[TI] Weer een tinker kopen maaaaaaar! om gek van te worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_kath

Weer een tinker kopen maaaaaaar! om gek van te worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 11:24

Ik heb echt geen idee meer wat ik wil....

Ik heb een ruime jaar geleden mn tinker merrie verkocht omdat ik toendertijd geen werk meer had en financieel aan de grond zat....en ik haar toch het beste wilde geven....dan maar bij iemand anders.

Nu een jaar later heb ik weer werk en alles op de rit. Ik heb mezelf voorgenomen om mezelf een jaar te geven om goed na te denken wat ik nou precies wil.
Het eerste wat ik wilde doen is mn financieen weer op een rij krijgen en een vaste baan krijgen. Dit heb ik beide met keihard werken kunnen realiseren.
Nou is het niet zo dat ik nu onmiddelijk weer aan het paard wil ...maar in de loop van volgend jaar ergens zodat ik ook alvast een buffer kan opbouwen.

Het wordt zowiezo weer een tinker..dat weet ik gelukkig wel hahaha...als enige!

Mijn vorige paardje was een dochter van de tinker van Wenk ..nu heeft Wen mij aangeboden om als ik dat wil weer een veulen van haar paardje te kopen..wat ik heel erg leuk en lief vind van haar. We willen dus ook binnekort een rondje maken bij de hengsten ik leuk vind.
Lief van Wen!!

Zal ik nu weer voor een veulen gaan of voor een wat ouder paardje waar ik "zo " mee weg kan rijden.

IK heb mn vorige paardje ook vanaf veulen gehad en al heb ik genoten van de jaren dat ik haar gehad heb , heb ik er zelf nooit op gereden.
Het is echt helemaal geweldig om zo'n beesie op te zien groeien en de band die ik met haar had,...helemaal te gek! Ik heb echt genoten van onze tijd samen!

De grote maar is alleen dat ik ook zo graag een eigen paardje zou willen waar ik "gelijk" van zou kunnen genieten met rijden. Nu gaat het natuurlijk niet alleen om het rijden maar als het niet kan ga je het toch echt missen.

Sinds begin dit jaar verzorg ik ook een hackney ruin (fons) waar ik alle vrijheid mee heb en waar ik ook echt van geniet hoor! Ben gek op dat beesie. Hij staat in Blaricum...mn stekkie! ik woon zelf in Amsterdam en voor de paar dagen in de week dat ik naar Fons ga is dat goed te doen. Maar zou ik mn eigen paardje weer hebben moet ik toch richting amsterdam omdat ik anders zo vreselijk veel kwijt ben aan benzine dat ik net goed het paard vol pension kan zetten. Wat ik niet wil...ik wil dat mn paardje lekker de hele dag buiten staat het hele jaar door. Hooguit sávonds naar binnen.
En ik wil graag heerlijk lange buitenritten kunnen maken,, vandaar dat ik zo verknocht ben aan blaricum ( kan natuurlijk door heel nederland hoor haha)

Dus wat te doen "????

Veulen ?
Geen Veulen?
Amsterdam ? zo ja waar ?
Blaricum?
benzine?

AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!
Ik word gek van mezelf!

Het is waarschijnlijk een heel wazig verhaal maar ik heb zelf ook helemaal geen overzicht meer!

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:28

Is het geen optie om te verhuizen? Of lukt dat niet met je werk?

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:30

Overigens is mijn ervaring dat in dit soort situaties de oplossingen vanzelf 1 voor 1 komen. Rustig blijven en je ogen en oren ophouden voor 'signalen'.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:34

Ik persoonlijk zou dan liever een 2 of 3 jarige pakken die je ook nog naar je eigen hand kunt zetten. Mijn verzorgpony was 2 toen ze bij ons kwam en toen ze 2,5 was ben ik haar gaan verzorgen. Ze kende eigelijk nog helemaal niks en heb haar alles zelf geleerd. En ze is nu gewoon helemaal naar mijn hand, dus het kan nog goed zat op die leeftijd. Ik denk als je een veulen pakt, die ook nog gemaakt moet worden dat het wachten wel heel lang gaat duren uiteindelijk, maar dat is natuurlijk ook maar hoeveel geduld jij hebt en hoe belangrijk het rijden voor je is. Want een veulentje zelf opvoeden is ook wel erg leuk natuurlijk. En over amsterdam kan ik je geen tips geven. Het is maar net wat jij belangrijker vind. Je paardje heel de dag op de wei en extra benzinekosten of een dure pensionstal met weinig tot geen weidegang, maar geen benzinekosten. Succes nog met je beslissing.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:39

ik zou ook voor een jong paard kiezen. |Ik heb zelf een jaarlingmerrie gekocht en vind die bad die je er mee opbouwt echt helemaal super. En als je een veulentje laat maken, heb je ook nog de tijd alles meer op orde te krijgen.

Ik zou kiezen voor blaricum, misschien kun je hem bij andere paarden in de wei zetten. Die van mij staat bij een andere merrie op de wei, en ik hoef er niet elke dag heen. Ze staan bij mensen achterom die ook de boel in de gaten houden. Ik hoop dat je wat aan mijn ervartingen hebt, veel succes nog!

_kath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 11:42

Ik zou dan inderdaad voor een 2 of 3 jarige gaan die kan ik dan ook nog inderdaad naar mn eigen hand zetten.

een veulen opvoeden is ook heel erg leuk...ik zou het gewoon heel erg leuk vinden om te kunnen beginnen met een paardje ...rustig aan beleren ...lekker alle tijd. het is ook niet zo dat ik er dan ook binnen een bepaalde tijd op wil zitten .....gewoon rustig aan.

Het belangrijkste vind ik dat mn paardje goed staat en natuurlijk wil ik daar best een stukje voor rijden.
Maar dichterbij dan Blaricum moet wel kunnen lijkt me.

_kath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 11:46

Anzjuhlaa schreef:
En als je een veulentje laat maken, heb je ook nog de tijd alles meer op orde te krijgen.

Ik zou kiezen voor blaricum, misschien kun je hem bij andere paarden in de wei zetten. Die van mij staat bij een andere merrie op de wei, en ik hoef er niet elke dag heen. Ze staan bij mensen achterom die ook de boel in de gaten houden. Ik hoop dat je wat aan mijn ervartingen hebt, veel succes nog!

Dat is ook weer een plus punt met een veulen ...ik heb nog even wat meer tijd.
Daar zat ik ook aan te denken.

In blaricum komt hij/zij dan zeker bij andere paarden te staan..hopelijk bij die van Wen ( even de eigenaar van het land lief aankijken! )

In het begin hoef je er ook niet elke dag heen inderdaad dat is ook wel zo maar op een gegeven moment wel ..wat natuurlijk heerlijk is.
Het is ook niet de afstand want in principe ben ik er zo , maar ik ben gewoon heel onzeker dat het weer niet goed gaat. Terwijl ik juist nu alles op rij heb en als er een moment is om het te doen dan is het in de loop van volgend jaar.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:50

tja als het probleem is dat het weer fout zou kunnen gaan met je werk ofzo dan zou niemand in feite een paard kunnen houden, want het kan bij iedereen gebeuren dat ze plotseling geen geld ofzo meer hebben. Ik snap wel dat je daar bang voor bent omdat het al een keer eerder is gebeurd, maar daar moet je gewoon niet te veel over nadenken, want wanneer is dan wel de juiste tijd om eraan te beginnen?

Fiorile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:08

tja, ik kom zelf oorspronkelijk uit Landsmeer (net boven A'dam) en vraag me af of je niet je paardje daar of in Den Ilp/Purmerland/Oostzaan kan neerzetten ergens. Dan kun je lekker rijden in het Twiske. Misschien een idee?

_kath

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 22:08

jacqie70 schreef:
tja, ik kom zelf oorspronkelijk uit Landsmeer (net boven A'dam) en vraag me af of je niet je paardje daar of in Den Ilp/Purmerland/Oostzaan kan neerzetten ergens. Dan kun je lekker rijden in het Twiske. Misschien een idee?

nou dat ben ik dus aan het uitzoeken!..wil even gaan kijken wat de afstanden , stallings en rijmogelijkheden zijn.

Lucy_1

Re: Weer een tinker kopen maaaaaaar! om gek van te worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:03

Geef mij maar een paard van een jaar of 2 - 3..... Vind ik veel leuker om mee te werken..... En kan er voor mijn gevoel veel meer mee.....
Vind het zelf altijd toch nog wel lang duren 2,5 jaar voordat ik met rijden kan beginnen. Kom bij dat ook niet elk paard met zijn 3e jaar ingereden kan worden. Sommige moeten echt nog een jaartje langer groeien.... Maar dat is mijn persoonlijk mening hoor.... Ik koop het liefst een paardje waar ik mee kan gaan beginnen....