[TI] Trekt jullie Tinker ook zoveel bekijks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieS

Trekt jullie Tinker ook zoveel bekijks?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 16:39

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar in mijn omgeving zijn niet zoveel Tinkers. Bij ons op stal al helemaal niet; behalve Kieran is er nog 1, Jack, maar over het algemeen is het allemaal bruin wat er rondloopt en tussen de ponies is het gros Fjord en Haflinger. Nu heeft Kieran op stal al een aantal bewonderaars , maar sinds de boer er behalve paardenhouden ook nog boerengolf op na houdt, merk ik pas goed hoeveel bekijks Kieran steeds weer trekt. Als een soort magneet worden mensen naar hem toegetrokken en stellen allerlei vragen. Nu de Palmreclame veelvuldig op tv is, werd hij laatst voor een Belg aangezien . Maar er worden tegenwoordig ook foto's van het Kieranbeest genomen! Een tijdje geleden werd hij door visite van een stalgenoot vereeuwigd, dat kan nog wel want dat was ook een paarden/Tinkermens, maar vandaag werd ie door een stoer boerengolf puberjoch van 16 met de mobiel op de foto gezet! Ze hadden hem waarschijnlijk gespot toen ik aan het longeren was en kwamen naderhand nog speciaal naar hem toe voor een foto. 't moet niet gekker worden, maar ik ben natuurlijk erg trots op Kieran, dat begrijp je wel. Wat zou het toch zijn? Het feit dat ie bont is, of misschien omdat ie GROOT en bont is?:D

Ik vind het echt een gekke gewaarwording!

Werken jullie Tinks ook als magneetjes op mensen?

Dit is zo'n beetje wat de boerengolfers zien als ze het terrein oprijden

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:43

ik denk dat het gewoon is dat ie er zo leuk uitziet!

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:44

Haha, vind je het gek dat hij zoveel aandacht krijgt Die is wel heeeeeeel stoer! Zelfs voor 16 jarige jongetjes

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:49

Als ik op buitenrit ga heb ik altijd mensen die zeggen wat mooi, hoe lief enzo
Mensen blijven zelfs staan kijken..

Maar je hebt ook mensen die het totaal niet mooi vinden. En dat merk je dan ook wel eens..

Ik ben in de buurt vrijwel de enige met een Tinker.. Tenminste in de straal waar ik ga buitenrijden.
Ik vind het altijd wel leuk om nagekeken te worden..

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:50

Hij is gewoon kolossaal en je kan niet zeggen dat hij niet opvalt

Hier in de buurt zijn de Tinkers tegenwoordig wel bekend/berucht...

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:19

ja zeker! vooral als je op het strand rijd..
OF gewoon door het dorp. Ik zit dan op mijn paardje.
En Danielle zit op Offspring.. dan zeggen ze tegen haar.. Mooi paard heb je !!
Ik: dank je wel Wahahha

DianneM

Re: Trekt jullie Tinker ook zoveel bekijks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:35

whahha! Moet je eens aan het einde van de Dulen (dus helemaal aan de achterkant tov de stal) die woonwijk in lopen Dien! Daar wonen een aantal meiden van een jaar of 6 die net ponyles hebben haha! Stonden laatst met 10 meiden om Bonita heen en maar knuffelen, zij zelf vond het allemaal wel leuk En moeders maar foto's maken van hun kids bij Bonita

Meestal beperkt de belangstelling met de vraag wat voor een paard het is, want ze is zo mooi zeggen ze dan.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:23

ik merk het ook altijd nog hoor, en ik vind het heerlijk. ik kom altijd veel fietsers tegen en er vallen altijd complimentjes voor gammon, ik bedank de mensen er hartelijk voor.

en ook jongens, oud en jong en mannen vinden hem stoer. laatst zijn we nog op de foto gezet en van de week had ik een heel gesprek met een vrouw die vroeg foto's van hem te maken zodat ze hem kon schilderen. abstract met allemaal kleur. hij is de enige tinker in de omgeving dus ze was hartstikke blij ons te zien rijden.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:30

Ik weet ook nog wel dat ik (en nog iemand) in Chaam met 2 Tinkers op pad ging en toen waren twee mensen ook zo enthousiast. Gevolg: nu staan we in een fietsroutefolder met de swingende 'tinkerderrieres'

_janet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:34

hij ziet er gewoon leuk uit. En je kan er ook niet omheen...

MelanieS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 21:47

snowdon schreef:
Ik weet ook nog wel dat ik (en nog iemand) in Chaam met 2 Tinkers op pad ging en toen waren twee mensen ook zo enthousiast. Gevolg: nu staan we in een fietsroutefolder met de swingende 'tinkerderrieres'

Stoer!!!

chitra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:52

haha dit is geen tinker meer..
Dit is een tanker!!

Echt wat een ongelooflijk mooi paard!!
Vind het niet gek dat hij op de foto gezet wordt!

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:59

Ja dat hebben wij ook wij zijn altijd met 2 tinkers er zijn er wel meer in de buurt maar wij zijn de enigste die door het dorp en de bossen rijden, ze zijn al een x geschilderd in de wei op de foto bij een boerderij. Echt leuk al die reacties iedereen kent ons in het dorp. We hebben zelfs een echtpaar die onze fan's zijn.

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 22:46

love_lucca schreef:
Ja dat hebben wij ook wij zijn altijd met 2 tinkers er zijn er wel meer in de buurt maar wij zijn de enigste die door het dorp en de bossen rijden, ze zijn al een x geschilderd in de wei op de foto bij een boerderij. Echt leuk al die reacties iedereen kent ons in het dorp. We hebben zelfs een echtpaar die onze fan's zijn.

IDD die "Fans" van ons bestaan uit een oud echtpaar dat altijd zwaait als we voorbij het raam stappen. Wij doen natuurlijk altijd super enthousiast terugzwaaien je moet de fans wel tevreden houden he
Eigelijk iedereen die wij tegenkomen in het bos heeft wel een opmerking in petto voor ons
Die meneer die ons op de foto heeft gezet met die boerderij was volgesmij iemand die foto's aan het maken was voor de monumenten bond.
Ik zie trouwens vaker "een flits in mn ooghoek" als we ergens aan het rijden zijn.

Elvismarlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:10

Ik merk het ook iedereen wil hem aaien en knuffelen maar hij laat zich nog niet zomaar door vreemde knuffelen.
Mijn tante is echt ontzettend bang voor paarden.
Zo bang dat als ze in de verte een paard ziet ze het liefst in de sloot rijd.
En ja ze zit dan in een auto.
Maar ik had een paard gekocht en die wilde ze toch wel even zien.
Leifde op het eerste gezicht.
Komt gewoon door de uitstraling ze is nog steeds bang maar ze aait ze nu wel.
Ze is zelfs naar de hengstenkeuring in ermelo geweest 08-04.
Om mij te zien met mijn kanjer.
Heeft dus over het terein gelopen tussen de hengsten.
En sindsdien alles op internet opgezocht over tinkrs dus ik denk dat
je met tinkers gewoon ook de andacht trekt omdat ze zo'n gave uitstraling hebben.
Ondanks dat ze zo groot zijn zien ze eruit om alleen maar mee te knuffelen.
En vergeten mensen die bang zijn dat het gewoon een ontzettend groot paard is.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 06:15

ook Chuckie heeft menig vriend/kennis/familielid over de paardenangst heen geholpen, tis z'on sul, en hij staat ook altijd op het terras bij de hondenclub en drinkt dan gezellig biertje mee, en ondertussen kunnen de honden aan een paard wennen.

verder zijn de oohs en aaahs niet van de lucht als ik aan het rijden ben, rijd ik met iemand met een gewoon paardje samen, word er gezegd, wauw wat een gaaf paard, echt mooi enz, dan naar het andere paardje, die is ook leuk hoor

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 08:42

Ook ik ben de enigste met een Tinker in de buurt, dat is wel leuk.
Mensen vinden het wel grappig, zo'n bont paard, met lange manen en staart en "pantoffeltjes aan"

Kinderen kunnen zo hartverwarmend eerlijk zijn, laatst nog:
"Wat een gek paard is dat!"

Maar over het algemeen vinden mensen het wel leuk, zo'n "ander" paard

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 09:18

Het is dus eigenlijk heel normaal dat onze peerden zo bewonderd worden!! Leuke verhalen allemaal, geweldig ook die fans die vanachter de Geraniums zwaaien.

Ik merk wel dat vooral mannen echt onder de indruk zijn van Kieran. Ik kwam laatst op het erf de hoek omzeilen en naar ik later hoorde stond de hulp van de hoefsmid die daar bezig was met grote ogen vol ontzag te kijken naar dat beest wat daar voorbij liep. Wat ik ook ontzettend leuk vind is dat de vader van een stalgenote die echt zo'n duur en sjiek dressuurpaard heeft, echt helemaal weg is van mijn 'schillenknol' (zo noem ik Kieran altijd liefkozend, daar zit niets kwaads achter hoor! ) Prachtig vindt ie hem!

twist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:50

hihi ik ben laats ben ik nog gevolgt door 2 chinese
op de fiets toen ik met mijn vriendin
op onze tinkers reden
die hebben ook foto's gemaakt
ze konden niets vragen alleen want ik vestond
der geen bal van

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:05

Whaha. Leuke verhalen allemaal.

Ik heb er inderdaad ook vaak last van.
Naast mijn rijbak heb ik een slootje en een bomenrij. Maar er is een stukje waar nauwelijks bomen staan. En daar achter de bomen ligt een fiets/wandelpad. Dus er stoppen eigenlijk altijd wel mensen als ik aan het rijden ben. Duncan vindt dat altijd super interessant. Dus hij wil altijd graag stil staan en de mensen ff begroeten (Haha. Het liefst loopt ie door de sloot heen om erheen te gaan )
Mensen willen altijd vanalles weten.

Maar niet alleen dan. Met longeren ook.
En het ergste zijn nog wel de buitenritten. Haha.
Ze willen alles weten, en kleine meisjes willen altijd even aaien.
En als ik in een goede bui ben, dan mogen ze er even een rondje op stappen. Doe ik alleen omdat Duncan dat zo leuk vindt, hij is werkelijk verliefd op alle kleine kindjes.
Ik ga ook vaak met een andere tinker rijden, dan komt het niet zelden voor dat we op de foto worden gezet. Zoo grappig

Ze zijn gewoon net wat anders als een standaard paard, ze vallen op. Vind je het gek dat ze de aandacht trekken? Ik eigenlijk niet.

Haha. Laatst was ik ff op de weg aan het uitstappen, komt er een man naast me fietsen. Vraagt ie: ' Is dit nou een Shire?'
Ik lachen . Ik zo: ' Nou, soort van. Iets kleinere, gevlekte versie van een Shire is het meer.'
Man: 'Mooi dier hoor!'
Fietste weer verder.

Dat gebeurd zoo vaak hè. Ik vind het ook wel leuk hoor

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:05

Ondanks dat er in onze omgeving veel tinkers staan, trek je toch altijd de aandacht. Vooral op het strand tijdens het hoogseizoen. Soms kun je niet eens verder rijden, iedereen staat er (soms te dicht) omheen.

Nu vind Baggio al die aandacht totaal niet erg, maar het moet niet overdreven worden.

En trekken we een sprintje of gaan we lekker pootjebaden, dan zie je alleen maar geflits aan alle kanten! Geweldig dus.

Ja, ik ben dan ook altijd erg trots.

_Micha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:27

Ze zien er ook gewoon zo knuffelbaar uit, mijn paardje houd eigelijk niet zo aaien aan haar hoofd maar als ze kleinen kinderen ziet zet ze haar knuffel oogjes op en laat ze zich helemaal aaien geweldig vind ze dat die aan dacht

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:24

Ja je hebt ook hier veel bekijks. We gaan ook wel eens met een groepje tinkers, 4 stuks, dan is het natuurlijk helemaal feest. Ook regelmatig word je op foto gezet of opmerkingen dat je paard prachtig is! Tja dan zijn we natuurlijk wel trots he.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:14

Bij ons in het Delftse Hout staan meerdere tinkers, maar mensen reageren toch altijd erg enthousiast als ze ons zien. De leukste reactie kwam toch wel van een Engelsman een paar jaar geleden. Die was op vakantie en was aan het vissen. Wij kwamen langs wandelen, en hij vergat zijn hele hengel en ik heb wel een half uur met hem staan praten over tinkers. Hij kende tinkers uit Engeland en vond het een geweldig ras. Dat was erg leuk!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:20

Nou, de eerste reden waarom ik een tinker wou, was om lekker op te vallen...denk dat ik daarin wel geslaagd ben

Vandaag hebben we een stoet meegereden, ik op Angel en m'n moeder op Tinkerbell. Ze waren spierwit gewassen (nouja op angels staart na dan - en duchtig ingewreven met blinkspul en zelfs glitters
en ja, das dan opvallen he Tussen al die honderden paarden, richten alle blikken zich op ons en ik zat daar maar te stralen met mijn twee kanjers, apetrots (vooral omdat ze ook nog eens doodbraaf zijn tussen al dat gejoel en gewoel)
en van alle kanten hoor je zeggen: "waw kijk daar, wat een ontzettend mooie paarden" en dergelijks...
kinderen hoor je dan vaak zeggen "kijk mama, die paarden hebben sokken aan" (hoe correct )
en natuurlijk heb je ook wel eens deze opmerking "eik, wat lelijk, zo'n dikke boereknol en dan nog bont als een koe ook"
Maar positief overweegt toch ongeveer 99,9% en ook als ze wat negatiefs zeggen: onopgemerkt blijf je niet
Jammer alleen dat ik al die foto's niet kan hebben die ze vandaag van mijn koppel tinkies gemaakt hebben moeten echt een paar mooie tussenzitten