[TI] Dure tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Viev1

Dure tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 19:45

Hoi,

Ik ga morgen weer naar een tinker kijken!
Het enige wat ik een minpunt vind is de prijs.
De vaste prijs is €3.950!
Wat vinden jullie van deze prijs? Zouden jullie
hiervoor een tinker kopen?
Het is een 3 jarige ruin met een rustig karakter,
ook geschikt voor de minder ervaren ruiter.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:52

Hai horsy tja das een vrij duur tinkertje... tegenwoordig durven ze het er wel voor te vragen. Ik zou wel vragen hoe het paard is ingereden, 3 jaar en dan al helemaal ingereden, lijkt me erg gek en dan zo'n prijs vind ik niet echt kunnen... maar dat ben ik hoor.

Voor beginnende ruiter voor een paard van 3, die nog veel moet leren, tja ook dat vind ik erg sterk, dan zal dat wel met lessen moeten.

Heb je ook een foto van de tinker? Ze vragen ook voor kleurstelling en dergelijke (afkomst enzo) ook wel hoor, dus misschien dat het daaraan ligt. Dus wat heb je nog meer voor gegevens? Afkomst, kleurstelling, schofthoogte enzovoorts....

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:24

Ik vind dat wel veel geld. Er zijn veel meer leuke paarden voor veel minder geld. Je moet gewoon even door zoeken. En als je hem toch persee wilt hebben, zul je diep in je buidel moeten tasten.

JessyHorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:26

Voor een 3 jarige is het al veel. En dan nog eens voor een Tinker. Ik zou het er niet voor over hebben.

Annamc1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:29

Ja Horsy..ik vind het inderdaad ook erg veel geld voor een Tinker. De meeste zijn niet goedkoop, maar dit gaat een beetje te ver...Ga gewoon kijken en denk er goed over na. Succes!

Viev1

Re: Dure tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 20:55

Ja, ik ga eerst gewoon kijken of ik het wat vind. En dan denk ik er nog eens goed over na. Want ik vind het ook veel geld hoor.
Het is een zwart bonte ruin van 1.50m.
Vader is Dublin en moeder Celtic Quelly.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:32

Ik vind het belachelijk veel voor een 3-jarige ruin. Sowieso voor een 3-jarige, lang zal hij nog niet onder het zadel zijn, dus een goed doorgereden paard hoef je niet te verwachten. En een paard wat geschikt is voor een minder ervaren ruiter is IMO een wel goed doorgereden paard. Bij veel brave 3-jarigen is het nog maar afwachten of ze wel zo braaf blijven, veel paarden zijn braaf als ze net onder het zadel zijn, de praatjes komen vaak pas later als alles gewoon is en het paard meer zelfvertrouwen krijgt.
Bovendien is het een ruin, dus heeft hij geen fokwaarde en maakt de afstamming ook niet meer uit.

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:37

JessyHorse schreef:
Voor een 3 jarige is het al veel. En dan nog eens voor een Tinker. Ik zou het er niet voor over hebben.

Vind hem ook te duur hoor
Maar nou is mijn vraag aan jou Jessy waarom heb je er staan "En dan ook nog eens voor een tinker ???"

tinkert_tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:43

ik vind het ook wel erg veel geld voor een drie jarige
hij zal niet lang onder zadel zijn neem ik aan dus goed doorgereden zal hij niet zijn
nee ik zou het er niet voor over hebben
er zijn wel meer mooie goedkopere tinkers te vinden lijkt me
suc6

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:44

Volgens mij heb jij Koos op het oog....denk ik.

Ik vind de prijs heeeeeeeel erg stevig en al die bla bla over geschikt zijn....het beessie is pas 3! Of hij is veel te vroeg onder het zadel gekomen en hebben redelijk kunnen zien hoe hij is.....of het is een verkooppraatje.
In het eerste geval zou ik dit heel triest vinden...maar ja...wie ben ik?

Maar moet je wel eerlijk zeggen (als het die Koos is)...ik vind hem zo op de foto wel heeeeel leuk....maar NIET voor dat geld

Fiorile

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:45

Vind het ook veel te veel geld. Maarja, als verkoper kan je het proberen he, het is toch wat de gek er voor geeft. Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat hij dat paardje (snel) voor die prijs verkoopt. En net wat Supertje ook al zegt: het is ook nog eens een ruin en over het algemeen zijn die toch minder waard, omdat je er niet mee kunt fokken.....
Maar zelfs voor een algeheel beleerde pakwek 7-jarige tinker zou ik het persoonlijk niet over hebben om zoveel geld neer te leggen...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:47

koos woont bij jou in de buurt en/of staat ook op MP djuno?

da's de pest idd, als je toch gaat kijken en je valt voor he, wat dan hè... ga je afdingen of neem je hem?

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:52

Pellie schreef:
koos woont bij jou in de buurt en/of staat ook op MP djuno?

da's de pest idd, als je toch gaat kijken en je valt voor he, wat dan hè... ga je afdingen of neem je hem?

nee..niet bij mij in de buurt...in Limburg. Hij staat idd op MP...eerste pagina met als titel "tinker grapjas"

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 21:55

Het is idd Koos! Ik vind het een supermooie tinker! Maar goed, ik heb ook nog een andere tinker op het oog waar ik van de week ga kijken. Dus die wacht ik sowieso nog af. Het is een vaste prijs is al gezegd..
Eigenlijk vind ik het ook te duur, maar ik vind het wel leuk om te gaan kijken.

En wat jullie zeggen over een 3 jarige klopt ook natuurlijk. Die zal nog wel niet helemaal goed doorgereden zijn.
Ik wacht het gewoon af morgen en dan beslis ik daarna gewoon.

pubelia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:56

Supertje schreef:
Ik vind het belachelijk veel voor een 3-jarige ruin. Sowieso voor een 3-jarige, lang zal hij nog niet onder het zadel zijn, dus een goed doorgereden paard hoef je niet te verwachten. En een paard wat geschikt is voor een minder ervaren ruiter is IMO een wel goed doorgereden paard. Bij veel brave 3-jarigen is het nog maar afwachten of ze wel zo braaf blijven, veel paarden zijn braaf als ze net onder het zadel zijn, de praatjes komen vaak pas later als alles gewoon is en het paard meer zelfvertrouwen krijgt.
Bovendien is het een ruin, dus heeft hij geen fokwaarde en maakt de afstamming ook niet meer uit.

helemaal mee eens Ik vind dit ook veelste veel voor een ruin van 3 jaar.
Die zijn meestal nog niet zo heel lang ingereden, en kan je nooit zeggen dat die voor de minder ervaren ruiter is want dat kan je nooit zeggen van een paard wat niet lang onder het zadel is.

Je kan of als je het een heel leuk paard vind afdingen (weet dat je nog moet gaan kijken) of gewoon niet doen. Is echt veelste veel.

Ik ben naar een tinker ruin wezen kijken nog niet beleerd, voor 2350 euro (vaste prijs). zelfs dat vond ik erg veel...

HaileysComet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:58

Als ik je advies mag geven?

Ben je nog niet zo heel ervaren met paardrijden, dan zou ik je adviseren om een Tinker aan te schaffen vanaf een jaar of 5. Meestal zijn jonge paardjes nog wel braaf met 3 jaar oud: worden net pas een beetje aan het werk gezet, zijn nog een beetje overdonderd. Met 4 jaar oud krijgen ze vaak praatjes en dan kan ik me voorstellen als je niet zo ervaren bent, dat het problemen op zou kunnen leveren.

En de prijs... ik vind het een hoop geld voor een ruin van 3 jaar oud. Maar Tinkers zijn erg gewild, dus als er iemand voor valt, dan zullen ze die prijs ook zeker wel krijgen.

Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen! Hou je ons op de hoogte?

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:12

In de paardenhandel is er eigenlijk nooit een vaste prijs! Het is een leuke tinker maar ik vind hem véél te duur. Voor dat geld heb je een mooie merrie of ruin van een jaar of 6, 7 die goed is ingereden.

Je kan altijd gaan kijken, rijden en erover nadenken.... En eerst eens langs wat andere handelaren gaan!

oestinja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:20

Voor dat geld heb je ook een kanp KWPN-ertje dat lekker is doorgereden... even goed rondkijken dus!

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:24

pfff wat een geld voor een ruintje van 3 zeg!
ik denk dat als je gewoon even verder zoekt, je voor een bedrag tussen de 2000 en 3000 euro echt veel betere en geschiktere Tinkers kunt vinden. ze zijn populair.. dus mensen vragen er belachelijk veel geld voor en de prijs blijft zo hoog omdat mensen die belachelijke prijzen willen betalen.
hoeft niet! een kennis van mij heeft een paar maanden geleden een superbrave Tinkermerrie gekocht,
ingereden en vruchtbaar ( net veulen ervan af) voor 1500 euro.
dat is wel extreem laag natuurlijk.. maar goed, ze ZIJN er wel als je maar zoekt.
dus een leukerd voor veel minder dan wat je nu zou kopen is zeker mogelijk.. makkelijk zelfs!

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:26

Dat is toch die tinker van Stoeterij de Ierse Tinker he?
Ziet er inderdaad erg leuk uit, maar ik vind de prijs ook erg hoog.
De stoeterij is wel érg goed, ik ga er altijd heen voor de tinkerbrokken.
De mensen zijn heel aardig en de paarden worden er heel goed behandeld, en de eigenaren hebben erg veel ervaring.
Het kan goed zijn dat deze tinker nu nog 3 is, maar deze zomer 4 wordt.
Ik heb zelf ook daar gekeken toen ik een tinker wilde, maar ze waren toen ook al net boven mijn budget, de meeste rond de 3500 euro.
Dus als je geld genoeg hebt zou ik er zeker eens gaan kijken Ze zijn erg betrouwbaar!
Je kunt altijd proberen om er iets vanaf te krijgen, maar ik denk het niet, want zelfs voor deze prijzen worden de tinkers daar snel verkocht!

Lonan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:31

Jee, vind het een hoop geld hoor, maar dat is net wat jij er voor over hebt. Ik zou er niet eens hebben gekeken hihihi. Stel dat "hij" het helemaal zou zijn.....!
Ben benieuwd, je verteld wel even hoe ie in het eggie was hier he!
Ik blijf lezen!
groetjes

midgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 23:01

Ja is idd erg veel geld , ik zou het so ie so er niet voor uit geven zoveel geld.
En wat Lowara zegt als je geo dzoekt zijn ze er veeel geodkoper, ik heb dus ook een paar maandjes geleden een super leuk tinkertje gekocht , super braaf en echt super verkeers mak , voor ook maar 1500 euro, dus als je goed zoekt zijn ze er echt wel voor veeel minder.
Maar ja wat als je gaat kijken en je word verliefd , dan word het erg moeilijk natuurlijk.
Maar wat er al is gezegd hij is nog jong , er kan nog heel veel veranderen aan zijn gedrag.
Maar in iedergeval sucses in je zoektocht.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 07:25

Ik vind het ook wel érg veel geld.. natuurlijk kunnen ze het altijd vragen maar ik vraag me af of zo'n diertje dat wel waard is. Pas 3 jaar, en ruin..
Ik zou het er niet aan uit geven...
Ik zou trouwens ook niet gaan kijken, stel dat je verliefd wordt
Mijn 2 Tinkers waren ook beide onder de 2500 euro.

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:16

Het is inderdaad een leukertje om te zien, maar ik vind het ook veeeeel te veel geld. Ruin, drie jaar? Nee, vind ik echt te veel.
Maar waarom zouden ze het ook niet vragen? Tinker-hype, en als mensen het willen betalen? zouden ze ook wel gek zijn als ze het niet zouden proberen

Maar zoals Flicka ook al zei, in de paardenwereld bestaan geen vaste prijzen. Er valt altijd wel wát af te dingen.

0maris0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:25

heeft iemand een website??? kunnen we hem allemaal even zien!!
ben een beetje nieuwschierig...