vragen over het Europees Stamboek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maj

vragen over het Europees Stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 14:28

hoihoi..
zijn er hier ook mensen die paarden hebben die staan ingeschreven bij het europees stamboek?
ik heb een jaarling van het europees stamboek, maar nog steeds geen paspoort.
ik wacht al een jaar.
zijn er mensen met het zelfde probleem?
waar hebben jullie een paspoort vandaan gehaald waar wel! de afstammelingen in mogen staan?
mvg

Brennie

Re: vragen over het Europees Stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:53

De afstamming komt in het paspoort te staan als je dit schriftelijk kunt aantonen door papieren en waar duidelijk in staat dat het over dit paard gaat, dus door bijvoorbeeld het chipnummer of de schets die gemaakt is als veulen. Als je alleen maar een paard hebt gekocht en geen papieren en hij niet gechipt is, komt er gewoon vader en moeder onbekend in het paspoort. Als hij wel gechipt is en de papieren direct zijn opgestuurd naar het stamboek door de vorige eigenaar, wordt het weleens tijd dat ze opschieten met het paspoort.

maj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 13:09

het paspoort zou worden gemaakt door BWP, ik heb al betaald, maar BWP weigert de afstammelingen in het paspoort te vermelden, dit geintje is nu al een jaar bezig. KNHS gebeld, die willen wel een paspoort maken maar niet met afstammelingen erin omdat Europees Stamboek geen erkend stamboek is

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:55

de pony van mn zusje is ook ingeschreven bij het Europeesstamboek.. maar er staat niet in wat voor ras het is echt dom