Nakomelingen van Florett (v. Florestan)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bendert

Nakomelingen van Florett (v. Florestan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 10:46

Je leest op dit forum heel veel over de fokproducten van hengsten. Hoe zijn hun veulens qua beweging, karakter enz enz... Maar ik lees nog nergens iets over de hengst Florett (v. Florestan).

De zwarte hengst Florett is in eigendom van Tim Collins en Leida Strijk en wordt door Leida zelf gereden. Eerder stond hij te naam als Florett.com (hij heeft ook een eigen site, maar deze is al heel lang niet vernieuwd http://www.florett.com), maar dit hebben ze nu weer verandert, op papier staat hij als Florett As.

Ik heb een vierjarige vosmerrie uit deze hengst, een heel fijn paard! Ze was als veulen tot aan het beleren wel heel moeilijk in de omgang, maar dit blijkt ook wel uit de merriekant te komen (mv. Kimberley). Toen ik haar eenmaal ging beleren werd zij een stuk braver, en momenteel rijd ik haar al weer een jaar en gaat alles echt super, ik zie veel toekomst... Ze is wel heel snel een beetje nerveus, maar daarin blijft ze wel heel erg braaf.

Qua bouw is ze wel een beetje een laatbloeier, ze begint nu pas iets voller te worden en echt volwassen te ogen. Ze gaat dit jaar dan ook naar de keuring in de hoop sterwaardig te zijn.

Tijdens mijn eerste stage voor school heb ik de hengst Florett in het echt meegemaakt, hij was ook erg plezierig om mee te werken. Echt een super gaaf beest.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe de ervaring van anderen is met nakomelingen van deze zwarte dressuurparel?!!

Roos_s

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 19:25

hoihoi
wij hebben op stal ook een florett staan. Een zwarte merrie en ze wordt dit jaar 3, kan dus nog niets zeggen hoe ze onder het zadel is. Op stal is ze ook een beetje een zenuwachtig dier, maar dat komt gedeeltelijk ook door de moederlijn. Ze kan wel super bewegen.

Een vriendin van mij heeft ook nog een 4-jarige florett. Dat is een super braaf dier, en kan ook goed bewegen!

Mansolein

Re: Nakomelingen van Florett (v. Florestan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:08

Ik heb niet het idee dat hij erg veel gedekt heeft. Vind het wel een super paard hoor, heel goed bewegen. Ik denk ook dat hij wel meer dekkingen gaat krijgen nu hij bij het nrps is. Ik was eigelijk van plan hem dit jaar te gebruiken maar ben toch voor een andere hengst gegaan. Volgend jaar denk ik wel dat ik hem neem. heb je ook foto's van jou nakomelingen van hem?

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:31

Mijn moeder rijd op een Florett merrie. Zal haar even deze link pben.

Daentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:33

Ik ken wel een Florett uit een Pretendent-merrie. Een mooi, chic ding met goede bewegingen.

rodney59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:24

hoy wij hebben een zoon van florett ass 7 jaar
supper lief op stal kan supper bewegen
is wel kijkerig maar een geweldig dressuur paard