hengstig of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kwaidie

hengstig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 12:30

Hallo allemaal!

Mijn welsh K pony (van 14 jaar) is 3 weken geleden gedekt! Ik moet vanaf vandaag goed opletten of ze hengstig is of niet. Ik vind het zo moeilijk om te zien, ze staat nu bij mijn paard (ruin) in de wei samen met haar veulen van 2 jaar geleden.
Ze staat steeds rustig te grazen, soms wordt ze een beetje gek en rent ze en rondje door de wei, als ze echt hengstig zou zijn, zou ze ook wel van zich af plassen denk ik....?! Dat doet ze niet, maar ik vind het zo moeilijk om te zien! Kent iemand dit!?

Ik hoop dat ze drachtig is!!! Zou echt gaaf zijn!

carlijn83

Re: hengstig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:13

Hoe heb je het de vorige keer gecontroleerd (voor het dekken??)

Hoelang heb je haar? Heb je het wel eerder van haar gezien?
Dan letten op de symptomen die ze toen ook liet zien.

Sommige merries laten het slecht zien, je kunt ze dan laten opvoelen door de DA of laten schouwen.

Kwaidie

Re: hengstig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:25

meestal merk ik het wel meteen, doordat ze dan wat meer geinteresseerd is in mijn paard, gaat ze er een beetje om heen draaien en soms ook beetjes plassen.
Nu is ze wel heel actief maar trekt ze niet echt naar mijn paard toe!
Volgens mij is ze niet echt hengstig maar gewoon goed in d'r vel!
Ik hoop het maar...
bedankt voor je reactie!
Het kan zeker ook wel zo zijn dat ze alsnog hengstig wordt maar dat het dan wat later komt?

Kwaidie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 15:27

Ik ken mijn pony nu al bijna 10 jaar en nog vind ik het soms lastig! Het is ook gewoon zo spannend! Je hoopt er zo op dat het meteen goed is......, maar als het niet gelukt is wil ik het nog wel een keer proberen! Ik denk dat we haar ook laten scannen, dan kun je het in ieder geval zien!