laten dekken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jorincka

laten dekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 21:58

ik heb een verzorg paard jorincka en ze is 15 jaar oud
het is een kwpn en in in contie
als het goed is heeft ze al een veulen gehad
de meeste mensen dat je tot 15 jaar kun laten deken is dat zo
ik weet het niet meer want de een zeg dat de ander zegt dit
dus nu is mijn vraag kun je en kwpn van 15 jaar de best een goeden contie heeft nog laten deken Cool Haha!
groetjes van jorincka

Puera

Re: laten dekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:32

Ehm, ik denk dat je deze vraag beter op [F-AM] kunt stellen. Ik TeM wel even. Knipoog

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 23:41

HAR=>F-AM

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:07

kan voor deze vraag geen sticky gemaakt worden?

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:58

Deze vraag komt idd erg vaak.

Als je merrie in goede conditie is en al eerder een veulen heeft gegeven is 15 jaar niet te oud om te dekken. Maar vraag raad aan je da, die kan veel meer over je merrie zeggen dan wij hier via internet.
Een DA met een beetje ervaring kan je (ook bij oudere merries) wel een redelijke schatting geven van de kans dat ze drachtig raakt en zeggen of er verhoogd risico is.

Mijn merrie is op 16 weer gedekt (had al 4 veulens gekregen, het laatste toen ze 8 was) en is vlot drachtig geraakt en alles is probleemloos verlopen. Op 17 was ze gelijk in de veulenbronst vol en nu op 18 bij de 2e keer (veulenbronst is dit jaar niet gelukt)

Flotjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:43

jessje schreef:
Deze vraag komt idd erg vaak.

Als je merrie in goede conditie is en al eerder een veulen heeft gegeven is 15 jaar niet te oud om te dekken. Maar vraag raad aan je da, die kan veel meer over je merrie zeggen dan wij hier via internet.
Een DA met een beetje ervaring kan je (ook bij oudere merries) wel een redelijke schatting geven van de kans dat ze drachtig raakt en zeggen of er verhoogd risico is.

Mijn merrie is op 16 weer gedekt (had al 4 veulens gekregen, het laatste toen ze 8 was) en is vlot drachtig geraakt en alles is probleemloos verlopen. Op 17 was ze gelijk in de veulenbronst vol en nu op 18 bij de 2e keer (veulenbronst is dit jaar niet gelukt)

Ik ken een merrie die op 19 jarige leeftijd nog is gedekt, kwam ook superveulen uit en alles ging goeed Knipoog

p.s. ik ben het met je eens da RHCP supergoed was Tong uitsteken