Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Pellie schreef:hoe zien vierkante hoeven eruit?
Bij Lizzy zitten er ook nog scheuren in, het scheurt zeg maar hoe ze loopt af en dan valt op een gegeven moment dat stuk af. De hoefsmid heeft uiteraard ook gekeken bij haar, maar achter kon hij toen niet doen (ze was nog drachtig en heel erg wild, dus dat risico wilden we nietlopen, ze liet zich anders zo vallen). Hij zei wel dat achter niet heel veel kwaad kon, aangezien het de stukken afbrokkelde op het juiste gedeelte. Dus in de vorm van de hoef. Dat moest ik wel in de gaten houden, anders moest hij ze direct bij werken, maar dat is tot nu toe niet nodig, dus eerst flink oefenen met voetjes geven (gaat al een stuk beter) en dan komt hij weer langs.
Dat is nu eigenlijk het enige wat nog niet goed aan haar is, dat zijn haar achterhoeven. Het nadeel van niet bijhouden is, dat ze dus heel broos worden (vind ik dan) ze scheuren heel snel naar boven in.
Maar achter moet bij Lizzy echt gedaan worden, nu ze eindelijk getraind gaat worden, hoop ik dat ze ook makkelijker achter de voetjes geeft, want dat lukt me nog steeds niet goed...