valt andere paarden aan....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

valt andere paarden aan....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 19:59

wanneer we samen in de bak rijden.

In de wei is alles koek en ei en in de bak zolang je niet rijdt ook. Maar zodra je rijdt vliegt die alle paarden aan en gaat trappen.

Hij is zodanig sterk dat ik het met kracht niet kan winnen maar hoe wel. Want ik wil er graag wedstrijdjes op rijden maar dat kan nu 'nog' niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

lisa_mii

Re: valt andere paarden aan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:14

hoi, Knipoog
je heb dan wel een eigenwijs paardje zeg Tong uitsteken
maar je kan ook wel gewoon alleen in de bak rijden zonder dat er wat aan de hand is??
Je rijd vast ook al met zweepje...
Ik weet natuurlijk niet hoe jij het aanpakt...
maar je moet nooit laten merken dat je bang bent ofzo, dan krijgt het paard er alleen maar meer plezier in..
Als je paard de neiging krijgt om naar de andere kant van de bak te gaan rennen..
Dan moet je hem gewoon omtrekken naar het hek..
Geef je paard ook nooit de kans om, om zich heen te kijken..
Blijf met je paard (als het kan) oefeningen doen zodat hij niet met andere paarden bezig is...
Als hij een paardje aanvalt, dan geef je hem flink op zijn donder door hem iets te laten doen wat hij helemaal niet leuk vind...
en je spreekt hem met een boze stem toe, daar kunnen ze zich soms ook nog wel eens iets van aantrekken.

Nog een keer:: Ik weet niet wat jij al hebt gedaan, en ik weet ook niet hoe jou paard zich dan gedraagt, maar ik heb in ieder geval geprobeert te helpen Tong uitsteken

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 20:38

Ik heb tot nu toe paarden ontweken. Dus niet veel gedaan. Ik ga binnekort het iets meer opzoeken zodat ik er iets aan kan doen. En ik ga het zeker proberen.
Ik rij nu zonder zweep en puur op me been maar dan zal ik er een zweepje bij pakken daar heeft die nu steeds meer respect voor.

lisa_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:17

het is natuurlijk ook veel beter om egt puur op je been te rijden...
maar als hij dan aanvalt en je kan hem niet op een goede manier straffen,
is het soms tog handig om hem ff een tik met de zweep te geven..

**problemen ontwijken is tog ook nooit egt goed geweest, dus als je het aandurft,
probeer gewoon te doen wat je wil, en als er dan een ander paard loopt,
dan moet je gewoon doorgaan met wat je wou gaan doen,
en niet in eens(omdat er dus een anderpaard loopt) iets anders gaan doen**

ik hoop dat je wat heb gehad aan mijn dingen, want zelf heb ik het nog nooit egt aan de hand gehad Bloos

SUC-6 Haha! Pling Cool

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:19

Mijn haflinger deed dat vroeger ook. Zodra ze werd ingehaald door een paard of zodra ik haar aandreef. Dan gaf ze gelijk een trap naar andere paarden. Ik dreef haar gewoon voorwaarts. Het is bij haar vanzelf over gegaan. Ze doet het nog steeds af en toe, maar ik waarschuw de mensen gewoon.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 12:29

lisa_mii schreef:
het is natuurlijk ook veel beter om egt puur op je been te rijden...
maar als hij dan aanvalt en je kan hem niet op een goede manier straffen,
is het soms tog handig om hem ff een tik met de zweep te geven..

**problemen ontwijken is tog ook nooit egt goed geweest, dus als je het aandurft,
probeer gewoon te doen wat je wil, en als er dan een ander paard loopt,
dan moet je gewoon doorgaan met wat je wou gaan doen,
en niet in eens(omdat er dus een anderpaard loopt) iets anders gaan doen**

ik hoop dat je wat heb gehad aan mijn dingen, want zelf heb ik het nog nooit egt aan de hand gehad Bloos

SUC-6 Haha! Pling Cool

Nee ik ging niet ineens iets anders doen. Maar andere mensen vragen dan of ze erbij mogen in de bak en dan zei ik altijd nee.
Morgen ga ik er weer naartoe. Weet niet of ik ga rijden (heb me kont verbrand) En anders gaat ik tegelijk met het andere paard rijden.
Het is ook niet zo dat het er erg groot is er staan maar 4 paarden. Waarvan er nog 3 bereden worden. In dat bakje.

De eigenaresse is vanwege dit gedrag met hem gestopt in de les en met alles met hem. En twee jaar geleden ben ik begonnen en kwam er toen dus ook achter.

Maar zal freestylen helpen ik heb die clinic gezien was heel leerzaam.

lisa_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:24

freestyl, dat kan natuurlijk..
maar je moet egt heel erg goed weten hoe je ermee om moet gaan.
een vriendin van mij heeft ook frestyl gebruikt..
verkeerd gebruikt:: nu is haar paardje alleen maar achter uit gegaan.
Het is een paardje van 2 jaar, dus het is niet gebruikt met rijden.
Maar als je het gaat gebruiken, dan zou ik wel heel erg goed oplette hoe je het gebruikt..
(en ff nog eens goed die clinic lezen *LOL*

lisa_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:26

(( is dientje jou paardje of niej )) Lachen

lisa_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:26

dienetje

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 13:27

Het is een soort van mijn paard alleen zonder de kosten.

Ik heb Ondertussen met een ander paard in de bak gereden. Hij kwam erbij toen ik al een half uurtje bezig was. En in het begin weer heel sterk nergens op reageren. Toen heb ik de bijzet teugels erbij gedaan. En het ging meteen iets beter. Het voordeel was dat die zijn hoofd niet meer zo heel erg omhoog kon doen. Ook heb ik zodra die iets wou doen en niet meer opletten een tikje met de zweep gegeven. Dus ik ga zo nog even door.

En binnenkort ga ik met een andere haflinger die daar ook staat misschien lessen. Die is heel dominant en heeft hetzelfde probleem. De instructeur heeft er vertrouwen in.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 14:29

het lijkt wel op een oude haflinger van de manege die deed dat ook.

tja wat kan je er aan doen.Gewoon 1x een hele hard tik verkopen. of mischien met een paardje rijden die terug trap en hem op zijn plek zet.

tja veder kan ik ook niet helpen want die haflinger is op een gegeven moment weg gegaan

cindysue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:51

Ik heb het zelfde probleem met mijn haf kim als me dochter naar buiten gaat met andere paarden van stal gaat het goed maar als ik in de bak rijdt met andere paarden dan valt ze aan. dwars door mijn been en dwars door mijn zweep.dit is ook in de wei iedereen kan ze er uit halen en doet ze andere paarden niets en als ik de wei in gaat verdedigt ze mij en trap ze iedereen in de wei lief hoor maar baal er wel eens van ze is erg jaloers wat mij aan gaat

lisa_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 18:20

jah, sommige paardjes leggen zoveel vertrouwen op jou,,
dat ze zich helemaal zorgen maken!!
Maar ja als ze de andere paarden maar geen pijn doet... dan ist niej so heel erg Lachen