelingenkeuring plaats van Uptown. Mijn veulen is daar voor uitgenodigd. Zijn er nog meer mensen hier die ook een Uptown (of ander) veulen hebben wat naar de afstammelingenkeuring gaat?

In de brief staat dat je verplicht bent je veulen en merrie daarvoor beschikbaar te stellen. Je zou daardoor bijna in een negatieve houding schieten, maar ik vind het veel te leuk om mijn veulen te laten zien.
Afbeelding

karinna

Re: afstammelingenkeuring Uptown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:56

Je zou van zo'n opmerking inderdaad in de stress schieten!
Ik gisteren in iedergeval wel.
Ik moet me, met mijn Johnson-veulen, vanuit Deil op maandagochtend om 9uur in Geesteren melden.
Op zich vind ik het ook best leuk, maar net met dit veulen heb ik nog niet zoveel gedaan omdat ik handen tekort heb (weinig tot geen hulp).
Daar sta je dan met je goede gedrag, het is niet iets dat ik zo maar even kan doen en zonder hulp ben ik bang dat ik in gebreke moet blijven Lips are sealed

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:25

@ karinna, dan bel je de hengstenhouder op en leg hem het probleem voor!! Mss heeft hij een oplossing..

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:22

@amati, die gedachte was ookal door mijn hoofd gegaan.
Wil er best tijd voor vrij maken en het allemaal een keer meemaken, maar graag met hulp!
Kan ik een keer mijn veulen showen, het is zo'n lekker ding Vingers aflikken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:51

Ze kunnen ook aan huis komen hoor Vork

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:11

Daarom - ze kunnen 'prikken' wat ze willen, maar je verplichten om te komen kunnen ze nooit. Als men perse je veulen wil zien en jij wilt/kunt niet op de keuring verschijnen, dan komen ze maar fijn bij je thuis Haha!

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:14

Dees schreef:
Daarom - ze kunnen 'prikken' wat ze willen, maar je verplichten om te komen kunnen ze nooit.

Dat vroeg ik me dus net af...
Kunnen ze je écht verplichten om te komen, of is zo'n brief meer "groot spraak'' ...?
Laatst bijgewerkt door Ylana op 21-07-06 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:36

Op straffe waarvan wil men verplichten?
Ze zijn toch allang blij dat je lid bent Haha!

sammy12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:02

Ons merrie veulen is geprikt voor de afstammelingenkeuring van Vivaldi.. voor foto zie mijn profiel

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:33

De meeste hengstenhouders nemen de merries met veulens ongeveer een week op stal, vaak ook afhankelijk wat het veulen kent en in welke conditie het is. Mijn veulens stonden vaak niet meer dan 5 dagen bij de hengstenhouder. Als het echt onmogelijk is om te komen, dan komen ze bij je thuis. Het is best leuk om mee te maken, je gaat lekker aan de kant zitten en je veulen komt vanzelf voorbij, je hoeft niet zelf te poetsen, te toiletteren en voor te brengen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:35

Het heeft idd ook leuke kanten Ja

Maar ik was wel heel blij toen ik niet met mijn Rubiquil-veulen vanuit Friesland naar Zeeland toe hoefde te reizen Haha!
Soms zijn afstanden makkelijker te overbruggen als het veulen nog in een rietje zit, hihi

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:30

Ik geloof dat ze daar wel rekening mee houden, althans dat denk ik. Wij wonen in Zeeland en tegelijkertijd met mijn merrie is destijds een andere merrie gedekt door Rubi en ze waren allebei geselecteerd voor de nakomelingenkeuring.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:57

Pfoei ben ik blij dat mijn Florencio niet uitgekozen is....
Zou het maar niks vinden, al dat risico om een paar KWPN mensen blij te maken. Ik zou idd zeggen dat als ze hem willen zien, dat ze mogen komen kijken. (maar als iedereen dat zegt dan komt er niemand meer)