zoiets ? Was het snelste wat ik zo kon vinden... maar dit is bue dun bont.. misschien dat je de vlek weg moet denken.....maar dus gewoon de hoofdkleur....
als dat blue dun is bedoel ik dat inderdaaad. We zijn op zoek naar een shetje en nu kwam ik deze tegen, maar er stond geen foto ofzo bij. Enig idee als je kruist met vos zonder agouti wat je dan krijgt?
De benaming die wij in nederland gebruiken is ookwel wildkleur zwart. Eigelijk is het dus gewoon een zwarte met een verdunning wat je dus ook weer terug ziet komen in de kleur.
Het gen wat smokey black maakt is het (dominante) creme gen wat dus ook palomino en valk maakt. Minimaal 1 van de ouders moet 1 creme- allel dragen. Smokey black is opgebouwd uit zwart + creme. Omdat je op zwart een enkele verdunning nauwelijks ziet is het moeilijk om vast te stellen dat het om een dun gaat. Z willen wel eens een rokerige kleur hebben, maar niet altijd.
El Rancho's nagano Van Marschall minipardjes is een smokey black waarbij dat rokerige een beetje te voorschijn komt.
Dat x vos heb je kans op zwart dun(bleu dun, wildkleur zwart, grullo, net hoe je het noemen wil) en op creme dun(wildkleur vos). Als de hengst homosygoot is op zwart krijg je alleen zwart dun.