[TI] Zoek de verschillen! (Niet zo moeilijk)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Zoek de verschillen! (Niet zo moeilijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 09:53

Zat net even wat oude foto's van Bonita door te kijken en schrok toch wel een beetje van het verschil!!! Ben in november vorig jaar verhuisd naar een andere stal, waar ik zelf haar rantsoen samen kon stellen en nu een dik half jaar verder ziet ze er een "klein beetje" anders uit Bloos!

Hier is een foto van haar van november 2005:
Afbeelding

En deze van gisteren:
Afbeelding

Op de bovenste foto kreeg ze anderhalve kilo sportbrok per dag en 2 keer kuil per dag (geen hooi) en op de onderste foto 24 uurs weidegang (schraal!) en alleen na het werk 1/4 kilo tinkerbrokken en een beetje muesli. Haar conditie is enorm verbeterd sinds ze zo enorm veel afgevallen is. Het totaal aantal singelgaatjes strakker staat nu op 13! Zo als ze nu is, vind ik haar veel mooier, ze straalt van gezondheid, ze zit ook veel beter in haar vel qua karakter. Ze is veel stabieler en echt enorm veel rustiger geworden. Ze is niet meer afgebrand na een buitenrit van 3 uur. Nu rijden we vaak 1 tot anderhalf uur in de bak, waaarvan 3 kwartier intensief en de rest van de tijd stappen. Voorheen kon ik nog geen kwartier in de bak rijden en ze was gewoon echt op. En ze pronkt nu ook echt met zichzelf naar andere paarden!

Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt met jullie tink, dat ze flink overvoerd of verkeerd gevoerd worden op stal als je het voeren niet zelf mag bepalen?

Wat ik eigenlijk nog het meest frapant vond, was dat toen ik in april vorig jaar naar stallingen ging kijken op sommige stallen extra moest gaan betalen voor extra voer, omdat ik een tinker ging kopen, die aten zoveel zeiden ze.. Nu weet ik wel beter Lachen

Kytha

Re: Zoek de verschillen! (Niet zo moeilijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:59

wauwie, ze ziet er inderdaad toppie uit!!! op de laatste foto straalt ze ook helemaal.
Mijn merrie wordt nu doordat ze niet teveel mag lopen ivm wond, op een heel klein weitje (nouja, inmiddels is het een paddockje Knipoog ) gehouden met alleen hooi en 2x daags wat basisbrok waar de antibiotica overheen gaat. En ze is ook enorm afgevallen en ze glimt de wei gewoon uit *LOL*

Lijkt me erg vervelend als je niet zelf kan bepalen wat voor, en hoeveel voer je paard krijgt. Gelukkig ben je nu van stal verhuisd! Ik vind haar er echt toppie uitzien!!

nappie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:02

wow. . . wat een verschil zeg. ziet er goed uit. . . indderdaad ze straalt nu helemaal!

miilou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:04

ze ziet er veel beter uit nu, ze straalt Haha!
wat dat een verschil kan maken zeg!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:02

Zo die is verandert, het is een heel ander paard geworden. Ze straalt nu veel meer uit.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:22

Ze ziet er echt een heel stuk beter uit *LOL* Wat mooi nu zeg, ze glimt helemaal!! Wat "niet" voeren kan doen he Knipoog Ik ben blij dta ik op de stal zelf mag bepalen wat ik haar geef, ze denken mee en geven hun mening, maar als ik zeg dta ik het niet wilt dan doen ze het ook niet.... Lijkt me toch wel beter dan dat iedereen maar voor jouw paard gaat bepalen wat die moet eten Knipoog fijn dta ze nu dus beter staat Lachen

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:29

Nog een paardje waarbij overdaad schaad Knipoog
Ze is een stuk mooier zeg!
Mooi slank,en vit!ze ziet er goed uit.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:20

pff gelukkig hier niet van die domme stalhouders ...

Nagelbijten / Gniffelen bij ons op stal juist een speciaal koudbloed tarief, omdat die minder nodig hebben en zo makkelijk zijn Haha! en ze houden zich ook goed aan de wensen van de eigenaren vh paard, wil je zus of zo dan gebeurt dat ook zo Ja

idd een groot verschil en ook fijn dat je dat zo goed merkt met rijden enzo, dat geeft een goed gevoel toch OK dan!

Op de 2e foto kijkt ze ook veel leuker *LOL*