Florestan (v Fidellio)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joycejj

Florestan (v Fidellio)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 08:59

Hallo allemaal,

Ik weet niet of hier al een topic over is, maar ik kon hem in iedergeval niet vinden.
Weet iemand van jullie wat over de hengst Florestan (behalve dat hij dood is dan) Tong uitsteken .
Kan vrij weinig over hem vinden bij google, krijg alleen de goed gekeurde zonen, maar ik zou graag wel wat meer van hem willen weten, het liefst ook een filmpje Haha! .
En misschien in jullie omgeving mensen die een Florestan nakomeling hebben, graag foto's en omschrijving.

Alvast bedankt

Sannum

Re: Florestan (v Fidellio)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:00

wij hebben zelf een paar jaar gefokt met neostan (v. florestan). Allemaal aparte paarden qua gangen en uiterlijk, maar zeker ook qua innerlijk. Bijna allemaal hebben ze een gebruiksaanwijzing.

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 09:03

Heb je niet toevallig wat foto's van de veulens??
En gebruiks aanwijzing, wat bedoel je er mee,,, ik heb ook een paard met een gebruiks aanwijzing, maar hij is wel super eerlijk...en ontzettend lief, maar je moet wel weten hoe je met hem om moet gaan.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:02

foto's moet ik even zoeken, zal ze straks even plaatsen. Wat ik bedoel met gebruiksaanwijzing? uhm.. Zeer aparte karakters, een was zeer angstig onder het zadel, continu proberen te vluchten, een ander juist zeer brutaal. Zeker geen paarden om zomaar iemand op te zetten. Maar goed, het ligt er natuurlijk ook aan wat er van moeders kan achter zit. De brutale had een groninger moeder, en de angstige een doruto moeder. Verklaart denk ik ook al wel wat.

Neostan x Doruto
Afbeelding
Afbeelding

Neostan x loek
Afbeelding

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:08

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:23

Florestan I is bij mijn weten springlevend. heb hem een paar maand terug nog over zijn hoofd geaaid. Ik heb meerdere foto's van hem. Ook wel ergens een filmpje. Voor info zoek eens op google op landgestüt Warendorf. Op hun site staat hij en ook veel van zijn nakomelingen.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:31

Florestan leeft inderdaad nog gewoon.

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 21:57

Ohh oke, schaam schaam Bloos .
Nee hoor ik wist echt niks van deze hengst en had mansolein van bokt even een pb-tje gestuurd en zei vertelde dat hij al een aantal jaren dood was. Dus dat verklaart waarom ik dacht dat hij dood was.
Nou gelukkig maar dan dat hij nog leeft.
Ik zou het wel leuk vinden om dat filmpje een keer te zien, want ik heb hem nog nooit in beweging gezien, dus als iemand wat weet.........
Thanks

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:19

waar ik op stal ben staat er een jonge 4 jarige florestan ruin op stal. florestan fokt goed maat door en speelse karakters waar je eerlijk mee moet omgaan. ze zijn heel lief en vriendelijk in de omgang maar erg speels.
dit is wat ik weet van de florestan nakomelingen die ik heb gezien allemaal een beetje dat speelse karakter. maar ze laten zich wel goed bewerken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:37

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 08:01

Bedankt voor de reacties. Dat filmpje had ik nog niet gezien, alleen jammer dat je hem niet echt in beweging ziet.
Dat speelse karakter vind ik niet zo erg (eigenlijk vind ik dat wel erg leuk), zolang hij zich maar wel laat bewerken.
Waarom is er eigenlijk zo weinig van de hengst te vinden, terwijl hij toch een groot aantal goed gekeurde zonen heeft.
In Duitsland wordt hij als een belangrijke stempelhengst omschreven, maar nogmaals er zijn bijna geen foto's van hem te vinden, laat staan een filmpje waarbij je hem in beweging ziet.
Dus als iemand nog wat weet............graag.
En foto's van nakomelingen zijn ook nog van harte welkom.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:12

Ik denk dat Mansolein Fidermark bedoelt dat is een zoon van Florestan. Die is inderdaad al een paar jaar dood. Net voor zijn GP debuut met Marlies van Balen gestorven.

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:25

Ik heb wel wat filmpjes van Florestan en nakomelingen.
Wij hebben zelf wel veel met Florestan gefokt, als je info of foto's wilt moet je maar even een PB tje sturen

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 19:11

Niemand voor de rest met wat leuke foto's Huilen .
Of nog wat handige links.

joycejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 19:11

Niemand voor de rest met wat leuke foto's Huilen .
Of nog wat handige links.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 00:06

Uhm..k heb een merrie, die heeft als vader Freestyle..Freestyle heeft als vader Floresten Vork Ga voor foto's Freestyle naar mijn profiel!! *gaaf beest..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:54

MyFee schreef:
Uhm..k heb een merrie, die heeft als vader Freestyle..Freestyle heeft als vader Floresten Vork Ga voor foto's Freestyle naar mijn profiel!! *gaaf beest..

ik heb ook een Freestyle (merrie)
foto's in mijn profiel

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:41

Woow, jij hebt ook een mooie Freestyle hoor unamie!! Ja Ze heeft wel wat weg van de mijne..foto's komen binnekort..

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:56

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:56

Wij willen onze merrie ook wel een keer door een Duitse hengst laten dekken maar hoe gaat dat nou precies in zijn werk en hoe zit het met het papier dat je erbij krijgt. En moet je nog een soort van invoerrechten betalen?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 20:18

MyFee schreef:
Woow, jij hebt ook een mooie Freestyle hoor unamie!! Ja Ze heeft wel wat weg van de mijne..foto's komen binnekort..

thank jou Cool
ben benieuwd naar je jouwe Haha!
stuur me anders een PM als je foto's van je Freestyle hebt

sorry was even offtopic Bloos

bonaparte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 22:11

flyfly schreef:
Wij willen onze merrie ook wel een keer door een Duitse hengst laten dekken maar hoe gaat dat nou precies in zijn werk en hoe zit het met het papier dat je erbij krijgt. En moet je nog een soort van invoerrechten betalen?

Welke duitse hengst had je in gedachten en bij welk stamboek? Stuur anders maar ff een PB dan leg ik het wel ff uit.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 08:29

unamie schreef:
MyFee schreef:

thank jou Cool
ben benieuwd naar je jouwe Haha!
stuur me anders een PM als je foto's van je Freestyle hebt

sorry was even offtopic Bloos

Doe ik!! Vork