hengst variant

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zoekertje

hengst variant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 20:29

wie kan mij helpen iets meer te vertellen over de hengst variant
en heeft er iemand misschien een foto
groetjes iris

Demini

Re: hengst variant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:53

Afbeelding

Afbeelding

Nakomelingen zijn niet al te makkelijk en ook de volgende generaties kunnen daar nog last van hebben. Veel kracht in bewegen, zelf had hij allemaal negens voor stap, draf, galop en rijproef (toendertijd werden ze nog ander beoordeelt) Zelf ben ik wel een fan van Variant in een bloedlijn. Een klein nadeel is dat hij vaak kleintjes doorgeeft en ook als hij verder in de lijn zit kan je daar nog last van hebben. Zie ook in mijn profiel de Balzflug x Variant. Wil je een uitgebreid rapport van Variant dan kun je me even PM'en

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:01

Dan heeft mijn merrie het niet alleen van Junior Vork
Hou dit topic even in de gaten Lachen

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:02

Ik heb een super brave merrie van Variant (keur preferent uit de moederlijn van Junior). Zie mijn profiel.
Ze is inmiddels 21 en heeft altijd een super karakter gehad.

Ik ken verschillende nakomelingen van Variant en dat waren over het algemeen paarden met een fijn karakter. Ook Variant zelf had een prettig karakter.
Het klopt dat er nog wel eens wat kleintjes van kwamen (moeder van Variant was zelf ook niet zo groot).

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:06

EmEm schreef:
Ik heb een super brave merrie van Variant (keur preferent uit de moederlijn van Junior). Zie mijn profiel.
Ze is inmiddels 21 en heeft altijd een super karakter gehad.

Ik ken verschillende nakomelingen van Variant en dat waren over het algemeen paarden met een fijn karakter. Ook Variant zelf had een prettig karakter.
Het klopt dat er nog wel eens wat kleintjes van kwamen (moeder van Variant was zelf ook niet zo groot).

Uitzonderingen bevestigen de regel Haha! Knipoog
Variant zelf had inderdaad een prettig karakter maar over het gros gezien zijn het toch karakters waar je mee om moet kunnen gaan. Persoonlijk hou ik er wel van, benader je ze net ff anders dan heb je wel dat extra vlammende wat ik graag zie bij een paard. Jazz en Houston geven ook geen schatjes voor de gemiddelde recreatie ruiter maar ook hier geldt: benader je ze net ff anders dan hebben ze weer dat beetje extra. Zelf vind ik dat dus erg fijn, maar ken er een hoop die dat niet vinden en die kunnen er dan beter ook maar niet aan beginnen natuurlijk!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:37

Ik ken iemand met een schimmelruin van Variant. Is wat flegmatiek maar verder toch een heel braaf beest.

Booga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 16:45

Zelf heb ik een verzorgpaard en ook die heeft als vader Variant. Ze is nu 18 en niet zo groot ook. heeft een eigenwijs karakter en gedraagt zich vaak als puber, maar als je haar gebruiksaanwijzing kent is het een superleuk paard !!