Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Saffier schreef:een vriendin van mij had een merrie, die wilde ook niet drachtig meer worden, heeft 2 jaar in Utrecht gestaan om te onderzoeken wat er nou aan de hand was.... Ze ging naar Frankrijk verhuizen, paard kwam dag en nacht op de wei, en werd in een keer drachtig!! En is in de 10 jaar daarna altijd na een keer weer drachtig geworden.
Ik weet niet hoe jou paard staat, maar misschien is het een mogelijkheid om dr dag en nacht op een goede wei met voldoende gras te zetten. En evt. nog wat bij te voeren.
Zahlina schreef:Join the club!!!
Wij hebben ook 1 merrie staan die de boel "op slot" heeft gezet, erg vervelend en lastige.
Deze merrie staat met een mooi ei van 3 cm maar deze wordt niet groter of kleiner.
Ook zij heeft vocht in de baarmoeder (ze is 3x gespoten met een middel dat contraties opwekt en 1 x hengstig gespoten, beide hebben niet geholpen).
De DA's staan een beetje voor een raadsel, vanavond weer naar de kliniek om een uitstijkje te maken van de flora in haar baarmoeder en om haar te spoelen.
Na de uitslag van het uitstrijkje gaan we weer verder denken (we zetten het zelf op kweek omdat we geen vertrouwen hebben in het opsturen met dit soort weer).
Na alle waarschijnlijkhied gaat de merrie dan 5 dagen op Regumate Equine en op de 6de dag wordt ze dan hengstig gespoten maar dit hangt een beetje af van de uitslag.
Gisteren is er een natuurgenezer bij deze merrie geweest, heb een aantal tips gekregen en deze week komt er een "natuurlijk" behandelplan bij, ik moet haar nu 2x daags masseren omdat ze veel spanning had op haar spieren.
De rest van onze merries en de gastmerries doen het dit jaar allemaal keurig en we hebben de meeste drachtig
maar Shanon wil volgens mij echt geen veulen.
Ik weet niet of jullie merrie al eens drachtig is geweest maar het komt wel vaker voordat merries die jaren lang voor de sport/hobby zijn bereden zonder ze te dekken de hormonen en voortplantingsorgaan op rust zetten en deze moeten dan wakker worden geschut.
Succes ermee en ik hoop dat het jullie wel gaat lukken.
Gr Em