Broer van Manno? (KWPN)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hoefijzer

Broer van Manno? (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:13

Broer van Manno? (KWPN)

Inmiddels al weer 3 jaar geleden heeft in het ‘bit’ een artikel gestaan over paardenfokker Hans van Lith, de fokker van de hengst Manno.

Het gaat om bit 101, Oktober 2003, en in het artikel werd gesproken over een nieuw veulen die van Lith had gefokt met zijn merrie Gilfia en hengst Fabricius, ofwel een volle broer van Manno. Van Lith beweerd dat dit hengsten veulen nog mooier is dan Manno indertijd. Hij had alleen nog geen naam..
Onder andere stond deze foto er pagina groot bij:
Afbeelding
(excuses voor de gestifte lijnen er in)
Ooit heb ik deze bit bewaard voor die foto, en laatst vond ik hem terug en heb hem gebruikt om een sculptuur van te maken. (vandaar ook de lijnen in de foto) Zelf verzamel ik modelpaarden, mede verzamelaars zijn de bokt leden cassidy en wuis, de laatste heeft hier al wel eens topics over geopend. Ik heb dus zelf een miniatuurveulen gemaakt van klei, reeds de 2e keer dat ik dat deed. Heel mooi is hij nog niet geworden, mijn klei was te goedkoop waardoor ik te weinig details aan kon brengen en er zit een fout in zijn hals en hoofd. Ik had alleen geen zin dit drastisch te gaan veranderen dus heb ik hem gewoon met fout gelaten. Hij is wel geinig, en zeker niet slecht voor een 2e poging,
Voor de geïnteresseerde: http://community.webshots.com/photo/473066988/2208912410079587300ckRIrM en achter in dat album staan nog geverfde foto’s van hem.

Maar to the point, nu ben ik toch eigenlijk wel benieuwd welke naam dit veulen heeft gekregen. Zelf ben ik alles behalve op de hoogte van alles rond de KWPN’ers, maar wellicht dat iemand hier op bokt meer van dit hengstje weet.

Dus weet iemand de naam van dit volle broertje van Manno, reeds rond de 3 jaar oud? en eventueel dat iemand meer over hem kan vertellen.

Yootha

Re: Broer van Manno? (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:57

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 14:15

Ja dat moet hem zijn ja (ook aan de sokken te zien)

heel erg bedankt!

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:20

Weet iemand of ie ook bij het KWPN ter keuring is gekomen?

Wel een knap paard

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:55

Nou ik vind Manno echt vele male mooier. Zowel qua kleur als model. (lopen is moeilijk te beoordelen van een foto)

Ik denk dat hij best bij het KWPN is aangeboden maar dat hij niet is goedgekeurd. Als je paard hebt dat een volle broer is van een hengst die al zo veel invloed heeft op een toch al smalle fokrichting, hij echt heel veel beter moet zijn om in aanmerking te komen voor goedkeuring. En dan nog is er terughoudendheid op zijn plaats. Bij de tuigpaarden gaat inteelt echt een probleem vormen.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:14

Afbeelding

Afbeelding