(schijn)drachtig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

(schijn)drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 22:51

Polly is vorig jaar (14-07-2005) bevallen van een hengstveulen.
Heb haar niet laten dekken en bij mijn weten is ze ook niet bij een hengst geweest (eigenlijk onmogelijk).

Nou is ze wel aardig rond, maar vanavond kwam ik op het land en toen lag ze gestrekt in de wei, dus ik heen. Ze was heel onrustig, kijken naar haar buik, met haar achterbenen over elkaar wrijven, slaan met de staart etc
Ik dacht eerst aan koliek, maar ze was anders.
Ben eens gaan kijken, en haar uier zit dus helemaal vol, de melk loopt eruit.

Veulen is afgelopen maart afgespeend en daarna is haar uier netjes geslonken. Veulen is er niet meer bij geweest...

_Marlijn

Re: (schijn)drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:34

Als er echt geen hengst bij was geweest zou je haast denken dat ze schijndrachtig zou zijn ja. Maar ik heb het nog nooit zo extreem gehoord met melk uit de uiers lopen enz. Ik zou als ik jou was toch maar even de DA erbij halen om op te laten voelen Ja

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:37

Ik heb het ook wel eens meegemaakt met een merrie die wel gedekt was...

Kreeg op de uitgerekende tijd een volle uier, ging kegelen, maar er kwam maar geen veulen...

De veearts erbij, en toen bleek dat ze helemaal niet drachtig was! Clown

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 11:46

Na een hele nacht spoken en vanmorgen een paar uur op het land te hebben gezeten toch maar even een dierenarts gebeld.
Toen Mystique 4 maanden was zijn Pol en Jam bij hem en Nancy op het land gekomen, blijkbaar is er toch wat gebeurd toen, al vind ik het nog steeds zwaar onwaarschijnlijk.

Morgen om 8.30u word ze gescand.. just to be sure

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:27

Leuk he die ongelukjes, en altijd maar denken dat het niet mogelijk is, heb er ook zo een op stal, pony gekocht, blijkt drachtig, die man weer opbellen, kan niet die hengst is nog maar twee jaar! haha! Merries en hengsten doen er alles aan om bij elkaar te komen, ze gaan ervoor door het draad en als er hoogteverschil inzit, gaan ze er desnoods bij liggen! Daarom gaat bij ons het jonge hengstveulen ook zo gauw mogelijk bij ons van de weide, als hij 3 1/2 maand oud is en brokjes kan eten, gaat hij naar een vriendje, weg van onze merries.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:26

Begrijp ik het dan goed, dragend van een 4 maanden oud hengstveulen? Mystique of zelfs haar eigen zoon?!
4 maanden??? Dat kan toch niet?!?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 16:09

Ja Kim, dat begrijp je goed, en nee ik snap er ook geen flikker van en ik vind het ook onwaarschijnlijk, het is alleen minder onwaarschijnlijk als een onbevlekte ontvangenis Haha!
Ik heb echt geen idee wat er nou allemaal met haar aan de hand is, ze geeft melk, het ene moment heb ik het idee dat ze hardstikke drachtig is en het volgende moment niet meer..
zucht.. pony's

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:16

Mijn merrie was schijndrachtig,ze had alles gefaked ook de bevalling enz. Maar er liep geen melk uit de uier,hij was wel groter. Maar ik denk als er melk uitloopt dat ze dan wel echt drachtig is.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:55

Wow jeetje Bloos
Ik ben heel benieuwd morgen. Weet niet zo goed waar ik voor moet duimen Clown .
Een veulen uit dat andere hengstje zal geen wereldramp zijn, maar 1tje van haar zoon, mmmhhh Ziek
Sterkte!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 21:36

Ik weet ook niet zo goed waar ik op moet hopen, alleen dat ik nu allerlei rampscenario's in mijn hoofd heb.
Heb net een hele tijd met haar op het land gezeten, ze is zo niet zichzelf.
Ze wil knuffelen en bij me zijn (al de hele dag), het klopt gewoon niet.
Ben ook ernstig aan het twijfelen of ik er nog een keertje uit moet om nog even te kijken.. zal vast onzin zijn, weet ik ook wel.. maak me zorgen om die kleine meid..

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:40

Beter een keer extra kijken dan morgen iets aantreffen wat je jezelf niet meer vergeeft....

shafali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:47

idd Knipoog in ieder geval heel veel succes.. Cool ik wacht in spanning af ... Vork

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:51

zijn haar banden ook slap en is haar vulva gezwollen?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:06

Ik heb van verschillende merries gehoord dat ze maanden na het afspenen ineens weer melk hadden. Maar die hadden geen van de andere verschijnselen die jij noemt. Uierontsteking, kan dat niet en dat ze daar last van heeft? Anders is het drachtig van het andere hengstje, want met 4 maanden kan het volgens mij echt nog niet hoor. Ben benieuwd wat je morgen te horen krijgt en ik zou idd ook gewoon gaan kijken, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:29

Is ze niet meer bij dennis geweest?

Wel vreemd dat er melk uitkomt, mocht ze toch dragend zijn, dan zal het veulen wel zeer spoedig ter wereld komen!

Succes!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 22:33

Nee ze is niet meer gedekt, wilde na al die ellende met Katinka en Just a Miracle (die ook longontsteking heeft gehad) de gok niet meer wagen.
En daarnaast ben ik bezig met een opleiding, gewoon tijdgebrek.
Ben net wezen kijken, was niks aan de hand.
Sandra (Obelix) en ik hebben ons er vanavond over verbaast hoe vreselijk dik ze is, dat me dat niet eerder is opgevallen (voor mijn gevoel was het ook lang niet zo erg).
Ik kan hier nog wel uren doorbomen, morgen om 7.30 auto halen, 7.45 trailer en dan naar de DA..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 08:02

Pffff, merries..... Wat een muts he, ik ben erg benieuwd!!!!

Pol heeft 1,5 jaar geleden 's winters bij mij gestaan, dus dit veulen kan onmogelijk nog van Dennis zijn.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:32

Dan ben ik heel benieuwd of het dan toch een schijnzwangerschap is.
Ik heb dat een keer met mijn hondje gehad, die was ook niet bij een ander geweest...uiteindelijk toch een echo laten maken en ja hoor...puppies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:36

Hmm.. ik houd dit topic even in de gaten

shafali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:45

En, weet je het al? Knipoog

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:46

Ik weet het al wel, maar weet niet of Polly het zelf wil melden dus hou mijn mond nog even.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:53

Ben benieuwd....

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 11:53

Dankje Cis,

sorry dat het zolang duurde, maar ben meteen op mijn werk gebleven, had ook de bus van het werk mee dus kon zo aan de slag.
Ze is dus NIET drachtig.
Toen ik aankwam en haar van de wagen haalde zeiden de dierenartsen (2 man sterk stonden ze me op te wachten) dat het zo wel bijna duidelijk was, overduidelijk een hoogdrachtige merrie. Hoe ze doet, hoe ze is, de melk, alles..

Toch de scan er maar in en daar was van alles op te zien, maar geen veulen.
Omdat ze het niet vertrouwde heeft ze ook nog opgevoeld, nog een keer de scan erin, en van buitenaf geprobeerd te scannen, maar nee helemaal niks.
Ze snapte er zelf eigenlijk weinig van, zeker ook gezien het feit dat ze zo verschrikkelijk melk geeft.

Voorlopig houden we het op schijndracht, ze zijn wel nog in overleg met de kliniek wat ze ermee aan moeten en of het op een of andere manier behandeld moet worden.

En ze moet wel wat afvallen, al denken ze dat ze ook zo gegroeid is door die schijndracht, ze staat al heel karig dus zo vet kan ze daar niet van geworden zijn.

noby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:01

haha wat een herkenbaar verhaal.
ik heb met mijn merrie hetzelfde gehad.
uier vol veel liggen, zweten dikke buik.
maar de mijne was wel een keer gedekt per ongeluk.
dierenarts bij laten komen kon er niks van zeggen.
tot dat we ineens de hengst haar zien dekken Tong uitsteken
ze laat weinig van hengstigheid zien (vandaar)
toen wisten we pas zeker dat ze niet drachtig was.
erg frustrerend zoiets

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:03

Jeetje dan is ze wel heel extreem schijnzwanger...misschien wil ze je wel iets duidelijk maken?!