Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hanneliesje schreef:Ik vind hem nogal zwaar, wij hebben er wel al een merrie drachtig van maar deze fokt dan ook eigenlijk te luxe, we hopen in Dayano een dermate zwaar paard te vinden die misschien een iets zwaarder en groter veulen bij deze merrie kan maken.
Ik denk dat Dayano een heel zwaar paard gaat worden als hij wat ouder is en volop aan het werk.
hanneliesje schreef:Ja maar op dvd of in het echt daar kan nogal wat verschil in zitten.
Ritmisch schreef:Vvalar over dat achterbeen heb je gelijk. Maar toen hij vrij bewoog op de eerste bezichtiging van het KWPN is mij dat niet opgevallen. Misschien heeft het ook een stukje te maken met de rijerij en het nog niet 'klaar' zijn onder het zadel?
stephanie123 schreef:hananya wanneer heb je hem dan op de hengsten show van Reinie Tewis gezien?
Ritmisch schreef:Vvalar over dat achterbeen heb je gelijk. Maar toen hij vrij bewoog op de eerste bezichtiging van het KWPN is mij dat niet opgevallen. Misschien heeft het ook een stukje te maken met de rijerij en het nog niet 'klaar' zijn onder het zadel?
Ik ben kort geleden bij Nijhof geweest om foto's te maken van Dayano. Annemiek werkte er toen nog niet zo lang, maar was er al van overtuigd dat Dayano een goed karakter heeft.
Daar komt bij dat hij zich bewoog met een goede balans (voor zo'n jong paard) en dat hij zich goed liet bewerken. Dat tezamen met zijn afstamming maakt hem denk ik wel interessant voor een aantal fokkers. Wel denk ik dat je een bloedmerrie nodig hebt voor Dayano (een Jazz-dochter bijvoorbeeld of een dochter van een volbloed). Dayano is al behoorlijk uitgezwaard en robuust van type. Persoonlijk hou ik daar wel van bij een dressuurpaard, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar op valt.
)