Toen ik er vandaag aan kwam, met ons mam
, gelijk gewoon héle aardige, normale mensen etc. Even gepraat enzo. Daarna even kennis gemaakt met de paarden in de wei. [5 Irish Cob's, 1 zwartbonte shetlander, en 1 bruinbonte kruising paint.] Daarna de paarden uit de wei gehaald en ben ik Whimpy gaan longeren. Ging echt súper voor een groen paard. Whimpy is 3 maanden geleden zadelmak geleerd en bereden. Toen ze voor het laatst bereden werd was dat 4 weken geleden en toen ging hetallemaal érg braaf. Uiteindelijk ben ik er zelf ook nog 'ns op gaan zitte nvandaag, Corina [eigenaresse] hield d'r vast aan longeerlijn. Na 3 passen was het al een hoop gestuiter en bokken. Zo hebben we nog 5 minuten rond gereden en uit eindelijk begon ze echt ontspannen te lopen, zelfs een beetje na te geven en kon de longeerlijn al wat losser. Af en toe nog even proberen te bokken en steigeren, maar echt súper gewoon voor een paard wat 4 weken wei rust heeft gehad, en daarvoor alleen maar 2 maanden zadelmak/de basis geleerd heeft.
Daarna nog Bonnie gelongeerd, een pony die echt nog níks kan. Kreeg al de opmerking dat ik op moest passen dat ze niet ónder de draad door zou gaan, maar bij mij was dat niet het geval. Bonnie vond het érg grappig om er gewoon overheen/doorheen te springen.
maarja, het was echt heel erg leuk.
en mag nu met trots zeggen dat ik Whimpy zo'n beetje verder mag gaan beleren enzo, in het begin met hulp van Corina.
Nouja; hier wat foto's.. Binnenkort zal Corina met rijden ook wat foto's maken en dan zijn ze ook zéker te zien.

Links Bonnie, Rechts [met de bles] Whimpy.

Whimpy spreek je overigens uit als Wiempiej.

omdat ie 4 weken niet gelopen heeft en pas net ingereden
, maar t meerendeel zette nooit echt een stap verkeerd
..
zie nu ook als ik mijn andere stukje doorlees dat t anders over kan komen