Hengst Faram

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Hengst Faram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 09:29

Hallo.

Wie kan mij helpen na info over deze hengst.
Mijn vriendin heeft een nakommeling van de hengst maar heeft nooit een foto kunnen vinden van hem!
Misschien dat jullie dat wel hebben en info over deze hengst Lachen

Alvast bedankt
Heidie en Monchique

valori

Re: Hengst Faram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:21

Op stallion.com staat er vast wel een foto en informatie over verrichting etc.
Hij is van de HBC stal geweest, die hebben misschien nog wel een oude folder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:35

Ik heb een aantal paarden die uit dezelfde lijn kwamen gekend en dat waren geen van allen makkelijke paarden. Degenen die ik ken hadden allemaal lastige karakters, waarvan sommigen echt een steekje los hadden..

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 09:47

Ik rijd zelf een nakomeling van hem en het is echt een rotbok onder het zadel. Hij heeft al een heel lastige bouw: ontzettend langgelijnd en moeilijk gevormde lange hals en slappe achterhand. Daarnaast heeft hij een erg plat kruis, maar dit kan ook van moederskant komen, zijn halfbroer v. Iglesias heeft dat ook.
Daarnaast is het een verschrikkelijke zeikerd en kan hij elk moment in de staak gaan. Hij vind werkelijk alles eng. Ik moet altijd alle zeilen bij zetten om hem te rijden. Als ik moe ben of mijn hoofd er niet bij heb longeer ik hem een dag, want er op klimmen heeft dan geen zin. Er zijn maar weinig ruiters die hem uberhaupt aan het lopen krijgen, het liefst staat hij bokkend op x stil tot ze afstappen. De eerste maanden heb ik er vaak genoeg jankend op gezeten omdat ik het echt niet meer wist ( kwam ook door mijn gebrek aan ervaring btw ). OP stal is het trouwens wel een schat.
Iemand hier uit de buurt heeft trouwens een Faram waar iedereen mee weg kan rijden, loopt volgens mij al meerdere keren Z. Dus ze zijn niet allemaal strontvervelend.

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:19

Ik rij een paard bij, dat is ook een Faram.
Bruine stermerrie van 15 jaar, heeft tot 2-3 jaar terug Z1 gelopen, en nu rij ik er weer af en toe op.
Het is een superlief paard, wil áltijd lopen onder het zadel, is ook heel schrikachtig maar zal nooit gaan bokken ofzo Lachen