ogeboren veulen doodspuiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ankepm

ogeboren veulen doodspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 08:42

hallo
er is op 25-04-2006 bij ons een veulen geboren harstikke leuk natuurlijk, maar 5 dagen later was de merrie weer hengstig en ja hoor bingo onze hengst greep zijn kans. begin deze maand de merrie verkocht en erbij gezegd dat ze waarschijnlijk weer drachtig is en als hun dat veulen niet willen dat wij het dan graag willen,dat was goed.nu is vorige week vrijdag de veearts geweest en die heeft een scan gemaakt en zei dat ze ongeveer 7 a 8 weken zwanger was(dat moet dan 8 weken zijn ) en nu willen die mensen a.s vrijdag het veulen weg laten spuiten wat kan ik hier nog tegen doen? er zijn diverse artsen die raden het ten strengste af heeft iemand hier ervaring mee?

Casca

Re: ogeboren veulen doodspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:44

jullie hebben haar al verkocht, ik ben bang dat het te laat is, zij hebben nu al het zeggenschap over de merrie...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:02

Gemaakte afspraken bij verkoop is bindend. Dus ook de afspraak als zij het veulen niet willen dat het veulen dan van jullie is. Je hebt ze de keus gegeven de merrie met of zonder te verkopen, zij kiezen zonder. Tenzij de gezondheid van de merrie op het spel staat als zij de dracht zou voortzetten, hebben jullie hier recht op dit veulen. let op dat als ze dit doorzetten en het zou de merrie schaden, dat ze dan niet dat bij jou proberen te verhalen. Bewaar alle correspondentie over het wel of niet drachtig enz. en de gemaakte afspraken... Ook dat ze bij verkoop wisten dat de merrie drachtig kon zijn, als je dat ergens op papier of op een email oid hebt bewaar het dan goed!
Succes!

lovelyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:05

Ben het met ShamalArabs eens... Alleen blijft het altijd woord tegen woord.. Of je moet het hebben vastgelegd maar dat concludeer ik niet uit dit topic... Probeer nog eens een keer met die mensen te praten miss dat je ze nog op andere gedacjte kunt brengen?? Succes iig

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:13

Verkocht is verkocht.
Is de hengst goedgekeurd?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 01:02

5 dagen na de geboorte hengstig en de hengst kon erbij komen?

mm oke..

tja ook al zijn er mondeling afspraken gemaakt, en een mondelinge afspraak rechtsgeldig "KAN" zijn, vnd ik het toch wat nalatig van jullie zelf, als je echt serieus afspraken had willen maken, had je het op papier moeten zetten.

het is nu hun merrie en tja...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:53

Even bellen met de DA en dit probleem voorleggen.
Toen wij onze oude merrie Rose kochten was zij drachtig van een welsh A, moet zeggen dat ik niet zat te springen op dit veulen.
Na overleg met de DA is de merrie gespoten met een middel wat varkens krijgen om vruchtbaar te worden, een bijwerking van dit middel is dat merries een spontane abortus krijgen.
Ik heb geen idee meer hoe dit middel heet en of het nog steeds op de markt is (het is alweer 8 jaar geleden).

Gr Em

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:18

Als je niets op papier hebt sta je naar mijn idee niet zo sterk.... Ik kan me voorstellen dat de nieuwe eigenaren als ze zelf geen veulen willen, ze ook de andere zorgen er om heen niet willen.....

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 13:52

Misschien eens goed praten met de nieuwe eigenaren...een afspraak is afspraak maar aangezien die mondeling is gemaakt en niet zwart op wit, zal het moeilijk zijn maar misschien met een goed gesprek kom je e rmisschien wel uit

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:30

In dit geval kan een da inderdaad het veulen weg spuiten, het is nu wel hun paard en het is natuurlijk altijd de vraag of het veulen uberhaupt gezond ter wereld komt. Het kan immers nog mis gaan. Wat is de reden eigenlijk dat ze het weg willen laten halen? Zien ze het niet zitten dat er een eigen hengst op heeft gezeten? Of zou het tenkoste van de merrie gaan? Of willen ze graag rijden en zien ze op tegen de bevallingsperiode van zo`n merrie? En wie geeft de garantie dat het veulen idd afgenomen wordt?