UB40, die is achteruit gegaan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mr_PLH

UB40, die is achteruit gegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 12:27

Ik heb net even dit filmpje van UB40 gezien, gemaakt in Florida... Ik vind hem zo maar weinig aan, hier was hij veel beter Ja

TICKELS

Re: UB40, die is achteruit gegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:58

Tsja.... hij doet mij een beetje slapjes aan. Het is dat je zegt dat het de goedgekeurde dekhengst UB40 is anders zou ik het niet geloven!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:18

Vind de souplesse en swung missen... net alsog je naar een recreatie paard zit te kijken die een mooie Mproef neer zet...

Jikke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:24

Weinig spectaculair idd, zonde hoor van zo'n hengst.

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:33

jeetje dat dat ub40 is. ik vond het altijd een spr hengst om te zien maar nu... wel jammer

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:34

het ziet er niet echt vlammend uit nee, Jammer!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:37

Riemke schreef:
het ziet er niet echt vlammend uit nee, Jammer!

Te horen aan de bijgeluiden voelt het ook niet vlammend aan Knipoog
Voor een promotiefilmpje is het ook wel uit een vreemde hoek opgenomen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:59

Ik weet niet waar jullie naar hebben zitten kijken maar ik zie een fijn paard lekker ongetrikst over een gazon lopen. Juist met zulke filmpjes kan je vind ik de natuurlijke aanleg van het dier beter beoordelen. De natuurlijke aanleg kan je wat mee als je gaat fokken. De ruiter krijg je er nl. niet standaard bijgeleverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:12

Ik vind het ook niet slecht. Achterbeen is actief, hij loopt lekker los. Tis geen grand prix proef nee en hij mist wat lengte in het lijf, maar ik vind het een sympathiek dier.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:42

Het filmpje is een beetje raar,maar voor zover ik het kan zien,ziet het er idd prima uit.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:52

Anne_GTI schreef:
Ik weet niet waar jullie naar hebben zitten kijken maar ik zie een fijn paard lekker ongetrikst over een gazon lopen. Juist met zulke filmpjes kan je vind ik de natuurlijke aanleg van het dier beter beoordelen. De natuurlijke aanleg kan je wat mee als je gaat fokken. De ruiter krijg je er nl. niet standaard bijgeleverd.

Maar waarom bijna alles vanaf de voorkant filmen, is toch niet op zijn mooist zo? En het tongklakken en pssht pssht erbij doet mij denken dat ie van zichzelf niet actief is. Als filmpje dat mij moet overhalen om erbij te dekken vind ik het dus niet geslaagd. (dat zegt dus niets over de kwaliteit van de hengst! ik zeg dus ook niet dat ik het eens ben met de titel, ik heb hem niet eerder zien lopen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 22:09

Hij is idd niet op zijn voordeligst op film gezet. Dat kunnen ze hier in Nederland met mindere hengsten beter.

Ik heb hem toen ie net goedgekeurd was op de HK gezien en toen vond ik het een heel fijn dier. Zijn veulenrapport was ook niet slecht.

Joisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 23:45

Ik vind hem ook zeker niet slecht lopen. Ik heb hem idd beter gezien, maar ik vind hem zeker niet slecht lopen. Achterbeen is idd lekker actief, maar zou van mij iets meer looplust mogen tonen. Verder ziet er niet slecht uit toch?!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 00:35

Ik vind hem vrij hoog in het kruis blijven waardoor het achterbeen wel aktief lijkt maar niet goed genoeg ondertreed en in de galop lijkt het zelfs dat hij neigt naar met beide achterbenen tegelijk te galloperen ( niet letterlijk natuurlijk) kortom er gebeurd wel het een en ander achter maar in alles een te recht achterbeen.
Ik heb UB40 regelmatig gereden zien worden bij Bartels en ik moet zeggen dat ik hem ook niet herkende op het filmpje.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:28

Het viel me op dat het achterbeen zo actief is! *LOL*

Vind het alleen jammer dat ze em net ertegen aan rijdt en net niet er doorheen zeg maar. Zo lijkt het wat flauwtjes..

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:39

Pletje123 schreef:
Het viel me op dat het achterbeen zo actief is! *LOL*

Vind het alleen jammer dat ze em net ertegen aan rijdt en net niet er doorheen zeg maar. Zo lijkt het wat flauwtjes..

Het achterbeen lijkt aktief maar op een loperige manier en net wat je al aangeeft hij is er niet doorheen en vandaar dat hij achter hoog blijft.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:42

KindnessM schreef:
Vind de souplesse en swung missen... net alsog je naar een recreatie paard zit te kijken die een mooie Mproef neer zet...

Nou als het gemiddelde recreatiepaard er zo bij liep.. Clown

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 13:53

nou, ik vind er niks (meer) aan, vind het maar matig lopen, hij lijkt ook erg kort in zijn type(vierkantsmodel), en dat achterbeen doet ook weinig...

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:14

Ik vind het dier wel aansprekend lopen. Dit is zonder enkele druk gereden, zodra je er druk op zet weet je niet meer wat je ziet.
Mooi actief achterbeen, goede tact en door het lijf. Wat is er nu mis? Moeten er touwtjes aan voor de tritt ofzo?
Missen jullie een open mond? Een trekkende ruiter en grotere sporen?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:29

Nee ik mis het van achteren naar voren rijden dus een paard wat rijst aan de voorkant en van achteren al wat zakt dat noemen we fijn over de rug rijden wat als voordeel heeft dat je paard 1 geheel is i.p.v in 2 of 3 stukken loopt.

leonora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:14

Bijna saai zeg, bij al die circuspaarden die hier de norm schijnen te worden! Laten ze nog maar gewoon even rustig aan doen met hem, hoewel hij is natuurlijk AL!! vijf. In dit topic is niemand het met elkaar eens en heeft iedereen gelijk; ingewikkeld hoor!

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:34

Klik
Zie hier de UB40 waar wij zo verliefd op zijn geworden vorig jaar.
Onder andere dit filmpje heeft ons doen besluiten dat er nu een veulen van hem in de opfok loopt.

[Ik wil niet zeggen dat dit filmpje nou echt verschilt van het filmpje hierboven qua beweging, want dat is natuurlijk niet te vergelijken, gezien de bovenste onder de man is en deze niet. Maar toch, ook dit is UB40!]

Lachen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 03:11

Djesseka schreef:
Klik
Zie hier de UB40 waar wij zo verliefd op zijn geworden vorig jaar.
Onder andere dit filmpje heeft ons doen besluiten dat er nu een veulen van hem in de opfok loopt.

[Ik wil niet zeggen dat dit filmpje nou echt verschilt van het filmpje hierboven qua beweging, want dat is natuurlijk niet te vergelijken, gezien de bovenste onder de man is en deze niet. Maar toch, ook dit is UB40!]

Lachen

Ik denk dat UB40 geen verkeerde hengst is op de juiste merrie dus heb je het goed tegen elkaar afgewogen dan gewoon lekker afwachten tot het 3 jaar is.
Datgene wat ik en met mij nog enkele personen hebben aangegeven in dit topic zegt weinig over de hengst maar meer over diegene die hem rijdt of de instructeur/instructrice van hem/haar.

Succes met je veulen of ik denk jaarling en weet je wat, zet eens een foto ervan in dit topic zodat we mee kunnen genieten.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 10:18

Ik vond het op de hengstenkeuring toen echt een prachtig dier, en nog steeds. Ik ben ook niet echt onder de indruk van dit filmpje, ik vind hem niet lekker actief. Het is inderdaad ook niet gunstig gefilmd, hier maken ze van mindere hengsten aantrekkelijkere filmpjes.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:48

Labine schreef:
kortom er gebeurd wel het een en ander achter maar in alles een te recht achterbeen.

Ik vind dat je dat ook terug ziet in de nakomelingen.