Geboortemelders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

Geboortemelders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 12:24

Hoi,

wij overwegen om een geboortemelder aan te schaffen. Er zijn best veel merken en verschillende systemen.
Wie heeft er ervaringen met een geboortemelder? Welke hebben jullie en hoe bevalt dat?

Mirjam

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 12:44

Ik denk dat je vraag beter past in Kraamstal

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:16

Even kijken of je merrie veel ligt s'nachts,want anders moet je inieder geval niet die met die singel nemen die je om moet doen,dan kun je het beste een camera nemen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:39

Wat dacht je van allebei? En bij een geboortemelder kun je ook een vulvasensor krijgen als je merrie veel ligt.
Ik vind het een geweldige uitvinding, ik heb de GSM melder, zonder sensor, dat is een optie.

ijslandermir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 16:05

[***] schreef:
Wat dacht je van allebei? En bij een geboortemelder kun je ook een vulvasensor krijgen als je merrie veel ligt.
Ik vind het een geweldige uitvinding, ik heb de GSM melder, zonder sensor, dat is een optie.

En hoe bevalt het? (haha leuke woordspeling!)
Hebben jullie er ook nog een camera bij? Dat is vast helemaal gemakkelijk. Kun je gelijk vanuit je bed zien of het vals alarm is of echt!

Mirjam

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:18

Wij hebben ook het Birth alarm en de camera. Dat is ideaal.
Als camera hebben we goedkoop draadloos ding voor in de babykamer (Makro)... Gebruik enkel binnenshuis, maar hij hangt nu al 3 jaar in de stallen en doet het nog steeds.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:46

Mijn paarden bevallen eigenlijk altijd buiten, dus ik moet nog waken, maar ik word iig gebeld als ik een kopje koffie haal...

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:20

Ik had dus een birth alarm maar een merrie die de hele nacht ligt,diep snurkend helemaal plat...wij werden er knettergek van.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:28

Wij hebben twee birth alarm's en een telefoon band, en tevens een camera.
Tussen de twee birth alarm's zit wel iets verschil kwa afstand om te ontvangen maar dit is een geweldig systeem. De band die je per telefoon belt is ook wel handeig zeker als je niet binnen bij de ontvanger wilt blijven, maar deze gaat veel later af als een birth alarm.
Je kunt tegenwoordig ook zenders aan een halster krijgen, is eigenlijk ontworpen voor shetlanders maar ook gewoon te gebruiken.

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:33

Wij hebben op het gewone birthalarm ook de telefoonkiezer, maar gebruiken die eigenlijk niet veel.
Als een merrie platliggend slaapt heb je toch een speciale stand op het alarm? Wij hebben er ééntje die dat doet maar de laatste week voor de geboorte eigenlijk niet meer.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:37

Nee, vaak gaan merrie's een week voor de geboorte niet meer gestrekt liggen, misschien ligt het niet meer fijn of kunnen ze niet makkelijk meer overeind komen. Het is wel vervelend als je merrie elke keer vals alarm geeft en daar is die camera dan weer een uitkomst voor.
Wij hebben trouwens een camera die via internet gaat, of een telefoon. Je kunt hem ook besturen door de stal of van het ene hok naar het andere, is heel erg handig. Je kunt hem ook op verschillende lokaties hangen.

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:35

Interessant topic!
Weet iemand wat zo'n birth alarm kost?

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:51

Tegenwoordig een 900 euro dacht ik? Bij divoza staan ze op de site.

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:00

Wij hadden een birth alarm en een camara. Het beviel ons prima, zelfs mijn man werd wakker van de birth alarm en dat wil wat zeggen. Een zweetband alarm had voor ons geen zin omdat beide merries niet zweette voor en tijdens de geboorte, daarom hadden wij voor een birth alarm gekozen. Natuurlijk heb je weleens loos alarm, maar met een camara kan je dan direct zien of je er naartoe moet of niet.

vandemariene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:06

Zannekin schreef:
Tegenwoordig een 900 euro dacht ik? Bij divoza staan ze op de site.

dit klopt ongeveer wel volgens mij zijn ze ook bij agradie te koop moet je maar even op de site kijken

wij hebben er zelf 1 met een sim kaartje dit is makelijk als je geen beschikking heb over telefoon aansluiting of als je de merie toch even op de wei wil hebben en er niet bij kan blijven omdat je even boodschappen ofzo moet doen
en we hebben camera's in de stal met monitor in de slaap en woonkamer
Maar je kan ook een birth alarm bij de da huren

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:10

JA sommige ruitersportzaken verhuren ze ook, als je maar een of twee merrie's hebt is het een duur apparaat en is huren veel goedkoper.
Als je er een stuk hebt is repareren ook heel duur.
Ik ben trouwens nog op zoek naar een antenne voor een birth alarm, als iemand een kapotte heeft die niet meer te repareren is of zo dan houd ik mij aanbevolen. Of weet iemand waar ik losse onderdelen kan kopen?

Sjarett

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 06:40

Hanneliesje, je kunt bij Divoza gewoon een antenne bestellen. Volgens mij rond de 30 euro.

Zelf heb ik een Birth alarm zonder camera. Als het alarm afgaat dan zet ik het alarm uit en wacht een paar seconden. Dan zet ik het weer aan. Als het stil blijft is het vals alarm en als het meteen weer afgaat dan weten we dat het echt is.

peninna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 19:15

hanneliesje schreef:
JA sommige ruitersportzaken verhuren ze ook, als je maar een of twee merrie's hebt is het een duur apparaat en is huren veel goedkoper.
Als je er een stuk hebt is repareren ook heel duur.
Ik ben trouwens nog op zoek naar een antenne voor een birth alarm, als iemand een kapotte heeft die niet meer te repareren is of zo dan houd ik mij aanbevolen. Of weet iemand waar ik losse onderdelen kan kopen?

Wij hebben de antenne ook kapot gehad. Wat wij hebben gedaan en wat perfect werkt. Neem een geisoleerd stukje koperdraad van dezelfde legte als de antenne. We hebben dit op de plaats van de antenne en hebben het aan de binnenkant van de boog van de singel vastgemaakt. Is een goedkopere oplossing en je kan het als je het niet vertrouwt gewoon even uitproberen. Bij ons heeft het jaren lang gewerkt en het kan niet meer afbreken, wat een volgende antene wel kan. (gewoon koperdraad dat je voor de elektrische huis bedrading gebruikt. Succes.

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 21:08

Bedankt, dit ga ik morgen even proberen, en anders bestel ik er een.
Toch makkelijk dat BOKT.