Met welsh nwr keuring lopen, voorbereiding..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyAngel

Met welsh nwr keuring lopen, voorbereiding..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 18:38

Ik ga 22 juli voor het eerst meedoen aan een keuring met mijn 2 jarige merrie..
Op school heb ik wel leren voorbrengen, maar nu vraag ik me af hoe jullie, jullie welsh (nwr) voorbereiden, wat allemaal te oefenen, hoe precies toileteren.
Wanneer van te voren bijvoorbeeld hoefsmid?
Ik heb er al erg veel zin in, ga denk alleen wel heel erg zenuwachtig zijn Haha!

Klaasje

Re: Met welsh nwr keuring lopen, voorbereiding..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:40

Eigenlijk zo'n beetje hetzelfde als KWPN'ers. Knotjes in de manen, koot/overtollig haar verwijderen. Op de dag van de keuring zelf kun je veel met (baby)olie doen, bij de ogen, neus, e.d., met krijt kun je evt. witte plekken (die dan niet meer wit zijn) schoon/wit maken..

Verder heb ik eigenlijk niet zoveel ervaring met NWR's, dus misschien dat anderen de details even kunnen vertellen.

Veel plezier en succes!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:52

Tsja en als voorbereiding misschien wat longeren voor wat bespiering, en oefenen met aan de hand lopen, opstellen (niet dat je er dan zeker van bent dat ie het dan goed doet maar ach), meedraven (voor sommigen de 1e keer een hele rare ervaring)... Ach en hoefsmid... tsja wij doen nooit speciaal voor de keuring de hoefsmid er bij, pony's lopen gewoon netjes op hun hoeven. Anders een week of 3 maximaal ervoor, dan kunnen ze nog even wennen aan hun nieuwe voeten.
Succes!

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 09:05

Thanks voor jullie reacties..
Had nog wel een vraag hoe het precies gaat zon dag, je komt de baan binne, je stelt op, en dan, hoelang stappe, hoeveel rondjes draven?

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 17:32

Je moet eerst met zn allen rondstappen, dan allemaal de baan uit, 1 voor 1 een rondje draven, dan weer allemaal de baan in, dan wordt er gewisseld qua plaatsing van de pony´s. Als dat klaar is ga je weer allemaal de baan uit, moet nr 1 opstellen, wegstappen (tot ong. de helft vd 1e lange zijde en dan 2 rondjes draven) zo gaat iedereen, dan kom je weer met zn allen de baan in en wordt je 1 voor 1 naar het midden geroepen. De 1e is nr 1, de laatste is laatst geplaatst.
Snappie? Tong uitsteken

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:13

Oh jeetje dat is nog heel wat Tong uitsteken
Hoop maar dat het goed gaat, het komt nu wel steeds dichterbij al, maar de zenuwen vallen nog wel mee Haha!

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:28

LadyAngel schreef:
Oh jeetje dat is nog heel wat Tong uitsteken
Hoop maar dat het goed gaat, het komt nu wel steeds dichterbij al, maar de zenuwen vallen nog wel mee Haha!

De ringmeester geeft eigenlijk alle aanwijzingen hoor Haha!
De eerste keuring van mij vond ik ook vreselijk maar de ringmeester geeft aan wat er gedaan moet worden.
Succes!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 17:28

Goed voeren en oefenen dat is eigenlijk het belangrijkste.

Verder benen eventueel opscheren, oren mooi uitknippen haren bij de neus weg. Manen ingevloten, kleine knotjes! Goed wassen glimspul erover en klaar is kees Haha!

Succes!