Nakomelingen Tangelo xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wsundayl

Nakomelingen Tangelo xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 22:08

Wie heeft er een nakomeling van de hengst Tangelo xx. Het is de opa van mijn paardje en er is best weinig over hem te vinden op internet.

Ben toch wel nieuwsgierig naar hem en zijn nakomelingen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Nakomelingen Tangelo xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:15

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:16

Afbeelding

renegade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:19

t is ook de opa van mijn paard. wie is de vader van jou paard?

@ anne_gti cross jij met je paard? dr is mij ook verteld dat ik dat moet gaan doen maar durf niet zo goed gezien hij niet eens normaal over een hindernis gaat.

wsundayl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 22:38

Die van mij is nogal een aparte combinatie.
Haar moeder is Tangeloxx x Cambridge Cole.
En haar vader is een appaloosa.
Qua uiterlijk heeft ze niks van haar vader geerfd, alleen de stand van de achterbenen en de vorm van het hoofd, alleen de oren niet.

Ben gewoon heel benieuwd wat van wie komt, ook qua karakter.
Zal morgen is een goede standfoto van haar maken, heb nog weinig foto's van het rijden en die laten ook niet echt duidelijk wat zien daar ze nog maar 4 x onder het zadel is geweest.

Het is een schat van een paard. Heel erg sociaal zowel naar andere paarden als mensen. Ze heeft wel een echt eigen willetje. Als ze iets niet wil wil ze ook niet en kan helemaal doordraaien om de meest stomme dingen.
De meest simpele dingen kosten echt maanden om haar aan te laten wennen (met een handdoek afdrogen heeft 5 maanden geduurd) maar bv de eerste keer erop acepteerde ze gelijk.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:04

De mijne is onder het zadel heel fanatiek. Wil altijd voorop lopen en voelt zich dan in haar element. Ze is ook echt de baas in de wei. Ze is gek op springen en crossen. Vooral dat laatste was echt jaar passie. Ze liet je nooit in de steek en de keren dat ze geweigerd heeft in het parcours zijn op 1 hand te tellen. In de cross stopte ze alleen als het echt niet pastte en dan was je blij dat ze stopte. Haar kinderen hadden hetzelfde karakter. Echte doordouwers die je nooit laten zitten en zich doodlopen voor je. Wel paarden die je heel voorzichtig moest opleiden want anders reed je ze kapot. Je moest ze tegen zichzelf in bescherming nemen want ze boden alles aan.

De merrie wordt nu gereden door Nienepien hier op bokt en die heeft er een fijn leerpaard aan. Ze is onder het zadel wel kwalijk nemend. Onverdiende straf pikt ze niet en dan zal ze nog steeds proberen je eraf te werken ondanks haar 18 jaar. En terecht imo.

renegade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:18

die van mij is ook de baas op t land. heeft ook een eigen wil en als hij niet wil doet hij er ook alles aan om er onderuit te komen.
maar als hij dingen eenmaal doorheeft blijft hij het doen.
hij gaat altijd in de stapmolen en als ze daar uit gehaalt worden loopt hij van de molen zo terug naar zn stal vanaf het land idemdito.
nog even een foto van mn man
Afbeelding
en zn koppie
Afbeelding