nakomelingen van een merrie opzoeken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xCarlyx

nakomelingen van een merrie opzoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 12:16

Hoi,

Ik wil graag de nakomelingen opzoeken van mijn overleden paard. Deze had nogal wat nakomelingen waarvan er een paar Z of hoger waren. Nou wilde ik die opzoeken om te kijken of mijn overleden paard nog prestatie kon worden en natuurlijk ook uit interresse over hoe de paarden het op dit moment doen. Er stond laatst een heel stuk in de strengen maar ik snap er niet veel van. Daar stond in dat ik bij het KWPN dingen kon opzoeken maar die kan ik dus niet vinden. Kan iemand mij verder helpen??

groetjes,
Carly

Dees

Re: nakomelingen van een merrie opzoeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:18

Gewoon naar het kwpn toebellen.
Ze helpen je vast verder!

bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:21

ja je kan je een nakomelingen overzicht opvragen bij het KWPN hier staan ook dan de prestaties bij!

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 12:25

en hoe moet je die opzoeken? Moet je een mail sturen of bellen?? of kan het via de site?? Ik kan het nl niet vinden!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:47

zo moeilijk is het toch echt niet:

http://www.kwpn.nl/cms/index.jsp?menuId=136

je merrie moet wel op jou naam staan bij het kwpn anders heb je kans dat je alsnog niks krijgt. Je moet levennummer opgeven en dat je nakomelingenoverzicht graag wilt ontvangen, deze kun je evt. ook nog van d'r moeder aanvragen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:52

je hoeft geen eigenaar van het paard te zijn, om nakomelingenoverzichten op te vragen...

en ook geen eigenaar van het desbetreffende paard om prestatie predikaat aan te vragen...

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 12:54

Ik heb net gebeld naar het KWPN. De merrie hoefde niet op mijn naam te staan. Moest alleen de naam doorsturen en stamboeknummer en mijn mail adres en ik krijg het vandaag of morgen binnen. Bedankt voor de info!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:56

sigrid1182 schreef:
je hoeft geen eigenaar van het paard te zijn, om nakomelingenoverzichten op te vragen...

oh jawel hoor. Dat is mij meerderemalen verteld toen ik namens kennissen een nakomelingenoverzicht opvroeg en dit niet kreeg omdat het paard niet op mijn naam stond geregistreerd.

Blijkbaar meten ze met 2 behoorlijke vreemde maten, denk dat ik maar eens een e-mailtje ga sturen naar een zeker persoon.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 12:58

ow vreemd! IK belde en ze wilde mijn naam niet eens weten! Vroeg alleen naar het paard en meer niet! Als ik jou was zou ik dat nummer maar eens bellen wat erbij staat. *wel het middelste nr he!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:45

Ik heb wel nakomelingenoverzichten opgevraagd van de moeders van mijn merrie's, dus paarden die niet van mij zijn. Als je het uitlegd akn dat vast, maar voor een predikaat moet je het papier op sturen dus dat is iets voor de eigenaar.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:08

een nakomelingenlijst kun je zo opvragen bij het kwpn, moet je wel het levensnummer van de merrie doorgeven. wat de nakomelingen gedaan hebben in de sport kun je zo opvragen bij het knhs, even de levensnummers van de nakomelingen doorgeven.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 14:20

Dan moet je de levensnummers nog wel hebben! *probleempje* Maar als je het via het kwpn opvraagd krijg je toch ook de prestaties van de nakomelingen?? *neem aan van wel*

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:24

volgens mij niet, heb vorige week nakomelingen van mijn merrie opgevraagd, daarvan stonden enkele nog op naam van de fokker, paarden zijn dus bij de nieuwe eigenaar niet kwpn geregistreerd. evt sportprestatie's moet je in dat geval bij de knhs opvragen, en ja levensnummers heb je nodig, ook als het paard is overleden kun je met dat zelfde nummer gegevens opvragen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:00

Niets van waar. De KNHS geeft de sportstanden van een paard op levensnummer door aan het KWPN en die kun je dus zo opvragen.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:12

Citaat:
Niets van waar

Nors opkijken is toch echt mijn eigen ervaring Haha! de sportstanden worden iid doorgegeven door het knhs aan het kwpn. word het paard door zijn nieuwe eigenaar niet aangemeld bij het kwpn , en ook dat kan, je hoeft namelijk geen lid te worden van het kwpn, dan moet je als je de sportstanden wilt weten het knhs bellen.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 16:22

ik heb net de gegevens binnen! Staat afstammeling van de nakomelingen bij en de prestaties die ze in nederland hebben geleverd! er staat ook bij of ze bijv ster, keur of preferent zijn. Ik had alleen een stamboeknr van het paard nodig.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:03

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 21:08

ja, is wel leuk! zal ik doen!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:59

Carly22 schreef:
ja, is wel leuk! zal ik doen!

Denk dat de informatie niet helemaal juist is.
De preferent-predikaten kloppen volgens mij niet

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 11:47

nee klopt!! snapte er zelf ook niks van.. Er stond bij een merrie preferent! en die was nooit naar een keuring geweest! haha, Maar dat bleek dus haar vader te zijn! had helemaal verkeerd gekeken! Ga het nu veranderen!

edit. Heb het veranderd.. Kon er alleen 1 niet veranderen. *Salvador* Die is nl niet preferent! en het is ook geen hengst! *wat trouwens wel op het papier van het kwpn staat!*

Ik wilde bij mijn andere merrie ook even dingen veranderen *de naam is verkeerd* en bij onze *nu* ruin Jumper *Jezus*. Deze is pas gecastreerd *omdat hij gevaarlijk werd* Dus wilde ik hengst veranderen in ruin. maar alles is geblokkeerd.. Weet iemand hoe dat kan?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:22

Wat wil je veranderd hebben? Dat wil ik wel even voor je doen. Zo gauw je een paard hebt ingevoerd wordt het gecontrolleerd en dan wordt deze geblokkeerd zodat een ander geen verandering kan aan
brengen. Hierdoor worden veel onwaarheden voorkomen.
Bij Salvador heb ik preferent weggehaald en Jezus is ruin geworden. Welke merrie moet er worden veranderd?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:46

Als een paard is geblokkeerd kun je ook een e-mailtje sturen naar info@paardenfokken.nl. Maar kijk eerst zelf goed en verander iets niet als je het niet zeker weet en omschrijf duidelijk welk paard het is en wat je wilt veranderen.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 17:29

o, oke. Ik snap het! is idd wel verstandig!De merrie heet Sjannet. Maar staat onder de naam Sjannel. Het is een nakomeling van Royal Bravour.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:46

Gepiept.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 12:22

oke, bedankt