kleur veranderen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smiek

kleur veranderen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 12:23

Ik heb nu een lichtbruin veulen, en ik vroeg me af of veulens ook nog van kleur kunnen veranderen? niet omdat ik mijn veulen geen mooie kleur vind hebben hoor!! Knipoog
Maar dat vroeg ik me gewoon af, want ik had een keer gehoord dat een schimmelveulen later een bruin paard was.. Verward dat lijkt me namelijk zo onlogisch Tong uitsteken

Mac

Re: kleur veranderen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:43

Een schimmel kan nooit een bruine worden. Wel andersom.
Maar veulens zijn echte toverballen die soms heel anders van kleur worden dan je als veulen zou verwachten.

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 17:49

ohwja..
maar ik mijn veulen heeft ook hele erge lichte benen alleen de achterbenen eigenlijk Tong uitsteken maar kan het ook zijn dat die nog wit worden dan?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:41

@ smieke: Noch vader, noch moeder zijn schimmel ... dus veulen kan NOOIT een schimmel worden !!!

Heeft hij zwart in zijn manen en staartje ? Op zijn geboorte foto's - ze waren wel 'natte' foto's Haha! - zag hij eruit als een donker vos ipv bruin. Hebt je nog foto's waar veulen niet in schaduw staat ?

Wat je wel hebt is dat pas rond de 4 maand dat je veulen zijn vacht gaat verliezen en zijn 'echte' kleur gaat bekennen! Cool Die lichte beentjes op de geboorte foto's kan best zwart worden. Veulens zijn toverballen en eigenlijk pas na de verharen van hun eerste jaar vacht (volgend jaar dus) weet je wat voor kleur ze eigenlijk hebben.

smiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 14:26

nee dat leek mij ook al dat het geen schimmel kan worden Tong uitsteken ik wit dat juist ook niet hoor! Lachen

Afbeelding
zo zag hij er 4 dagen geleden uit Lachen

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:56

Kan zijn kleur heel moeilijk zien op deze schaduw foto. Het best is een foto waarop hij in de zon staat en dan liefst niet te ver weg.
Op bovenstaande foto ziet hij in eerste instantie uit als een donker vos ... wat mogelijk is daar zeker vader en misschien ook moeder de vos gene dragen (moeder's vader zeker wel).

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:24

Ik denk dat hij donkerbruin gaat wordendat hij wat donkerder wordt