Cracky Z is een Caretano-zoon die Stoeterij Zangersheide in 2006 beschikbaar stelt voor de fokkerij. Vader Caretano Z (Caretino) was een sporthengst met veel potentie voor de grote springsport. Op zevenjarige leeftijd won Caretano Z het WK voor jonge paarden in Lanaken en maakte hij een schitterend debuut in de internationale springsport. Een noodlottige liesbreuk op weg naar Rome in 2001 werd Caretano Z fataal op het moment dat hij aan het begin stond van een veelbelovende internationale carrière.
Cracky Z is gefokt uit één van de meest vooraanstaande Zangersheide-stammen, de Girl-familie. Cracky’s moeder Raissa Z is niemand minder dan een volle zus van de wereldberoemde internationale springhengsten Robin I Z en Robin II Z (Ramiro Z). Robin I Z behoort momenteel tot de beste leveranciers van springpaarden binnen Europa.
Overgrootmoeder Girl Z werd door Bernd Kuwertz tot op I 8-jarige leeftijd in de sport uitgebracht en was in staat 's ochtends een internationaal jachtspringen en 's avonds de puissance over de muur van 2 meter te winnen. Girl Z is dan ook een van de stammoeders van Zangersheide.
Ik ben dus op zoek naar mensen met echte ervaringen met dit paard en de eventuele nakomelingen. Ik heb dit paard op video gezien en ik ben er erg weg van, vandaar dat ik graag meer informatie wil!
Over Chardonnay weet ik helaas niets..? Ik heb de site bekeken en ga zometeen bokt maar eens vragen wat ze dan over Caretano weten....hopelijk krijg ik daar wat meer reacties op!!