Welke ponyhengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Oesjlala

Welke ponyhengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 17:36

Hey,

Wij hebben enkele merries bij ons thuis staan, en we zouden ze graag laten dekken. Het zijn 2 c-pony's en 4 D-pony's. Zou iemand mij raad kunnen geven over enkele ponyhengsten? Het liefst van het New-Forest stamboek?

Danku!

Peterina

Re: Welke ponyhengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:26

hola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:14

hajjjj
ik zou met nicolai dekken! egt een super hengst! maar het is wel een NRPS maar dat maakt niet veel uit! dit is egt de gaafste hengst!
deze hengst staat bij hengstenhouderij dibbits in horssen

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 06:25

Het zegt al genoeg hoeveel verstand van fokken de dames hierboven er van hebben.
Ik zou eerst eens naar je eigen merries kijken wat hun minpunten zijn en op
basis daarvan naar een hengst op zoek gaan.
Anders ben je aan het vermeerderen en niet aan het verbeteren.
(ik neem aan dat dat wel je bedoeling is) Haha!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:42

@ fresco
Ik zou toch echt is oppassen voordat u commentaar begint te geven op iemand's kennis van fokken! Deze dame heeft meer dan 30 jaar fok ervaring Wat U zeker niet hebt !!!!!!!!!

De vraag was voor raad in de keuze van een pony hengst niet voor een les!
Met zoveel pony merries denk ik dat Oesjlala het juist goed aanpak ... eerst bekijken wat voor hengsten er zijn en dan een keuze maken welke hengst bij welke merrie past en niet andersom beginnen.

Oesjlala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 11:27

Bedankt Peterina voor uw reactie hierop. Dat was juist mijn bedoeling, ik wou een ruimer aanbod van hengsten verkrijgen om zo te zoeken welke er het beste bij mijn merries zouden passen.

Als het mogelijk is zouden er dan ook enkele een foto of een link met informatie kunnen doorsturen.

Heel hard bedankt!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:41

Je mag op Bokt je zeggen hoor Lachen en het aantal jaren actief zijn in de fokkerij is voor mij ook geen garantie voor daadwerkelijke kennis.

Maar goed:
Dit is een link met forest hengsten:
http://members.lycos.nl/nfhengsten/

www.nrps.nl geeft wel een lijst van alle actieve hengsten, maar heeft zeer sporadisch foto's. Er is wel een hengstenboek uit, kost 15 euro.

Oesjlala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 11:43

DankJEwel albertine ! Haha!

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:49

Laatst bijgewerkt door A10 op 04-07-06 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Oesjlala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 11:50

Ze zijn bijna uitsluitend New forest pony's en 2 ervan zijn Belgian riding pony's. Het is vooral in de richting van de dressuur dat we willen fokken.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:05

Ik begrijp dat je in Belgie zit? Je zou eens bij Polsbury Popeye kunnen kijken, staat in Belgie. Valkkleurige NF hengst, 136 hoog, M dressuur en springen. Deze hengst komt uit een bijzonder goede (sport)lijn.

Oesjlala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 12:13

Ja, ik zit in België, maar dekhengsten uit Nederland bezitten meestal net iets meer kwaliteit, of er zijn er meer. Polsbury Popeye is inderdaad wel een toffe hengst. Hoe meer, hoe beter natuurlijk. anderzijds vroeg ik me af wie de hengst nicolai was?

Groetjes

Oesjlala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 12:15

Even, nog een vraagje, heeft er iemand meer informatie over de hengst Beaujolais v/d Waterhoeve van het Europees stamboek? Dit lijkt mij een zeer toffe hengst...

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:18

Oesjlala schreef:
Even, nog een vraagje, heeft er iemand meer informatie over de hengst Beaujolais v/d Waterhoeve van het Europees stamboek? Dit lijkt mij een zeer toffe hengst...

Ik weet alleen dat hij van dezelfde eigenaar als Popeye is.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:45

Ten Ankers Jerolianca (New Forest maar ggk voor BRP) is een hele fijne hengst, zeker als je wilt fokken voor de verkoop is deze heel interessant.
Emmickhoven's Diego (ook New Forest ggl voor BRP) staat op dezelfde plek gestald, is een Kantje's Ronaldo.

te vinden via www.bwp.be en dan bij actieve pony hengsten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:51

Golden Champion: van de zeer bekende Golden Highlight

Golden Champion:
Afbeelding
Dekstation: Erik Dekens : +32-477-257614
te vinden via www.bwp.be en dan bij actieve pony hengsten

Hij is ook te zien op de Horse Fair te Lommel op 16 juli as.

Zijn vader, Golden Highlight (Golden Moonlight x Power Boy x Valentino!!) en grootvader, Golden Moonlight, (Golden Dancer x Black Magic) staan op deze stoeterij:
http://www.ferienhof-stuecker.de/

flamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:58

zijn echt super mooie foto's hoe heb je ze gemaakt zijn super en mooie paarden houd je hetr veulen of niet
??
veel plezier met ze xxx flamon

Oesjlala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 20:23

Hey,

Enkele veulens zullen we houden voor de dressuursport, maar andere zullen jammer genoeg verkocht worden :-s

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:46

Goede dressuur foresthengsten zijn Orlando en Lamento III. Van Orlando komt dit jaar de 2de lichting veulens, Lamento is al langer actief maar de oudste nakomelingen zijn 4 jaar nu. Lamento staat momenteel in Riethoven, eigenaar woont in Overpelt en het dekken gaat ook via Overpelt. Lamento is 3 keer in 4 jaar kampioen in Belgie geworden, is door Robin Beekink uitgebracht in de Z2, ook internationaal, en wordt momenteel door Sanne v. Grotel (Cappuccino hier op Bokt) uitgebracht in de Z1, na de brabantse kampioenschappen gaan ze over naar de Z2. Lamento fokt goede bewegingen en zeer mooie halsen. Foto staat in mijn profiel, ook van een gespikkelde nakomeling van hem.

Orlando wordt momenteel onder zijn 2de amazone uitgebracht in de L2, zeer succesvol. Pasha hier op Bokt reed hem eerst. Hij is een bewegingswonder. Op het nederlands kampioenschap jonge dressuurpony's haalde hij bij de 4/5-jarigen een 2de plaats, na de duitse rijponyhengst Rembrandt. Orlando is nu 6 jaar oud.

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:08

ik zou voor franklin gaan.
het is een vos hengst 4 jr

groetjes Hennie
voor foto's of meer informatie kun je me pb

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:12

Fresco:
Het zegt al genoeg hoeveel verstand van fokken de dames hierboven er van hebben.
Ik zou eerst eens naar je eigen merries kijken wat hun minpunten zijn en op
basis daarvan naar een hengst op zoek gaan.
Anders ben je aan het vermeerderen en niet aan het verbeteren.
(ik neem aan dat dat wel je bedoeling is)

Peterina schreef:
@ fresco
Ik zou toch echt is oppassen voordat u commentaar begint te geven op iemand's kennis van fokken! Deze dame heeft meer dan 30 jaar fok ervaring Wat U zeker niet hebt !!!!!!!!!

De vraag was voor raad in de keuze van een pony hengst niet voor een les!
Met zoveel pony merries denk ik dat Oesjlala het juist goed aanpak ... eerst bekijken wat voor hengsten er zijn en dan een keuze maken welke hengst bij welke merrie past en niet andersom beginnen.

Fresco heeft misschien nog geen 30 jaar Fokervaring... maar in die korte tijd heeft ze wel de juiste combinaties gevonden waaruit stuk voor stuk goede pony's zijn gekomen.
er zijn ook mensen die 30 jaar flop ervaring hebben.....
Er zijn mensen die achter de massa aanlopen... en er zijn mensen die vooruitdenken.
Aan de mensen die de massa aanlopen heb je niet veel ... die vervuilen juist bloedlijnen ( zie casper x el beauty)
en de vooruitdenkende o.a ook fresco brengen juist kwaliteit in de fokkerij.

Oesjlala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 18:27

Ik kan best wel besluiten uit deze verschillende hengsten de welke de beste veulens kunnen voortbrengen. Het is niet omdat ik een uitgebreidere keuze wil van hengsten, dat ik er niets van afweet. Als ik bepaalde hengsten goed vind, zal ik er wat meer informatie rond vragen en dan bekijken of deze passen bij de "mankementen" van mijn merries.

Danku!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:33

Laatst bijgewerkt door marjolein88 op 06-07-06 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Oesjlala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 18:35

Hey, dit is een zeer mooie hengst, met volgens mij zeer veel présence! Kan er iemand mij vertellen wat zijn uitblinkende punten zijn?

Oesjlala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 18:36

ow, k zie de link al staan :p