uierontstekking of niet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiggen

uierontstekking of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 23:40

sinds een paar dagen loopt mijn merrie met haar achterbenen heel stijf ik spuit ze elke dag af en doe er een gel op die verwarmt. maar vandaag zeiden ze mij dat ze mss uierontstekking kan hebben . haar uiers zijn heel hard en gespannen, ze zijn ook dikker als anders . hel veulen drinkt nog wel normaal. ze heeft ook geen koorts . wat denken jullie wat het kan zijn . morgen komt de DA langs maar ik zou graag jullie mening eens horen van wat het kan zijn

groetjes kiggen

maroes

Re: uierontstekking of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 06:05

Dit kan natuurlijk heel goed.
Mijn merrie heeft ook een uierontsteking gehad,en daarbij liep ze ook erg vreemd met haar achtebenen. Ze trok ze erg hoog op en liep ook erg stijf. Heb je haar getemperatuurd?

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 06:45

niet te lang wachten met de veearts,als het uierontsteking is,dan kan het zijn dat ze het veulen niet meer laat drinken.Veearts geeft haar hiervoor een prik en dan is het zo weer over..

kiggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 09:38

ze had geen koorts en de uier was ook niet warm

kiggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 16:17

de DA is langsgeweest en heb goed nieuws Haha! . ze heeft een lichte druk op de bloedvaten. ze was gelukkig nog niet hoefbevangen . ze heeft een spuit gehad en ik moest de benen elke dag afspuiten. en ik moet haar minder voer geven Bloos
ben blij dat het niks ergs was
Haha! Haha! Haha!