springhengst OVIDIUS kwpn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merel1618

springhengst OVIDIUS kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 20:51

omdat mijn meisje nu een pleegzoon heeft met als vader ovidius wil ik zoveel mogelijk van m weten zoals hoe doet ie het in de sport (weet dat ie goed is Bloos ) en hoe doen z'n nakomelingen het in de sport
en natuurlijk wie heeft een nakomeling van ovidius Bloos
(ik misschien volgend jaar Bloos )

Excuseme

Re: springhengst OVIDIUS kwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 22:02

Hij is ook de vader van de stiefvader van mijn tante.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 17:28

Excuseme schreef:
Hij is ook de vader van de stiefvader van mijn tante.

en daar weer een oom van.... Haha!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 18:32

wat een lol weer

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:29

merel1618 schreef:
wat een lol weer

jij begon Lachen

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 21:12

waarmee zou ik begonnen zijn?
stel seriuse vragen over ovidius daar is geen grap in te zien dacht ik zo.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:15

merel1618 schreef:
omdat mijn meisje nu een pleegzoon heeft met als vader ovidius wil ik zoveel mogelijk van m weten zoals hoe doet ie het in de sport (weet dat ie goed is Bloos ) en hoe doen z'n nakomelingen het in de sport
en natuurlijk wie heeft een nakomeling van ovidius Bloos
(ik misschien volgend jaar Bloos )

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 21:20

wat is daar grappig aan dan?

mijn merrie heeft 2 week terug een dood veulen gekregen
en heeft via veulencentrale nu een veulen bij haar lopen
waarvan de vader ovidius is
als wederdienst word mijn merrie dus geinsemineerd door ovidius

dus dit zou grappig zijn?
hmm vreemde humor dan maar ja dat moet ook kunnen

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 21:36

o ja je zal het niet geloven dat is het.
nou ga maar lezen op kraamstal dik dikker dikst deel 2 2006
daar kan je het lezen en zie je ook foto's van mijn meisje met haar pleegveulen enne die dikke kont dat ben ik.
verder maak ik hier geen woorden meer aan vuil.
mijn vragen blijven staan alle info over ovidius bijven welkom,
dit is allemaal voor het veulen z'n plakboek die de eigenaar krijgt.

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 21:50

om het je niet te moeilijk te maken en je alle 262 pag. te laten lezen, het drama begint vanaf pag. 252

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 13:29

oeeh rustig merel, excuseme heeft wel btje gelijk dat ze dr een grapje over maakt vind t best wel humor eigelijk

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 21:52

ik zie de humor niet leg maar eens uit dan wat er grappig aan is zonder te quoten misschien snap ik de grap ook want ik ben er erg seriuus mee met m'n vragen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 22:50

terug ontopic Lachen

Verrichtingsverslag
Verrichting Ermelo 2003 (13-03 t/m 02-04; verkort onderzoek)
Ovidius is een betrouwbare hengst die zich normaal gedraagt. Hij ervaart het gevraagde werk als licht. Tijdens de dressuurtraining heeft Ovidius voldoende bereidheid om te werken en laat zich dan voldoende bewerken.
Hij heeft een zuivere stap met ruim voldoende ruimte en voldoende afdruk. De draf is beperkt van ruimte. In draf moet meer afdruk en buiging getoond worden. In draf toont Ovidius een matige houding. De galop is makkelijk, functioneel en heeft ruim voldoende ruimte en voldoende afdruk. In galop heeft hij veel balans en kan goed schakelen. Ovidius is een soepel paard. Als dressuurpaard heeft Ovidius een matige aanleg en geeft zijn ruiter een voldoende gevoel.
Ovidius springt graag, heeft dan een zeer goede instelling en laat zich dan goed bewerken. Hij springt vlug en met veel afdruk en goed terug. Ovidius bukt goed en heeft een goede spronginzet. Het voorbeen wordt goed gevouwen, maar is af toe ongelijk. Ovidius toont ruim voldoende bascule. Hij toont veel tot zeer veel vermogen en is voorzichtig. Ovidius heeft zeer veel aanleg als springpaard geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal. Op stal draagt Ovidius een halsrek. Zonder dit rek bijt Ovidius zich in zijn flanken en verwondt zich daarbij.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Verrichtingscijfers
Stap 7
Draf 5.5
Galop 8
Aanleg dressuur 5
Subtotaal dressuur 25.5
Plaatsing dressuur 10e
Afdruk 9
Techniek 8
Vermogen 8.5
Aanleg springen 9
Subtotaal springen 34.5
Plaatsing springen 1e
Puntentotaal 60.00
Plaatsing 2e van 13 (9)
Jaar verrichting 2003
Plaats verrichting Ermelo

Fokregistratie
aantal dekkingen 2004
aantal veulens 2004

Voortschrijdend totaal tot en met 2004
dekkingen 446
veulens 390
hengstveulens 192
aangeboden hengsten 2
2e bez hengsten 2
3e bez hengsten 1
aangewezen hengsten 1
ruinen
sterruinen
merrieveulens 198
stamboekmerries 4
stermerries 3
keurmerries 0
preferente merries 0
prestatie merries 0

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 2004 (september; veulens)
Ovidius toonde matig voldoende tot ruim voldoende ontwikkelde veulens. De veulens zijn ruim voldoende rijtypisch en iets op de voorhand gebouwd.
De veulens van Ovidius hebben sprekende hoofden. De nek is voldoende van lengte. De hals komt diep uit de borst. In draf wordt de hals goed gebruikt. De schoft is ruim voldoende van ligging en ontwikkeling. De schouder is voldoende van ligging en lengte. De rug is meermalen gezonken. De lendenen zijn goed gevormd en goed aangesloten. De croupe is wisselend van lengte en vorm. De broekspier zou meermalen verder door moeten lopen. Het voorbeen is correct gesteld. De stand van het achterbeen varieerde van klein gehoekt tot meermalen recht. Het fundament is wisselend van ontwikkeling en goed van kwaliteit.
De stap is zuiver, voldoende van ruimte met een matige souplesse. In draf bewegen de veulens lichtvoetig. Het voorbeen is vaak vlak. Het achterbeen zou sterker onder moeten treden. Meermalen wilden de veulens slecht aangalopperen. In galop gaan de veulens van Ovidius vaak vlak.

Kort samengevat: Een uniforme groep rijtypische veulens die meerdere malen op de voorhand gebouwd zijn. De ontwikkeling varieert van matig voldoende tot ruim voldoende. De bewegingen zijn lichtvoetig. Het achterbeen zou sterker onder moeten treden.

Getoond zijn 19 geprikte en zes door de eigenaar geselecteerde veulens. Eén ziek veulen is in de stal en niet in beweging beoordeeld. Eén aan huis geïnspecteerd veulen past in het beeld van de rapportage. De door de eigenaar geselecteerde veulens gaven een positief beeld qua ontwikkeling en beweging.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 25 (+1) veulens uit 169 in 2003 gedekte merries.
De gebruikte terminologie bij benadering in cijfers:
matig 5; voldoende 6; ruim voldoende 7; goed 8.

Sportindex
Jaar berekening 2006
Aantal veulens stationsverrichting 0
Aantal veulens springindex 0
Betrouwbaarheid springindex 62
Springindex 135
Aantal veulens dressuurindex 0
Betrouwbaarheid dressuurindex 41
Dressuurindex 95

Overige informatie
HK KWPN Ermelo 1998 (november)
Aangewezen voor 2e bezichtiging.

HK KWPN Ermelo 1999 (november)
Niet aangewezen voor 2e bezichtiging.

HK KWPN Ermelo 2000 (18-02)
Bij herkeuring niet aangewezen voor verrichtingsonderzoek.

HK KWPN Ermelo 2000 (november)
Niet aangewezen voor 2e bezichtiging.

HK KWPN Ermelo 2001 (16-02)
Bij herkeuring niet aangewezen voor verrichtingsonderzoek.

HK KWPN Den Bosch 2003 (01-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek.
Verwachtingswaarde: dressuur 96 (btr 11%). Springindex: 126 (btr 29%).

Afstammingsinformatie stand 2003
Zijn vader Aldatus was met Jos Lansink in het zadel kampioen van Nederland. De hengst voert het bloed van Aldato-Almé en Caletto I. Ovidius is na zijn goedkeuring de vijfde goedgekeurde hengst uit de merrielijn van Ilonka en Twiggy. Octrooi, Creool, Madison en Oliver gingen hem voor. Moeder Friggy stamt van de prestatiehengst Ahorn en voert zelf naast het keurpredikaat het prestatiepredikaat.
Friggy bracht 8 nakomelingen (2 hv en 6 mv) waarvan 1 ster, 1 2e bez hengst, 1 predikaat sport(spr), het Z-springpaard Mefriggy (v Habsburg) en nationaal springpaard Ovidius (v Aldatus).
Twiggy bracht de ggk KWPN-hengst, tevens nationaal springpaard Creool; zij is de grootmoeder van het ZZ-springpaard Domino (v G Ramiro-Z), het nationaal springpaard Jezwiggy (v Burggraaf) en van de ggk KWPN-hengst, tevens ZZ-springpaard Madison (v Guidam).
Ilonka bracht de ggk KWPN-hengst Octrooi; zij is de grootmoeder van het Z1-dressuur-/ZZ-springpaard Zokonsa (v Farn), het GP-springpaard Baltimoor (v Nurzeus); zij is de overgrootmoeder van het nationaal springpaard Ikonda (v Dutchboy), de Z1-dressuurpaarden Fantastique (v Ulft) en Napoleon (v Damiro).

Exterieuromschrijving 2003
Ovidius is een voldoende ontwikkelde, correct gebouwde rijtypische hengst die goed in het rechthoeksmodel staat. De hals komt diep uit de borst en is horizontaal geplaatst. Het achterbeen is wat steil. Het fundament heeft veel kwaliteit en de hengst heeft goed gevormde hoeven van goede kwaliteit.

Eigen prestaties stand 2003
Ovidius won vorig jaar de IAN-Trofee voor 6-jarige springpaarden, nam deel aan de finale van het WK voor jonge springpaarden in Lanaken en behaalde met Jeroen Dubbeldam in het zadel meerdere internationale overwinningen in wedstrijden voor 6- en 7-jarigen. Ovidius onderscheidde zich op 4- en 5-jarige leeftijd op de wedstrijden met aansprekende resultaten.

Vorig jaar heeft Ovidius, op verzoek van de eigenaar, veulens getoond. De veulens zijn goed ontwikkeld, hebben ras en draven met voldoende ruimte en houding.

Moederrapport 2003
Friggy is een voldoende ontwikkelde, rijtypische merrie die langer gelijnd zou moeten zijn. Ze beschikt over ruim voldoende uitstraling.
Het hoofd is voldoende sprekend en voldoende goed gevormd. De nek zou langer moeten zijn en de keeluitsnijding lichter. De hals heeft voldoende lengte, is horizontaal en komt diep uit de borst. De schoft is voldoende ontwikkeld. De schouder is voldoende van lengte en ruim voldoende van ligging. De vorm en de bespiering van de rug is goed. De lendenen zijn goed gevormd en goed bespierd. De croupe is hellend en heeft voldoende lengte. De bespiering loopt voldoende ver door. Het voorbeen is correct gesteld en zou een fractie langer moeten zijn. Het achterbeen is sabelbenig. De kootstand is week. De hoeven zijn breed en de verzenen laag. Friggy heeft veel kwaliteit in het fundament.
De stap is zuiver, ruim met een goede afdruk en souplesse. De draf heeft net voldoende ruimte met een wat vlak voorbeen. Het achterbeen wordt goed gebruikt.
Stokmaat: 162.0 cm. Kleur: bruin.

IBOP: stap 15, draf 14, galop 16, houding 7, karakter 16, geschiktheid als springpaard 14; totaal 82 punten.

voor foto even je e-mail geven per pb en anders kun je hier nog even kijken.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:04

Wij hebben een nakomeling van Ovidius gehad uit een Linards moeder, is dit jaar 2 geworden. Geen idee hoe het met hem gaat, heb geen contact meer met de huidige eigenaar. In mijn profiel staan een paar foto's van hem Lachen.

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 20:59

sammie dank je wel dit soort info zoek ik Haha!

ziolette ik heb gekeken in je profiel vind m erg mooi Vingers aflikken hoop dat de mijne ook zo word en dan volgend jaar mijn mixje hopelijk gaat ie veel op paps lijken Vingers aflikken