Fokmerrie corlandxrinaldo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moi89

Fokmerrie corlandxrinaldo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 15:58

Heej,

Had even een vraag voor de mensen die nog een beetje verstand hebben van kopen,verkopen.
Weten jullie wat een merrie 7 jaar, corlandxrinaldo opbrengt. Ivm met slijtage aan het kraakbeen in de kogel kan ze niet meer bereden worden. Daarom willen we haar verkopen maar we willen eerst weten wat het opbrengt.

Anoniem

Re: Fokmerrie corlandxrinaldo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:48

Op basis van deze info niet veel.

Wat heeft ze op keuringen en in de sport gepresteerd, moederlijn, is het een mooi paard, hoe groot?

Weet niet of dit hier mag of dat het in het taxatie topic hoort.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:41

Erg weinig vrees ik ..ze is nog jong dus wss weinig prestaties ..kan niet meet bereden worden en arthrose is erfelijk dus ik vrees dat je haar als fokmerrie ook niet kwijtraakt ..slachtprijs

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:12

Ik zou graag antwoord willen op de volgende vragen:

- heeft ze keurings resultaten?
- heeft ze een predikaatrijke moederlijn
- Komen er goede sportpaarden uit de moederlijn en zo ja welke nakomelingen zijn dat.
- waardoor is de slijtage ontstaan? (ongeval, overbelasting, bemerking fundament)

Graag ook een foto van de merrie.

Overigens ben ik zelf niet geïnteresseerd, maar het zou fijn zijn voor de eventueel geïnteresseerden.

moi89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 19:01

hallo,
We zijn afgelopen dindsdag naar de kliniek geweest, we hebben fotos laten maken, en de dierenarts zei dat het geen arthrose was maar dat het kraakbeen gewoon elke keer als je er op ging rijden wegsleet. We konden haar om de zoveel maanden een spuitje geven zodat er weer op gereden kon worden voor een paar maanden, maar dan moest het weer opnieuw en dat zou gewoon teveel gaan kosten. Het paard heeft het al vanaf oktober ongeveer. toen hebben we er 3 maand meegelopen, daarna konden we er weer op en nu is ze opnieuw kreupel met hetzelfde probleem.
Het is plotseling ontstaan en de dierenarts weet ook niet hoe of wat, we denken zelf dat ze te vroeg is ingereden want ze was vier toen we haar kochten en toen kon ze al zon beetje alles.

Ze heeft nog nooit op keuringen gelopen, en ze is L1 dressuur en had veel aanleg voor het springen.
Het was verder wel een heel mooi paard dus we vinden het zonde haar naar de slacht te brengen maar ook door haar leeftijd.
We hoopten dat er nog mensen geintresseerd zouden zijn in het paard ivm de afstamming omdat de dierenarts zei dat deze zeer gewild was.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 02:23

Mijn advies is een heel fijn adres waar ze lekker de wei in kan en een paar keer het bos in (afhankelijk van wat het paard nog kan leveren).

Met bovenstaande zou je denk het paard nog veel plezier doen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:06

Is het niet erfelijk dan?
Vind het altijd zo dom om met paarden met gebreken te fokken namelijk Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:05

Als je niet zeker weet of het wel of niet erfelijk is zou ik de gok niet nemen om haar als fokmerrie te gebruiken. Ze heeft ook geen predikaten of sportprestatie. En het is niet bekend hoe ze aan de slijtage komt, misschien krijgt ze wel veel pijn als ze zwaar wordt in het laatst van de dracht.

Hebben jullie geen second opinion overwogen omdat de VA niet precies weet hoe of wat?

Ik vind de optie van Labine ook het [naam] denk ik.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 13:32

Je moet ze de kost niet willen die geven die bewust, dan wel onbewust fokken met merries met erfelijke gebreken hebben. Aangezien dat bij deze merrie maar zeer de vraag is, zou je best fokken kunnen overwegen. Hoe is de merrie verder gefokt? Is de moeder Holsteiner van orgine?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:05

De TS vraagt wat de merrie waard is. Ik denk op basis van deze info niet veel. Wie telt er nu geld neer voor een merrie met een gebrek die niets gepresteerd heeft?

En dat veel mensen het doen wil niet zeggen dat het goed is. Een gezonde paardenpopulatie begint bij jezelf.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 14:19

Het is misschien heel banketstaaf gezegd,maar zo n paard kun je eigenlijk niet verkopen!Ik weet 1 nieuwe eigenaar maar das niet de leukste...

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 19:23

eilander schreef:
Het is misschien heel banketstaaf gezegd,maar zo n paard kun je eigenlijk niet verkopen!Ik weet 1 nieuwe eigenaar maar das niet de leukste...

Die ken ik ook.. Knipoog De heer S. Lager.. Haha!

moi89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 10:41

wij hebben gevraagd of dit erfelijk was, en dit was niet zo volgens de dierenarts.
Ze loopt wel kreupel maar ze loopt nog gewoon vrolijk en bokkend door de wei ondanks dat ze kreupel is.
Het is trouwens alleen in draf te zien. In stap en galop loopt ze gewoon normaal.
Beetje stom om dat dier dan al naar de slager te brengen vind je niet

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 11:26

Vertel eens wat meer over de pedigree en de punten die Merilyn aangaf?