Nakomelingen van Olivi en Rubiquil??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Nakomelingen van Olivi en Rubiquil??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 13:35

Wie heeft er een nakomeling van Olivi en kan me daar meer over vertellen en het liefst ook wat foto's laten zien?
Onze Balzflug is nu dragend van hem, we hebben reeds 2 nakomelingen van zijn zoon Ub40 maar wil graag meer van de Olivi's zelf weten!

Hetzelfde geldt voor Rubiquil nakomelingen, daar wordt de Belisar nu mee gedekt (wat overigens de moeder is van de 2 Ub40's)

bookje

Re: Nakomelingen van Olivi en Rubiquil??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:52

Hoi,

In ons zeeland lopen veel Rubiquils!! Er wordt hier veel met hem gedekt.
Gister in de pavocup van vrouwenpolder deden er wel een stuk of 8 mee! Bij de vijfjarige waren de eerste 4 of 5 plaatsen voor de rubi's!! Ze werden ook wel goed voorgesteld!! Opvallend was ook dat ze allemaal bruin waren, terwijl de bekende Ollright vos is.

Ik vind de nakomleingen beschikken over mooie hoofdjes mooie draf en ze staan mooi in het bloed. Het is jammer dat hij zelf niet zo'm goede stap heeft, toch vind ik niet dat zijn namkomelingen zo slecht stappen... Verward

Op stal hexagon staat Rubiquil en ze hebben daar ook veel namkomelingen van hem rond lopen. Misschien kan je op hun site rond kijken voor een beter beeld.

Groetjes

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 15:07

Met de Hexagons ben ik al bekend, maar ben benieuwd naar de rest, vooral ook naar de nakomelingen die bij hobby fokkers geboren zijn, niet omdat die merries nou zo slecht zouden zijn, maar vaak toch net iets mindere kwaliteit dan die geweldige fokmerries bij professionele fokkers en ik wil goed kunnen zien hoe Rubi zijn stempel drukt. Volgens mij zit dat namelijk wel goed maar wil er graag wat meer zien!

Daantje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:08

Ik lees dit topic even mee , als alles goed gaat wordt onze merrie dit jaar gedekt met Rubiquil. Ik heb me trouwens gek gezocht in het archief naar een topic over de afstammelingen van Rubiquil . Vorig jaar stond ie er iig wel in .
@ Desire, wij hadden vorig jaar ook een veulen van UB 40 Bloos

bookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:12

Ja ik snap het!!

Twee vriendinnen van mij rijden op een Rubiquil. De een zelf gefokt en de ander aangekocht. Ik vind deze twee niet heel veel op elkaar lijken qua uiterlijk, maar aanleg voor de dressuur hebben ze wel zeker!! Voor de rest ken ik eigenlijk niet zo heel veel Rubiquils...

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 15:22

Daantje6 schreef:
Ik lees dit topic even mee , als alles goed gaat wordt onze merrie dit jaar gedekt met Rubiquil. Ik heb me trouwens gek gezocht in het archief naar een topic over de afstammelingen van Rubiquil . Vorig jaar stond ie er iig wel in .
@ Desire, wij hadden vorig jaar ook een veulen van UB 40 Bloos

Kun je me niet een PM sturen met foto? Knipoog

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:11

Ik heb een hengstveulen gehad van Rubiquil uit een Ulft moeder.
Helaas heb ik hem vorig jaar in moeten laten slapen,vanwege Wobbler.
Ben er nog steeds doodziek van Huilen
Hij was mijn eerste zelfgefokte veulen en ik vond hem prachtig en dat was hij ook!!
Hij had echt een geweldig karakter,was een echte knuffel ook.
Zennie was een mooi,groot,goed ontwikkeld veulen,met veel beweging,waar we echt hoge toekomst verwachtingen van hadden.
Maar het heeft dus niet zo mogen zijn.

Ik heb nu een frieze merrie,dus Rubiquil is niet meer aan de orde,anders had ik zeker nog een keer met hem gedekt.

Er staan nog wat foto's van Zen in mijn profiel.

Daantje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:24

He bah Pipi, wat een naar verhaal . Hopelijk heb je met je friese merrie meer geluk .
Succes
Gr

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:00

Ik heb een Olivi hengstveulen gekocht uit een keurmerrie van Krack C x Willems ass.

Afbeelding

Afbeelding

De onderste is op ong. 11 weken. De bovenste op ong 3.5 maand.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:58

Pipi schreef:
Ik heb een hengstveulen gehad van Rubiquil uit een Ulft moeder.
Helaas heb ik hem vorig jaar in moeten laten slapen,vanwege Wobbler.
Ben er nog steeds doodziek van Huilen
Hij was mijn eerste zelfgefokte veulen en ik vond hem prachtig en dat was hij ook!!
Hij had echt een geweldig karakter,was een echte knuffel ook.
Zennie was een mooi,groot,goed ontwikkeld veulen,met veel beweging,waar we echt hoge toekomst verwachtingen van hadden.
Maar het heeft dus niet zo mogen zijn.

Ik heb nu een frieze merrie,dus Rubiquil is niet meer aan de orde,anders had ik zeker nog een keer met hem gedekt.

Er staan nog wat foto's van Zen in mijn profiel.

Ik heb even je profiel doorgelezen, ik dacht dat ik al pech had met 2 paardjes in 1 jaar, maar jij hebt wel heel veel pech gehad hoor, wat erg zeg! Het was een mooie jaarling hoor! Jammer dat hij er niet meer is! Veel sterkte nog met alles!

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:59

Mooi veulen hoor Piaffe, veulen van dit jaar of inmiddels al ouder?

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 20:32

Het halfzusje van mijn paard is een Rubiquil. Ik heb haar vorig jaar november gezien toen we kwamen kijken voor mijn huidige paard. Het was toen echt een geweldig veulen en ontzettend lief. Foto's en filmpjes van haar kun je vinden op http://adelsteen.hippocorner.nl.

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:06

Ik heb een 4-jarige Olivi x Tolbertmerrie die helaas door een ongeluk als jaarling niet meer geschikt is voor de sport, en die heeft nu een hengstveulen van Radetsky (Rubiquil) .
Ook heb ik vorig jaar een Olivi x Pion gereden een heel fijn werkwillige merrie.
En dan heb ik nog een 4-jarige Rubiquil x Jazz x Belisar, ook een super fijn werkwillig paard.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 17:20

Heb even op je site gekeken en had deze paarden al eens eerder gezien!
Wel toevallig zeg, onze Belisar merrie wordt dus de moeder van de Rubiquil en zij heeft reeds 2 Ub40's gehad, dus ook dat Jazz bloed wat haar goed past. Wel leuk om te lezen dat je een Rubiquil x Jazz x Belisar hebt. Olivi hebben we trouwens voor een Balzflug merrie gebruikt en ze is alweer een paar weken dragend!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:39

Ik ben een tijd geleden wezen kijken naar een Rubiquil. Hij was te klein gebleven. Ongeveer 1.58m. Braaf paard, maar was niet super in zijn bewegingen! Daarnaast was zijn galop wat stijfjes waardoor wij besloten hebben hem niet te nemen.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:52

Wij hadden op stal een jonge Olivi, zelf gefokt tot 4jarige.
Mooie grote merrie maar geen fijn karakter. Maar goed, dit hoeft niets te zeggen over de olivi's in t algemeen natuurlijk Knipoog

Heb niet echt fatsoenlijke foto's van dr, sorry

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 08:40

Karakter is bij ons ook zeker nog even afwachten Olivi x Balzflug x Variant x Lt. Generaal, niet bepaald bospaarden karakters natuurlijk (val me nou niet gelijk aan op bospaarden karakter, daar heb ik niks op tegen natuurlijk haha). Maar we vonden het het gokje waard. De merrie zelf is echt niet makkelijk, maar heeft een Lancet dochter die wel zadelmak geboren leek, alleen een beetje nerveus en kijkerig, maar dan wel zo dat je dat juist om kunt zetten in positieve energie waardoor ze een echt goed dressuurpaard is! Van Biotop heeft ze weer een zoon gehad die net iets meer praatjes heeft af en toe maar verder wel super bewerkbaar is. Dus het is maar de vraag welk karakter de kleine gaat hebben, achja, opvoeding doet ook altijd een hele hoop dus vonden we het wel het risico waard!

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:36

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:53

Ook bij ons op stal staat een Rubiquil merrie van nu 3 jaar. We laten zo voorlopig nog even in de wei staan want ze is nog zo klein en iel. Het is wel een echte kroel.
Voor foto`s moet je even op www.kuivezand.nl kijken. Echt recent is de foto niet maar het is het kleine ding bij moeders.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:38

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 19:00

Marcha schreef:
Ook bij ons op stal staat een Rubiquil merrie van nu 3 jaar. We laten zo voorlopig nog even in de wei staan want ze is nog zo klein en iel. Het is wel een echte kroel.
Voor foto`s moet je even op www.kuivezand.nl kijken. Echt recent is de foto niet maar het is het kleine ding bij moeders.

Waar staan die foto's dan en hoe ziet ie eruit, kan hem zo niet eruithalen op die site

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:03

wij hebben een olivi op sta staan een erg groot paard 1.77, hij heeft super gangen en een zeer braaf karakter

Marcha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:16

Desire schreef:
Waar staan die foto's dan en hoe ziet ie eruit, kan hem zo niet eruithalen op die site

Als je bij paarden kijkt is het het veuletje dat bij de moeder staat te drinken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:40

Zie mijn onderschrift voor mijn eigengefokte Rubiquil uit een Balzflug x Zeoliet-merrie van 1.61m.

Ben dik tevreden met het resultaat. Balzflug-kontje zit er nog steeds in, maar beweging lijkt verbetert, halslijn is verbetert, hoogtemaat is verbetert, rompdiepte is verbetert. Beenwerk dito te luxe als bij de moeder, [naam verwijderd] staat hoger op de benen. Ze meet ongeveer 1.62m., ze is het eerste veulen uit de Balzflug-merrie.

Karakter: héél anders dan d'r moeder. Bijna intelligenter. Waar de moeder nog heel dom overal voor kon wegrennen, blijft deze staan om haar kansen te berekenen. Ze was als 2,5 jarige dan ook niet bepaald makkelijk in de omgang, en een vriendin van mijn hoefsmid zal ze wel nooit worden. Nu ik wat met haar aan het werk ben (keuring NRPS over 3 weken) verrast ze me vrijwel dagelijks met een plezierig werkwillend karakter. Beestje wil echt aan het werk en waardeert zichzelf op in beweging.

Kortom: ik ben blij dat ik 4 jaar geleden voor Rubiquil heb gekozen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:45

Trouwens, paar jaar geleden hadden kennissen van mij een Olivi-veulen uit een Zeoliet x Belisar.
Dat was zo'n 13-in-dozijn veulen ; niets bijzonders, gewoon beestje met korte hals en rompig stug lijf. Wel hoogbenig, maar kon niet 'over de rug gaan'. Wel behoorlijk veel maat en commerciele kleur. Een eerdere Jazz uit die merrie was een beetje hetzelfde type al leek die wel iets beter te bewegen.