Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik zal even een foto opzoeken! Obsessed schreef:Hoi,
Wij hadden een IJslander x Welsh. Was een heel kleintje, beetje té klein uitgevallen. We hebben haar niet meer in kunnen rijden, wel zadelmak gemaakt, maar daarna moest ze helaas afgemaakt wordenIk zal even een foto opzoeken!
mag ik vragen waarom ze moest worden afgemaakt? en kon ze tolten?
maar ze heeft een tijdje bij andere mensen gestaan (we hadden op 'n gegeven moment zoveel pony's, dat ik niet meer voor allemaal kon zorgen) en daar is ze hoefbevangen bij geworden... De eerste keer ging over, maar de 2e x dat ze het kreeg konden we haar niet meer helpen
Ze was nog heel jong... (4) 

) OemmiejO schreef:Hier staat een IJslander x Fries. Leuk beestje hoor...
Alleen een beetje lomp onder het zadel.![]()
(hij is trouwens niet van mij, maar ik rijd er wel op)
OemmiejO schreef:Hier staat een IJslander x Fries. Leuk beestje hoor...
Alleen een beetje lomp onder het zadel.![]()
(hij is trouwens niet van mij, maar ik rijd er wel op)

SAMIERTJE schreef:Op de 'boerderij' (waar ik rijd) hebben we ook een kruising van een IJslander met Shetlander staan
Leuke uitkomst, wel super eigenwijs..

Ymmik schreef:SAMIERTJE schreef:Op de 'boerderij' (waar ik rijd) hebben we ook een kruising van een IJslander met Shetlander staan
Leuke uitkomst, wel super eigenwijs..
dat is een aparte kruising!![]()

leuk beestje...
Lise81 schreef:Dit is het topic waar ze eerder over kruisingen met IJslanders hebben gehad.
viewtopic.php?f=51&t=526747
Waar ik in de zomer ruiterkampen begeleid hebben ze heel veel IJs x Fries gekruist, zijn erg leuke paardjes. De meeste zijn zwart, maar ze hebben ook een bruine.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8IJP4TCS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GYH3INS4
Ze hebben vlakke gangen en sommige hebben ook tölt.
Ze hebben IJslanders met friezen gekruist om een iets grotere pony te krijgen (zijn ongeveer 1.45m), mooi om te zien en met een super goed karakter.