Veulen verzekeren.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Veulen verzekeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 16:12

Hoi!

Ik ben zoek naar informatie over het verzekeren van een veulen. De kosten, wat wel en niet gedekt wordt, enz.
Veulen is 4 maanden oud nu.
Heb al een beetje op internet zitten zoeken maar ik snap er niet zoveel van. Bloos
Dus als er mensen zijn die er ervaring mee hebben of er iets over weten, brand maar los!

Als dit verkeerd staat hoor ik het, wist niet zeker waar ik het moest plaatsen.

Suzanne F.

Re: Veulen verzekeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:01

Persoonlijk ben ik tegen verzekeren van paarden, tenzij in hele extreme gevallen van giga waardevolle sportpaarden/dekhengsten.
Zodra jouw veulen 5 jaar oud is heeft al heel veel gekost en als ie dan niks gemakeerd heeft had je nog een veulen er bij kunnen kopen. En als ie dan wat gaan mankeren heb je een eigen risico en zoveel uitsluitingen dat je er nog niks beter van wordt. Alleen als ie dood neervalt. Daarbij kost dekking van veeartskosten zo´n 9 % van de verzekerde waarde per jaar.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:56

Ik verzeker ook nooit een paard, ik heb er meerdere, als ik die allemaal zou verzekeren is de premie zo hoog dat ik ieder jaar voor die euro's een nieuw paard zou kunnen kopen. En als er wat gebeurd met het paard is de verzekering zo zeikerig met het uitbetalen dat je later spijt van hebt dat je het hebt laten verzekeren. Maar goed ...dit is mijn mening. Ieder denkt er zo het zijne over Haha!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:28

Ik heb mijn paard wel verzekerd. Het was toendertijd namelijk mijn enige paard! En ook zij was 4 maanden.

Dat heb ik bij Interpolis gedaan. Ze hebben verschillende vormen van verzekeringen en dus ook verschillende tarieven. De reden dat ik mijn paard heb verzekerd is omdat het in mijn ogen een goed paard is.

Nu hebben we 4 paarden, waarvan 2 verzekerd. Mijn vriend zat indezelfde situatie als ik (ook enige paard dat ie had), dus vandaar Lachen

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:12

ik heb nu 3 paarden staan allemaal verzekerd. waarvan 1 gekocht met 5 maanden ook gelijk verzekerd.
een andere merrie is nu drachtig en laat t vruchtje ook verzekeren vanaf 90 dagen dracht en gaat na de geboorte ook gelijk de verzekering in

via de (AMEF) Hippo Zorg
http://www.amevhippo.nl/