Crosswedstrijden met haffies?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Moonwalker_

Crosswedstrijden met haffies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 18:34

Ik heb al veel haflingers in de dressuur en springsport gezien maar zijn hier mensen die met hun haflinger cross meedoen?Al dan niet in wedstrijdverband?En hoe goed gaat dit dan en hoe reageren ze in een crossparcours?
Ik ben zelf serieus over enkele rassen aan het denken omdat ik binnen een dik half jaar misschien een nieuw paardje zou aankopen...
Quarter stond op een maar ik vind die haflingers echt geweldig...

Laat maar horen..

CM_

Re: Crosswedstrijden met haffies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:38

ik denk niet dat als je serieus wil crossen, je met een haflinger aan moet komen.
bij de cross heb je meer aan een paard wat warmbloedig is, en het liefst wat hoger in het bloed staat.
een haflinger heeft te weinig uithoudings vermogen om lange galopafstanden in een hoger tempo vol te houden.
en is dus minder geschikt.
ook hoger dan de B zal qua springen erg zwaar worden.

indra2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 23:50

dat is niet per definitie waar..ken er een paar die niet onverdienstelijk mee rijden in de cross ook op lange afstanden (en ook in de endurance trouwens) maar idd niet veel hoger dan B/L..maar als je niet te veel wilt, dan kom je met een haf ook een eind hoor! En nog leuk ook..

lappenmand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:20

_Moonwalker_ schreef:
Ik heb al veel haflingers in de dressuur en springsport gezien maar zijn hier mensen die met hun haflinger cross meedoen?Al dan niet in wedstrijdverband?En hoe goed gaat dit dan en hoe reageren ze in een crossparcours?
Ik ben zelf serieus over enkele rassen aan het denken omdat ik binnen een dik half jaar misschien een nieuw paardje zou aankopen...

Laat maar horen..

nou, ik had een haflinger die M springen was, en heb er ook enkele keren B mee gecrosst. de hindernissen waren geen probleem, maar wel het binnen de tijd rijden. (gewoon te weinig uitheoudingsvermogen) om lang te gallopperen

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 16:08

_Moonwalker_ schreef:

Laat maar horen..

ick cross met mijn haflinger nog wel b hoor heb pas 3 oficele crosse gereden maar nog geen winspunt Tong uitsteken maar het is wel leuk om te doen alleen mijn haflinger is bang bij de waterbak maar gaat er wel door heen en hij springt alles Haha!

_DuN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:18

Ik heb met Doris mee gedaan aan een oefen cross, en kwam in een groep wat de kleinste maten verder E pony's waren. Maar Doris heb alles toppie gered. en vond het aan haar enthousiasme te zien erg leuk!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:23

Ik heb in de zomervakantie in Ermelo 2x gecrosst en dat ging eigenlijk best wel goed Lachen Hebben niet alle hindernissen gehad, alleen een beetje de standaard hindernissen, maar was zeker erg leuk en we hebben beide genoten! Pling

haflovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:33

heb zaterdag nog gecrosst.. Clown 2e geworden Pling net de allerlaatste was sneller dan mij.. Boos!

xx Renee

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:46

Ik denk dat haflingers in het B nog wel aardig mee kunnen doen..
Een enkeling misschien in het L.
Maar daar houdt het toch wel bij op vrees ik.
Zoals al eerder gezegd hebben ze over het algemeen niet de (spring)techniek en het uithoudingsvermogen voor het hogere niveau.

Strangertje schreef:
dat is niet per definitie waar..ken er een paar die niet onverdienstelijk mee rijden in de cross ook op lange afstanden (en ook in de endurance trouwens) maar idd niet veel hoger dan B/L..maar als je niet te veel wilt, dan kom je met een haf ook een eind hoor! En nog leuk ook..

In de SGW heb je gewoon klassen, geen lange of korte afstanden.
Het is wel zo dat de crossen per klasse langer worden.