Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassia schreef:En waar kan je vinden?
DuchesS schreef:Is ze zeker weten goed ontwormd? Als ze wormen hebben kunnen ze ook met de staart schuren.
Ik gebruik Tea-tree shampoo tegen de jeuk van vliegjes enzo, werkt heel goed en stopt het schuren.

silkie schreef:DuchesS schreef:Is ze zeker weten goed ontwormd? Als ze wormen hebben kunnen ze ook met de staart schuren.
Ik gebruik Tea-tree shampoo tegen de jeuk van vliegjes enzo, werkt heel goed en stopt het schuren.
Ik lees hier op bokt wel vaker dat men tea-tree shampoo gebruikt, maar waar kun je dat eigenlijk krijgen?
Maartje1990 schreef:mijn haf heeft zomerexzeem en ze schuurde zich bijna alle manen af heeft de dierenarts haar 2 maal een spuitje gegeven en nu heeft ze het al veel minder. je kunt je haf ook 's ochtends pas om 10 uur in de wei laten en dan rond 4 uur al weer terug op stal omdat de vliegjes waardoor ze gestoken worden vaak met de schemering komen en met het opkomen van de zon (en 's nachts geloof ik ook) zelf ken ik ook een meisje dat heeft in de stal aan de rand een schrikdraadje gespannen dus die doen niet schuren (vindt ik zelf nou niet echt een diervriendelijke oplossing) je kunt ook gewoon (veel) antivliegen spul op die plaats doen dat helpt ook!
Onze paarden staan 24/24uur 12/12maanden op de weide

voor de rest schuurt ze niet
missnynke schreef:gebruik een goede eczeemdeken!