Super angstig veulen. Tips gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Super angstig veulen. Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 12:50

29 mei heeft ginger haar 3e veulentje gekregen. De andere veulens kon ik vanaf de eerste dag al lekker mee knuffelen en doen en binnen een week kon ik ze een halstertje aandoen en borstelen enzo. Maar het veulen van nu kan ik nog steeds niks mee. Ik snap er helemaal niks van, want ik ben bij de bevalling geweest heb hem ook al gelijk aangeraakt enzo, maar sochtends mocht ik al niet meer in de buurt komen. Nu zijn we al 2 en een halve week verder en er is nog maar weinig verbetering ik kan hem nog geen eens aaien. Ik ga elke dag een tijd in de wei zitten zodat hij aan me went en een beetje bij ginger kriebelen. Hij is wel heel nieuwsgierig naar me maar daar houd het ook mee op. Iemand tips wat ik kan doen om hem wat minder angstig te laten worden? Of moet ik gewoon doorgaan met elke dag een tijdje in de wei gaan zitten?

GeneralFlynn

Re: Super angstig veulen. Tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 12:55

Ja.
Gewoon het veulen contact laten zoeken met jou,en niet jij met het veulen.
Als je het negeerd zal het waarschijnlijk nog eerder komen ook.
Niks forceren,en vooral niet gaan dwingen..(er achteraan rennen,snel willen grijpen..)
Ik zeg niet dat je dat nu wel doet hoor !!
Kijk hier eens een keer,daar kan je ook tips vragen:
viewtopic.php?f=59&t=588170&hilit=

Succes ermee,en bedenk wel,dat als je nu geduldig blijft,dat dat voor later veel goeds zal brengen!

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 13:05

dankje voor je reactie. Ik laat hem idd zelf naar me toe komen, alleen als hij vlak bij is probeer ik zachtjes in zijn neusje te blazen. (heb ooit gehoord dat dat goed is omdat veulens elkaar zo begroeten). En verder probeer ik ook gewoon een beetje met ginger bezig te zijn waar hij bijstaat zodat hij ziet dat het niet eng is.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:06

Dan ben je al een eind op weg!

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:15

hoi heb ik ook zon veulen precies hetzelfd verhaal....... wel nieuwschierig maar daar houdt ook alles mee op..... ja ik laat haar vanzelf wel komen hoor, ik had haar een halster om met een flosje zodat als ze naar me toe kwam ik haar kon pakken, nou dat was ook maar een keer en toen kwam ze gelijk 2 weken niet meer naar me toe, dus dat werkt ook niet...... ik zie het wel.... mams is drie jaar als veulen nooit naar om gekeken en was binnen 2 dagen schaapmak.....en ja ze hebben beiden 3 kruinen misschien heeft die van jou dat ook wel

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 21:41

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 00:23

ik heb van horen zeggen (weet dus niet zeker) dat één kruin wil zeggen dat het een goed karakter is en twee kruinen dat het een ehmm.. bitchy karakter is! Drie weet ik niet meer... MAAR ik hoop dat het niet waar is.. mijn jaarling heeft er twee en soms wijst ze wel soms op een bitchy karkater

bouwens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 01:28

Quirinake schreef:
ik heb van horen zeggen (weet dus niet zeker) dat één kruin wil zeggen dat het een goed karakter is en twee kruinen dat het een ehmm.. bitchy karakter is! Drie weet ik niet meer... MAAR ik hoop dat het niet waar is.. mijn jaarling heeft er twee en soms wijst ze wel soms op een bitchy karkater

Belg zeker !

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 07:01

@ Quirinake en ginger18,die kruinen zeggen idd. veel over een paard.
SuperRoos op bokt maakt karakter analyses,ze heeft mijn paard ook gedaan.
Pb haar eens,zij weet het zeker!

@ bouwens: Rare opmerking maak je,in een topic over een bang veulen.Ik zie in je profiel dat je zelf een fokkerij hebt,dus je hebt ervaring met veulens..
In plaats van een post van een ander te quoten had je haar ook advies kunnen geven..
En trouwens,Quirinake heeft onder haar avatar nota-bene staan dat ze uit Belgie komt...
Dus dat was overbodig om te vragen..

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 09:48

Dankje voor de reacties. Ik zal vanmiddag eens kijken hoeveel kruinen hij precies heeft, maar volgens mij is het er 1 en dan zal ik SuperRoos eens pben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:17

Alleen de kruin zegt op zich niet alles. Je moet de kruin wel interpreteren in combinatie met alle andere kenmerken van het hoofd. Kruinen zijn een onderdeel van een groot aantal kenmerken en staan in de analyse van de persoonlijkheid niet op zichzelf.

Ik kan je wel een kleine indicatie geven; zou jij dan even kunnen kijken of de kruin in het midden of meer naar links of meer naar rechts zit (kan ik op de foto niet goed zien).

* enkele kruin boven of tussen de ogen: vrij ongecompliceerd
* kruin iets meer op rechts: iets gecompliceerder maar nog steeds betrouwbaar
* kruin iets meer op links: soms wat minder gewillig

Edit: @Quirinake
Twee kruinen zegt globaal dit:
neiging om emotioneler en sterker te reageren, reageren slecht op stress, raken vaak op zeer onverwachte momenten van streek zonder aanwijsbare reden; laat hem dan even gaan en tot rust komen, straffen helpt niet en versterkt het gedrag; niet geschikt voor beginners; Tteam is goed voor ze. Kijk hierbij bijv. ook naar de oren e.d. die de invloed van de kruinen kunnen matigen

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:37

bouwens schreef:
Quirinake schreef:

Belg zeker !

problemen mee?

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:41

Jovarna schreef:
Alleen de kruin zegt op zich niet alles. Je moet de kruin wel interpreteren in combinatie met alle andere kenmerken van het hoofd. Kruinen zijn een onderdeel van een groot aantal kenmerken en staan in de analyse van de persoonlijkheid niet op zichzelf.

Ik kan je wel een kleine indicatie geven; zou jij dan even kunnen kijken of de kruin in het midden of meer naar links of meer naar rechts zit (kan ik op de foto niet goed zien).

* enkele kruin boven of tussen de ogen: vrij ongecompliceerd
* kruin iets meer op rechts: iets gecompliceerder maar nog steeds betrouwbaar
* kruin iets meer op links: soms wat minder gewillig

Edit: @Quirinake
Twee kruinen zegt globaal dit:
neiging om emotioneler en sterker te reageren, reageren slecht op stress, raken vaak op zeer onverwachte momenten van streek zonder aanwijsbare reden; laat hem dan even gaan en tot rust komen, straffen helpt niet en versterkt het gedrag; niet geschikt voor beginners; Tteam is goed voor ze. Kijk hierbij bijv. ook naar de oren e.d. die de invloed van de kruinen kunnen matigen

er staat me dus nog wat te wachten met onze kleine Forpie

MarijkeVanVl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:50

Ik geloof daar niet veel van, je kan toch niet bepalen aan een aftekening dat een paard, een goed karakter of een slecht karakter heeft? is dit niet een beetje bijgeloof?

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:20

maar hetgeen wat jovarna uitlegt over paarden met twee kruinen klopt wel... Ik heb paarden nagekeken met twee kruinen en die voldoen allemaal aan de beschrijving ervan.. Het is raar ik weet het, maar het lijkt wel zo te zijn..

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 19:40

ik heb nog gekeken naar de kruin bij darko en hij staat van mij uit gezien meer naar rechts.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 19:46

MarijkeVanVl schreef:
Ik geloof daar niet veel van, je kan toch niet bepalen aan een aftekening dat een paard, een goed karakter of een slecht karakter heeft? is dit niet een beetje bijgeloof?

Paarden hebben geen slecht karakter.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 19:00

even een update. Darco was gisteren een maand geworden en vandaag heb ik voor het eerst echt contact met hem gehad. Met hulp van een ander veulentje dat mij niet eng vind. Dus het probleem is opgelost.