Wat vinden jullie van "oudere"type fries in de dre

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leandra_tak

Wat vinden jullie van "oudere"type fries in de dre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 16:10

Hallo,
Een vriendin van mij heeft een wat "ouder"type fries,
niet een super brede, maar ook niet het moderne rijpaard type.
Ze wil er wedstrijden mee gaan rijden. Wat vinden jullie daarvan zo'n breed paard in de dressuur?

Ik weet dat hier al een topic over is maar dat is meer over alle friezen en niet over het wat "oudere"type.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:13

Agg.. Als zij netjes een dressuur proef rijdt. Waarom niet? En toch je ziet het zovaak. Ik vind of het nou een kwnp'er, Fries, of tinker of watdan ook is. Ze verdienen hun kans om verder te kopen. En als de ruiter en paard rustig, en netjes de proef doorstaan. verdienen ze net zoveel kans als ieder.

sjanien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 22:10

Ik wil binnenkort ook met mijn fries dressuurwedstrijden gaan rijden. Hij is ook een ouderwets type. Maar waarom zou hij geen nette dressuurproef kunnen lopen. Ik zou niet weten waarom niet. Als je fries netjes loopt en je netjes rijd waarom dan niet?????? Dat is tenminste een binnen komer met zo`n stoere fries heeft de jury zo kippenvel.

romsaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:10

persoonlijk vind ik een 'ouderwets' type veel mooier om te zien. Ze zijn beter gebouwd en daardoor sterker. Graag meer van zulke types in de ring!

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:58

helemaal eens met romsaf

diewertje

Re: Wat vinden jullie van "oudere"type fries in de

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:02

Ik heb zelf ook een fries van het oude type. En dan bedoel ik ook echt type kamerolifant . Hij is 1.75 hoog en behoorlijk grof gebouwd. Ik zou niet weten waarom ik geen wedstrijden met hem zou gaan starten omdat hij grof gebouwd is. Ik verwacht niet dat we ooit Z worden maar we rijden nu L2 en het gaat best goed.

silby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:44

ik vind ook dat zij best de wedstrijden in kan met haar fries.
waarom zou een bijv: KWPNner het beter doen al een (oude)type fries?
nee hoor ik zou zeggen ga er voor en laat ze maar eens zien wat ee fries allemaal kan!!!

PhiaBink

Re: Wat vinden jullie van "oudere"type fries in de dre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:36

Ik heb ook zo mega breed ouderwets type fries. Zo eentje waar geen deken oppast en geen zadel goed ligt.
Hij is heel lief en ondeugend. Hij is op M neiveau afgericht. Ik rij geen wedstrijden, maar misschien ga ik dat wel weer doen, als hij geholpen is aan cornage of iets anders. Hij is heel snel moe en benauwd. Hij staat dus al een tijd op rust met zijn snuffert in het gras.

Waarom zou je niet met een ouderwets type wedstrijden kunnen rijden. De tegenwoordige fries vind ik net een zwarte KWPNer met sokken. Niet mooi dus. Het fries wordt er steeds meer uitgefokt, ZONDE!!!!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:37

Ik heb ook zo mega breed ouderwets type fries. Zo eentje waar geen deken oppast en geen zadel goed ligt.
Hij is heel lief en ondeugend. Hij is op M neiveau afgericht. Ik rij geen wedstrijden, maar misschien ga ik dat wel weer doen, als hij geholpen is aan cornage of iets anders. Hij is heel snel moe en benauwd. Hij staat dus al een tijd op rust met zijn snuffert in het gras.

Waarom zou je niet met een ouderwets type wedstrijden kunnen rijden. De tegenwoordige fries vind ik net een zwarte KWPNer met sokken. Niet mooi dus. Het fries wordt er steeds meer uitgefokt, ZONDE!!!!!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 08:50

Gelukkig, er zijn dus toch nog liefhebbers van het ouderwetse type! Haha!

Ik heb er dus ook één en dat is net een tankje, moet je bij een indoor eens middengalop wegrijden met zo'n tank mét ijzers Clown De heleboel aan de kletter en een paar zeer woeste blikken Clown

Ik was binnen het jaar L2 + wp met mijn tankje en we gaan het volgend jaar weer oppakken en dan zien we wel waar het schip strand Knipoog

Gewoon doen, maar accepteer wel de tekortkomingen van een Fries Bloos