veulenkeuringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

veulenkeuringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 09:44

Wie gaat er met zijn of haar veulen naar de keuring dit jaar? Zit zelf nog te twijfelen.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:04

Heb die van mij net opgegeven voor Maarsbergen. Ga gewoon voor de lol, verwacht niet dat ze heel hoog geplaatst zal worden, maar het is een leuke ervaring!

flettie

Re: veulenkeuringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:07

Wij moeten naar de keuring met ons veulen. Stamboekveulens zijn verplicht om op de keuring te verschijnen (aan de voet van de merrie) anders worden zij niet in het stamboek opgenomen maar in het registerboek.

Zelf vind ik dat keuringsgebeuren altijd wel leuk om aan mee te doen. Ben met mijn merrie al 3 keer geweest (opname registerveulenboek, opname registermerrieboek en voor graadverhoging) en het werkt best wel verslavend

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:11

Wij gaan met Beautiful - ella naar de veulenkeuring friesland, het is volgens mij in Oenkerk, weet het niet zeker, kan ook wel in Harich zijn.
Wij doen het omdat wel het leuk vinden en wie weet krijgt ze wel een 1ste premie

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 10:14

youngster schreef:
Heb die van mij net opgegeven voor Maarsbergen. Ga gewoon voor de lol, verwacht niet dat ze heel hoog geplaatst zal worden, maar het is een leuke ervaring!

Gaan jullie met Beaujolette? Ik heb de foto's gezien. Echt zonde dat zoiets is gebeurd. Maar volgens mij past ze zich goed aan?!

Veel succes in ieder geval.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 10:17

flettie schreef:
Wij moeten naar de keuring met ons veulen. Stamboekveulens zijn verplicht om op de keuring te verschijnen (aan de voet van de merrie) anders worden zij niet in het stamboek opgenomen maar in het registerboek.

Zelf vind ik dat keuringsgebeuren altijd wel leuk om aan mee te doen. Ben met mijn merrie al 3 keer geweest (opname registerveulenboek, opname registermerrieboek en voor graadverhoging) en het werkt best wel verslavend

Welk stamboek is dat? Nog nooit van gehoord namelijk.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:22

mbkaatje schreef:
youngster schreef:

Gaan jullie met Beaujolette? Ik heb de foto's gezien. Echt zonde dat zoiets is gebeurd. Maar volgens mij past ze zich goed aan?!

Ja klopt We gaan gewoon kijken hoe het gaat en het is een goede ervaring.
Ze past zich idd prima aan. Heerlijk dier is het

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:26

Wij hebben Bayin Ma-reina ook opgegeven. Met de vorige 2 veulens zijn we niet naar de keuring geweest, maar het leek ons toch een erg leuke ervaring dus hebben we besloten mee te doen. Zonder verwachtingen en leuk voor de ervaring

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:31

Ik wil er wel naar toe, maar weet echt nul komma noppes van keuringen.

De (regionale) keuring van het Groninger paard is in Dordrecht op 29 juli. Hij moet worden ingevlochten (groen wit) en de merrie ook. Maar dan.....Wat wordt er van je verwacht....

Weet iemand misschien een duidelijk boekje of folder of op internet, hoe eea in zijn werk gaat?

Katoo71

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:43

ik ga op 22 juli naar breukelen de welsh keuring.

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 10:52

ChristaMoor schreef:
Ik wil er wel naar toe, maar weet echt nul komma noppes van keuringen.

De (regionale) keuring van het Groninger paard is in Dordrecht op 29 juli. Hij moet worden ingevlochten (groen wit) en de merrie ook. Maar dan.....Wat wordt er van je verwacht....

Weet iemand misschien een duidelijk boekje of folder of op internet, hoe eea in zijn werk gaat?

Je zou het stamboek eens kunnen bellen. Misschien is het ook een idee om eens te kijken bij een andere keuring te kijken die eerder plaatsvindt. Eventueel zelfs van een ander stamboek. Het zal overal ongeveer hetzelfde gaan denk ik.

Succes in ieder geval.

bokjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:12

youngster schreef:

Ja klopt We gaan gewoon kijken hoe het gaat en het is een goede ervaring.
Ze past zich idd prima aan. Heerlijk dier is het
[/quote]

Wat is dan met haar heb ff dat Topic gemist denk ik?
[/quote]

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:15

Wanneer is die in Maarsbergen? daar zou ik kunnen gaan kijken, is niet zover weg.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:16

bokjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:25

hey bedankt had het echt gemist wat erg maar gelukkig dat het nu weer beter gaat.

Wij gaan ook naar de keuring met onze hengst veulens zomaar voor de lol!

Amandake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:52

Ik ga met Upke naar de veulenkeuring in Belgie (hier dus).Voor opname in het veulenstamboek v/h Friesche paard.

mbkaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 16:14

ChristaMoor schreef:
Wanneer is die in Maarsbergen? daar zou ik kunnen gaan kijken, is niet zover weg.

Ik zie op de site van KWPN dat dat 14 juli is.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:40

Ik ben nog in twijfel normaal gaan wij altijd wel en slepen we de hele paardenbende mee maar.. het is dit jaar helemaal in Groninge wat voor mij dik 2 uur rijden is. Ik heb dan 2 vrij jonge veulens (ongeveer 3 weken oud dan ) die ik sowieso niet zo lang op de trailer wil hebben en 1 weesveulen.
Met het weesveulen wil ik wel maar het gaat toch wel even lastig worden kwa voedingen alles meeslepen e.d. Ik twijfel nog ff door

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:27

Nimber, is Dordrecht dan niet dichterbij? Je zal er net zo'n beetje tussenin zitten.

marije1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:22

Marijkeeee schreef:
Wij gaan met Beautiful - ella naar de veulenkeuring friesland, het is volgens mij in Oenkerk, weet het niet zeker, kan ook wel in Harich zijn.
Wij doen het omdat wel het leuk vinden en wie weet krijgt ze wel een 1ste premie

Ik had mijn veulen Bright(voor foto's zie link in m'n onderschrift ) ook opgegeven voor Oenkerk. Oenkerk is voor ons harstikke dichtbij, dus dat leek me ideaal. Nu is het ineens verplaatst naar Harich, dus moeten we een stukje verder rijden.. Maar ik ben heel benieuwd hoe hij het doet daar.

Moet je nog iets extra's doen met je veulen voor de keuring, naast vlechten, beetje poetsen en een leuk(leren?) halstertje om?

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:42

Ik had wel willen gaan met m'n veulen,maarja hij/zij is er nog steeds niet,dus dat gaat niet lukken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:51

Ik weet het nog niet. Ten eerste, als het een effen veulen is ga ik sowieso niet (heeft geen waarde voor het appaloosa-stamboek), en het ligt eraan wanneer het geboren wordt. Merrie is 28 juli uitgeteld, en 2 september is geloof ik de keuring. Veulen moet 6 weken oud zijn, dus als de merrie het wat eerder uitpoept en het een kleurtje meegeeft ben ik wel van de partij.

passepartout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:03

Wij gaan met ons NRPS veulen op 22 juli naar st. Oedenrode en op 29 juli met onze Groninger naar Dordrecht.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:46

wij gaan ook met Chenoa, naar de ICSkeuring in Westdorpe.

Flettie: worden stamboekveulens niet ook aan huis opgenomen? Bij ics dacht ik wel, maar dan krijg je natuurlijk geen premie, maar ze worden dan wel vb1 veulens...en geen register

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:59

frenia schreef:
wij gaan ook met Chenoa, naar de ICSkeuring in Westdorpe.

Flettie: worden stamboekveulens niet ook aan huis opgenomen? Bij ics dacht ik wel, maar dan krijg je natuurlijk geen premie, maar ze worden dan wel vb1 veulens...en geen register

Thuiskeuringen zijn idd wel mogelijk ja maar idd ook zonder primering.
Maar thuiskeuring kost nogal wat centjes en Zuidwolde is 'slechts' een uurtje rijden met de trailer