Famosa is drachtig!!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Famosa is drachtig!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 09:24

JIPPY!!!! HM Jofamosa is weer drachtig. Ze is net gescant en BINGO!!!!
Atje en Flamenca krijgen een broertje of zusje bij. We hopen op een merrie. Die kan dan blijven.

Furia is zaterdag gedekt en het eitje is weg. Over 18 dagen weten we of Furia ook drachtig is.

Shani_1984

Re: Famosa is drachtig!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:56

gefeliciteerd Haha! Haha!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:39

HM kan haar talenten weer gaan gebruiken!!
Gefeliciteerd!! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 11:41

Gefeliciteerd Phia!

Hoe gaat het verder met Moosje en dr voeten?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:16

Gefeliciteerd!!! Laten we hopen dat dit veulen wat liever voor haar zal zijn....

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:48

Gefelciteerd!
Kan niet wachten tot ze weer met al haar mooie verhalen komt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:50

gefeliciteerd Phia.

Die van mij kan nu elk dag bevallen. Een andere merrie van me wordt morgen nog een keer gescand of het vruchtje er nog zit.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:33

Tinne schreef:
Gefeliciteerd Phia!

Hoe gaat het verder met Moosje en dr voeten?

Dank jullie wel!!!! Ook namens HM Jofamosa Schijnheilig Ze voelt zich zeer vereert om haar zwangerschap met jullie te delen Haha!

Haar voeten zijn weer helemaal normaal. Ze is een maand geleden voor het laatst bekapt door een andere smid en hij zag niks meer. En Ivanka haar voeten? zijn die nu ook normaal?
Ze loopt nu met Furia op een afgekloven stuk land. Ze krijgt hooi en meer niet. Ze ziet er geweldig uit. Ze glimt als een spiegel.

Afbeelding

Afbeelding

Myrdal schreef:
Gefeliciteerd!!! Laten we hopen dat dit veulen wat liever voor haar zal zijn....

Dat hopen we ook!!

Met Atje gaat het super nu. Hij wordt giga mooi. Hij is de kleinste van de kudde. De kudde bestaat uit BWP springkanonnen en een opvoedruin en Atje. Hij is wel de mooiste van het stel Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:34

Hey wat leuk!!!! Mevrouw Famosa ook drachtig. Wat een geweldige verhalen had ze toch ook altijd. Nou daar komt vast weer een mooi veulen uit. Ben erg benieuwd maar we moeten nog even geduld hebben.
Moet zeggen ze ziet er ook geweldig uit hoor! Fijn dat ze weer wat grasjes eet. Tenminste een beetje.

Zoonlief doet het ook goed zie ik. Hij is mooi aan het worden. Hij zal vast en zeker mooiste van het stel zijn. Ik geloof je op je woord. Leuk om die veulens van vorig jaar allemaal in de gaten te houden. Je hebt toch een gezamelijke passie.
Mijn kleine meid groeit als kool. Mevrouw (ja ja ze wordt graag mevrouw genoemd) vermaakt zich prima in haar grote weiland met haar vriendin. Ik kan ze genieten als ik mijn kleintje heerlijk in weiland zie.

Nou succes met je drachtige dame. Ik houd db topic altijd in de gaten ondanks dat ik zelf geen dragende merrie heb. Blijft toch wel een passie.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:25

Hee, je hebt Atje te koop staan zie ik! Wat is hij veranderd! En nog maar weinig witte haren Knipoog !

Fijn dat het met Famosa dr voeten goed gaat! Nu hopen dat ze er geen last meer van krijgt en dat haar veulen volgend jaar ook gewoon van de wei kan genieten Knipoog. Niet dat Atje er iets mee geleden heeft overigens Haha!.
Wat doe je nu met de merries? Of zijn ze gewoon fulltime fokmerrie en dus met fulltime zwangerschapsverlof? Haha!

Met Ivanka's voeten gaat het ook goed! DA zei pasgeleden dat haar voeten er ook erg goed uitzagen OK dan! !

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:18

Gefeliciteerd! Haha!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:36

Gefeliciteerd met de dracht! *LOL*

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 08:10

Een hengst houden, daar moet je de juiste accomodatie voor hebben. Als er hopelijk straks merries worden geboren, dan hebben we 4 merries hier staan. Dat worden ook fokmerries. Een heerschap er tussen is niet echt een goed idee.
Atje houden en castreren is ook een optie, maar dat is zonde. Atje voorbrengen voor dekhengst, dan moeten we hem ook elders plaatsen. We hadden al gezegd voordat hij geboren werd, dat als er een hengst wordt geboren, dan wordt hij verkocht. Een merrie houden we.

Ik heb hier nog geen bak, maar wel een stuk land waar ik kan rijden. De bak komt er, maar we moeten eerst een vijver slopen. Furia ga ik ook eerdaags weer eens longeren en dan rijden. Famosa is full time fokmuts Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:45

Hee wat leuk dat Famosa weer drachtig is!! Ik ben benieuwd wat het wordt volgend jaar!

Atje ziet er trouwens ook goed uit zeg, groooot! Kwijl

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:50

Gefeliciteerd

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 09:46

@Hannelore
Famosa is nog steeds moederoverste! Furia is weg als Famosa maar met haar oren wiebelt.

Ik zal weer eens een poging wagen om een echte mooi foto van Atje te maken. Hij staat er nu niet echt mooi op. Het is nogal moeilijk om een foto te maken in een kudde van 5 BWP jaarlingen, een opvoedruin en Atje. Er moet natuurlijk er altijd 1 voorstaan, bij staan, tussen staan of in de weg staan.
Hij is onwijs mooi aan het worden. Hij lijkt ook als 2 druppels water op zijn vader. Alleen de dikke staart en manen heeft hij van Famosa.
Hij is heel lief en wordt goed opgevoed door de oude ruin die erbij staat. Je kan zijn halster verstellen, blijft braaf staan als je bij hem staat. Bijten probeert hij nog steeds, maar hij weet donders goed dat hij een klap terug krijgt. Nog steeds het bekkie trekken van "Ik doe toch niks verkeerds Schijnheilig "