waneer merrie weer beweging geven na bevalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

waneer merrie weer beweging geven na bevalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 13:51

mijn merrie is woe op do nacht bevallen van een veullie waneer kan ik haar weer longeren, fietsen en met de wagen weg? ik dacht zelf 1,5 tot 2mnd...

hoe doen jullie dat? en hoe doen jullie dat met veulen?

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:53

Heb mijn merrie en veulen na een week 5 minuutjes gescheiden, door ze apart in een stal te zetten en elke dag iets opvoeren, tot ik de merrie rustig kon poetsen en dan steeds een beetje langer uit elkaar, zodat je op een gegeven moment een half uurtje kan longeren of fietsen ofzo.

Vosse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:38

ik heb gister weer een les gereden, paard was een uur bij het veulen weg...Vanaf dag 1 is de eigenaar daar al mee bezig geweest....Het liefst had ik ook 2 weken gewacht, maarja

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 17:13

tja ik begin er het liefst ook zo vroeg mogenlijk ,mee maar het veulen wil niet bij me in de buurt komen,

Noortje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:40

Wij zijn na 2 weken begonnen met het scheide, hebbe nde merrie gwoo neen bit in gedaan en dan mee gaan wandelen. Dit een kwartiertje en op dit moment zijn we (na 4 weekjes) begonnen met rijden en longeren, een halfuurtje zitten we nu op maar dat gaan we opbouwen tot een uur...