Maar nu vraag ik mij af hoe ik aan het stamboekpapier kan komen, en of ze uberhaupt wel kopieen daarvan verstrekken. Voor mij nogal moeilijk, want ik moet dan dus in het duits gaan mailen of bellen en daar ben ik niet zo heel goed in
. Ik wil wel graag het papier erbij omdat ik misschien in de toekomst nog eens een keer een veulen erbij wil gaan fokken. De merrie is opgenomen in het Hauptstutbuch van het Hannoveraanse stamboek.Wie heeft slimme tips voor me hoe ik dit moet gaan aanpakken?

. Hij had mijn paard een maand of twee geleden verkocht aan een hengstenhouder in Nederland, en die heeft hem waarschijnlijk weer doorverkocht aan de handelaar waar ik haar van heb. Hij had echter per ongeluk een verkeerd papier meegenomen naar stal waardoor het papier niet met het paard is meegegaan. Die hengstenhouder zou het papier later komen halen maar is daar nog steeds niet aan toe gekomen en dat hoeft nu dus ook niet meer
.
... Hij wil ook graag contact houden omdat het echt een hobbyfokker is (wel een grote, hij heeft 9 premiemerries
) en hij graag wil weten hoe zijn fokprodukten het in de sport doen.