Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, moet die hals er op stand al goed uit zien of mag dat ook wat minder zijn als de hals er maar in de beweging goed opgezet wordt? 
LDRD schreef:Roept bij mij gelijk de vraag op wát is een goede hals? Is mooi ook goed/functioneel? Horizontaal/verticaal, lengte, vorm, keeluitsnijding, nek enz enz.?
LDRD schreef:En nog een aanvulling, moet die hals er op stand al goed uit zien of mag dat ook wat minder zijn als de hals er maar in de beweging goed opgezet wordt?
Zannekin schreef:Vererving was ook de vraag, en dit vindt ik best mooi. (ook Freudenfest)Freudenfest:
Belangrijkste voor mij was dat ik die hals/front ook in veel kinderen uit diverse merries zie. Wat ben je met een hengst met een goed hals die hem niet blijkt vererven...

unamie schreef:Gribaldi geeft mooie halzen

. maar het gaat over halsen. 
Albert schreef:Gelderse halzen zijn idd erg mooi, maar staan vaak best vertikaal, daar moet je wel van houden.
Koss drukt ook daarin sterk zijn stempel. Rubus B heeft een prachtige hals maar zit aan de tuigpaardkant. Duits bloed geeft ook mooie frontpartijen.