De hengst For pleasure, weet iemand er meer over?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rodalover

De hengst For pleasure, weet iemand er meer over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 19:41

de naam van het topic zegt het al

weet iemand meer over de nakomelingen van deze hengst?

Adriana

Re: De hengst For pleasure, weet iemand er meer over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:53

In Holstein heb ik er verschillende veulens tot nu van gezien. Ze bewegen met veel lossigheid en ze zijn goed gebouwd. Zijn enige minpunt is de maat.... want ze zijn niet groot. Je moet echt oppassen met de maat, zorg ervoor dat je merrie maat heeft en dat de moederlijn ook maat heeft, want met 1 grote merrie maak je nog geen groot veulen.

For Pleasure zelf is ook niet groot.

saska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:08

de hengst Vaillant is een nakomeling van For Pleasure en dat vind ik persoonlijk een heel mooie hengst, hij is sinds kort goed gekeurd. Die is wel vrij groot nl. 1m75! Ik heb ook gehoord dat For pleasure veel aftekeningen doorgeeft zoals een brede witte bles en lange sokken...

op deze site kun je For Pleasure en zijn goedgekeurde zoon Vaillant bekijken:
http://www.oldenhoff.nl/hengstvaillant.php

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:19

Wij hebben een fokmerrie van hem, groot en ook goed bewegen.
Heeft nu een prachtig veulen van Heartbreaker aan de voet.

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:40

grapjas: heb je een foto van je merrie? Ben wel benieuwd.
For Pleasure vind ik een heel aansprekende en goeie hengst.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 10:33

Uit wat voor moederlijnen komen die grote paarden? Want hier in Holstein waarschuwen ze zelfs voor de maat. Ik ga volgende week naar een fokker die een stuk of wat For Pleasure veulens heeft die uit grote merries komen. En For pleasure zelf is rond de 1.65. Een vriendin van me heeft hem 2 weken terug gezien op stal en was verrast door zijn kleine maat.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:51

For Pleasure heeft zelfs een gekeurde ponyhengst gebracht in Duitsland.

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 17:02

een van de redene dat ik dit topic geopend heb is natuurlijk meer te weten te komen over deze hengst en zijn nakomelingen!! een vriend van mijn vader wil deze hengst gebruiken of triomphe de muze op mijn merrie. ik wil eerst meer informatie inwinnen over deze hengsten voordat ik er op inga.

dus wat vinden jullie van deze combinatie:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=44810

vind het zelf een geen logische aanparing maar wie weet!!

de hengst vaillant is een mooie hengst om te zien, heeft iemand zijn verrichtingsrapport??

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:11

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 15-07-06 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:14

Zannekin schreef:
For Pleasure heeft zelfs een gekeurde ponyhengst gebracht in Duitsland.

Ik dacht dat ik toegevoegd had wat z'n naam was: For kids only: V. For pleasure, moeder een hannoveraanse merrie van normaal formaat v. Accord II, Grundstein. Deze hengst is maar 1,47m geworden, dat zegt genoeg over de grootte vererving denk ik Haha!

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:05

Tja, ik ken ook wel een pony van Calvados, elke hengst heeft goede en minder goede nakomelingen of grote en kleine.
Ik sta verbaast over hoe weinig mensen hun merrie eens kritisch bekijken.
Hoe springt jou merrie eigenlijk, ik zag dat ze in de M dressuur wordt uitgebracht ?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 09:53

Hmm heb je hem wel eens gezien in het echt en er naast gestaan? Hij staat er om bekend om kleine nakomelingen te geven.

Ik zou For Pleasure niet bij deze merrie gebruiken...

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:09

Kleine nakomelingen? Natuurlijk zijn overal uitzonderingen, maar Vaillant (For Pleasure x Nimmerdor, www.oldenhoff.nl) is 1,75m en 4 jaar oud!

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 11:41

nou ze heeft niet echt super springmanieren dus ik stond er verbaasd van dat hij deze hengst wilt gebruiken. maar hij zegt er is ook nooit echt iets gedaan om het te verbeteren, ik spring soms voor de fun. ben namelijk zelf niet zo'n ster in het springen. maar mijn beste vriendin is een springruiter en heeft haar nu een keertje mee gesprongen, waardoor ze al veel beter begon af te zetten enzo. ik zou zelf een andere hengst erop zetten. maar als ik terug van vakantie ben dan gaan wij samen een keer om de tafel zitten en mag ik zelf ook mijn mening geven welke hengst ik zelf zou willen gebruiken.

de kwaliteiten van mijn merrie zijn toch drie goede basisgangen en de oefeningen zelf. meewerken heeft ze lang niet van gehoord Clown Boos! , maar nu begint het na een diepe dal toch weer ergens op te lijken. hij staat nu tijdens de vakantie bij mijn instructrice om uit te vinden waar het nu precies aan lag. de oplossing is gevonden dus ik ben super blij. over zes dagen ben ik weer thuis uit z-frankrijk en kan dan ik zelf weer aan de slag!!

als bokt verslaafde is het natuurlijk wel handig dat er internet verbinding is waar je op vakantie bent Bloos !

daarom wou ik graag wat meer over for pleasure weten om een goed opgebouwde mening te kunnen geven tijdens dat gesprek.

iederen alvast bedankt!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:59

Ik zou een merrie met zo'n papier die niet bijzonder springt gewoon dekken met een dressuurpaard of een allrounder. Zou iig niet toe willen geven op beweging

En als ik voor een springhengst zou gaan zou ik zeker niet het dekgeld van For Pleasure neer durven leggen bij zo'n merrie, voor mij een veel te groot risico(en dan heb ik het nog niet eens over de maat).

Heeft de merrie al eerder veulens gehad?

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:43

For kids only is de kleinste van een tweeling zijn broer is aanzienlijk groter daarom is hij 1,47m.

Vindt zijn nafok voor de enorme dekgeld niet echt denderend...

grapjas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:19

Kijk, dat bedoel ik, dit is dus een geval dat je de hengst niet echt kunt aanrekenen dat er een kleine nalomeling is. Zo zijn er ook legio merrie's die klein fokken.
Ik zou inderdaad met een merrie met dat papier en maar gewone springmanieren niet fokken. Waarschijnlijk als je dekgeld en opfokkosten bij elkaar legt dat je een heel leuke 2 of 3 jarige kunt kopen. En dan weet je wat je hebt.
Maar natuurlijk bekritiseer ik niet als een eigenaar toch graag een veulen wil fokken, dit is gewoon mijn mening.
Veel succes met jullie keuze.

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 22:24

ik wil graag met mijn merrie een veulen fokken vooral om dat halfbroers en zussen het goed doen, maar dan met een dressuurhengst. ook paar mensen met verstand van fokken hebben gezegd dat ze wel een goede stammoeder zou kunnen zijn. helaas blijft fokken voor een deel gokken!! maar ik wou eerst weten of for pleasure niks inleverde qua beweging. ze moet juist meer front en net wat extra beweging hebben. want wat ze van nature krijgen hoef je er niet op te rijden!!

ik wil zelf graag een drie of vierjarige kopen. maar mijn vader wilt wel een veulen fokken en die aanhouden, maar geen driejarige kopen Boos!. wie weet krijg ik het binnenkort voor ellkaar Clown

ik ben dus nu opzoek naar een passende hengst aan de dressuurkant, en dan voornamelijk duits bloed. wat mij zeer interesseerd!! ik open binnenkort ook een nieuw topic over de hengstenkeuze als ik thuis ben, heb namelijk hier op deze laptop geen foto's staan!

ik vat het niet als kritiek op!!
ik vraag om jullie mening dus, ik wist dat ik er om vroeg. Clown
ik hoop dat ik die kennis over kan halen om een dressuurhengst erop te zetten, maar dan zal het nog ieder geval nog een jaar zeker moeten wachten. ik wil eerst Z1 of Z2 (of zz-licht Lovers ) Bloos zijn voor dat ik een veulentje fok.